Warning: Use of undefined constant rank - assumed 'rank' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 98 Warning: Use of undefined constant joindate - assumed 'joindate' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 103 Warning: Use of undefined constant posts - assumed 'posts' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 104 Warning: Use of undefined constant rank - assumed 'rank' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 98 Warning: Use of undefined constant joindate - assumed 'joindate' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 103 Warning: Use of undefined constant posts - assumed 'posts' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 104 Warning: Use of undefined constant rank - assumed 'rank' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 98 Warning: Use of undefined constant joindate - assumed 'joindate' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 103 Warning: Use of undefined constant posts - assumed 'posts' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 104 Warning: Use of undefined constant rank - assumed 'rank' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 98 Warning: Use of undefined constant joindate - assumed 'joindate' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 103 Warning: Use of undefined constant posts - assumed 'posts' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 104 Warning: Use of undefined constant rank - assumed 'rank' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 98 Warning: Use of undefined constant joindate - assumed 'joindate' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 103 Warning: Use of undefined constant posts - assumed 'posts' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 104 Strigon ME250 - Veterán fórum

Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Strigon ME250

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • #31
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ajánlom,hogy fúrj szembe két menetet
    Amikor szedtük szét én is így terveztem. Aztán változatozott a dolog, mivel először ki kel szedni mindent a fejből ami ez alatt van. Aztán jöhet ez a csapágyház. Így viszont alulról szépen ki lehet kocogtatni a helyéről.
    Így már sok értelmét nem látom, tekintve hogy a csavar vége kiszedésnél meg a fejöntvényét sérti meg. (egyébként a gép sok részén gyárilag vannak ilyen furatok. Meg is lepődtem hogy itt nincs, de aztán meglett az oka )
    Hézagolás miatt viszont ezt nem kell kivenni, csak minden mást ami alatta van (a szöghajtás nagy fogaskereke 4db BK csavarral van felcsavarozva lentről)
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A kis fogasléc pedig fúráshoz van ....ha nagyon kell:elkészítheted magadnak
    Sajnos nem olyan egyszerű a dolