Közlemény

Collapse
No announcement yet.

OLAJ kérdés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    OLAJ kérdés

    Sziasztok! Nemrég csatlakoztam a csoporthoz és máris egy olyan kérdésem lenne, hogy milyen olajat ajánlanátok egy 4 ütemű Kawasaki ltd 454 -es járműhöz? (1988-as gyártmány (EN 450 A4)). Előre is köszönöm hozzáértő személyek válaszát!!

    #2
    L.zsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    milyen olajat ajánlanátok egy 4 ütemű Kawasaki ltd 454 -es járműhöz? (
    Én Agip...ENI-t-használok nekem 15-40-est ír..most 10-40-es van benne.Véleményem szerint elérhető:legalább az előírt olajat kell önteni egy motorba,esetleg kicsit jobb minőségűt.Hüjítésnek tartom a full full olajat ,ha nem versenyez az ember,fontosabb a rendszeres olajcsere mint a szuper minőség.!Olaj típusokat sem ajánlatos váltogatni mert felhabozhatnak kicsaphatják egymást.Ezért ajánlom azt amit az embr az auzójába önt azt tegye a motorjába is,nem felejti el a típust és szükség esetén pótolható egymással....
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Kedves Zsolt!

      Utánanéztem,hogy melyik is az a Kawasaki EN 450 A 4 és elég sok találatot kaptam a neten.Egy kissé jobban keresgélve találtam egy költségmentesen letölthető szerelési útmutatót is,melyben remélem meg fogod találni az ajánlott olaj minőséget is!Mellékletként felteszem a szerelési útmutató keresésének lehetőségét a neten,magamnak nem töltöttem le,mert nincs rá pillanatnyilag szükségem és elég sok időt venne igénybe.

      Üdvözlettel:Che

      Komment


        #4
        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ezért ajánlom azt amit az embr az auzójába önt azt tegye a motorjába is
        ne halgass rá, a motorkerékpár ellentétben az autók többségével ugyanazt az olajat használja a motorban és a váltóban is. A manuálja szerint hideg klímában 10w40, meleg klímában 20w50 de mindenképpen 4 ütemű motorkerékprár olajat tegyél bele. Mert ezek nem új motorok legalábbis az én '90-es Africatwinembe ásványi olajat öntök mert akkor csak az volt és tapasztalat szerint a fullszintetikus olajat elcsipegeti és a kuplung sem működik frankón.
        Ja és az olajcsere periódus is 7000km.
        wsievers, jagdtigger és 3 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Sziasztok.. Az örök kérdés, mert mindkettőre kaptam hideget is meleget is. Töltögetném a K55 blokkot olajjal, van aki a sima 15W40 re és van aki a 80w90 sűrűségű hajtóműolajra esküszik... Mi a véleményetek ebben a témában? Köszönettel

          Komment


            #6
            ritt74 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Mi a véleményetek ebben a témában? Köszönettel
            Tudtommal van gépkönyved..halgass arra!
            zahi kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Tudtommal van gépkönyved..halgass arra!
              Oké köszi, a goszt jelölést nem igazán tudom megfejteni 1957 ből, esetlge Te igen? Mert akkor elfogadnám a segítséged.

              Komment


                #8
                És a gépkönyv mit ír elő , az orosz szabvány szerint ?
                mátéapu kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  És a gépkönyv mit ír elő , az orosz szabvány szerint ?
                  Goszt 1862-51 télen 6 os nyáron 10 es Sajnos ez nekem nem sokat mondott
                  Utoljára szerkesztve a következő által: ritt74; 2020 febr. 24, 18:51.

                  Komment


                    #10
                    ritt74 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ez nekem nem sokat mondott
                    Elsőre nekem sem, de egy kis keresgélés az orosz oldalakon már ad némi támpontot.

                    A szabvány leírásából egyértelmű, hogy motorolajról van szó, a szám pedig a kinematikai viszkozitásra utal.

                    A mellékelt táblázatokat összevetve nyugodt szívvel mondhatom, hogy SAE 15-20W/30-as, nagyon alacsony adalékolású ásvány olaj alapú motorolajról van szó. (API SA, SB lehetetett)
                    Click image for larger version

Name:	goszt1862-51.jpg
Views:	243
Size:	57.3 KB
ID:	221945
                    Click image for larger version

Name:	viszkozitás.jpg
Views:	255
Size:	40.9 KB
ID:	221946

                    Komment


                      #11
                      Ezek szerint kb ugyan az kell bele mint a Pannoniába . Adalékolatlan ,( pl: egyfokozatú ) motorolaj , hogy a parafás kuplung ne csússzon meg . Én SAE 30W/30 -ast használok , de jól teljesít az egyhengeresekben , sőt az RD Yamaha-ban is . A csapágyaknak , fogaskerekeknek elegendő kenést biztosít , és az adalékok hiánya miatt nem csúszik tőle a kuplung sem . A 80W/90 inkább a Jawa-ra jellemző tudtommal .

                      Pl:

                      http://olajshopnet.hu/spd/NA_SD-1_75...SAE-30-1-liter

                      https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?...od=34228&cat=5

                      https://olaj.rs3.hu/webshop/details/...sae-30-2l.html

                      http://www.mogulhungaria.hu/hu/terme...isgep-kenoolaj


                      Mivel leginkább fűnyírókba - kapálógépekbe teszik szerintem a kertbarátok boltjában , vagy az Agroker -nél is van ....

                      Komment


                        #12
                        zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Én SAE 30W/30 -ast
                        Szia!
                        Ez a SAE 30 az a SEA 30, amit a Piros könyv is ajánl? Lassan nekem is aktuális lesz az olaj kérdés remélem. (Most még csak a tömítést farigcsálom, lassan ott tartok mint az egyszeri ács, aki már harmadszor vágott a gerendából, de még mindig rövid volt neki, egy kicsit mindig még igazítani akarok rajta). Én eddig a Botond olajat használtam (volt aki megvetett érte), nálam jól működött, nekem legalább úgy tünt az áráról nem is beszélve. Ha ez jobb, ám legyen, lényeg, hogy minél hüvösebben fusson a gép.
                        Erről van tehát szó:
                        Attached Files

                        Komment


                          #13
                          dvtamas58 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                          Elsőre nekem sem, de egy kis keresgélés az orosz oldalakon már ad némi támpontot.

                          A szabvány leírásából egyértelmű, hogy motorolajról van szó, a szám pedig a kinematikai viszkozitásra utal.

                          A mellékelt táblázatokat összevetve nyugodt szívvel mondhatom, hogy SAE 15-20W/30-as, nagyon alacsony adalékolású ásvány olaj alapú motorolajról van szó. (API SA, SB lehetetett)
                          Click image for larger version

Name:	goszt1862-51.jpg
Views:	243
Size:	57.3 KB
ID:	221945
                          Click image for larger version

Name:	viszkozitás.jpg
Views:	255
Size:	40.9 KB
ID:	221946
                          Köszönöm a segedelmet

                          Komment


                            #14
                            zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ezek szerint kb ugyan az kell bele mint a Pannoniába . Adalékolatlan ,( pl: egyfokozatú ) motorolaj , hogy a parafás kuplung ne csússzon meg . Én SAE 30W/30 -ast használok , de jól teljesít az egyhengeresekben , sőt az RD Yamaha-ban is . A csapágyaknak , fogaskerekeknek elegendő kenést biztosít , és az adalékok hiánya miatt nem csúszik tőle a kuplung sem . A 80W/90 inkább a Jawa-ra jellemző tudtommal .

                            Pl:

                            http://olajshopnet.hu/spd/NA_SD-1_75...SAE-30-1-liter

                            https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?...od=34228&cat=5

                            https://olaj.rs3.hu/webshop/details/...sae-30-2l.html

                            http://www.mogulhungaria.hu/hu/terme...isgep-kenoolaj


                            Mivel leginkább fűnyírókba - kapálógépekbe teszik szerintem a kertbarátok boltjában , vagy az Agroker -nél is van ....

                            Üdv

                            Az enyém már nem parafás, bakelítos tárcsás.

                            Komment


                              #15
                              Van 3db. K55 blokkom,ebből egy bontatlan és nem tudom,hogy parafás,vagy bakelit lamellák vannak e a blokkban,de a másik kettőben,amelyek szét vannak szedve,azokban bakelitből készült kuplung lamellák vannak.Az olajról azt gondolom,hogy bármelyik a gyári paramétereknek megfelelő tisztán ásványi eredetű motorolaj megfelelő.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X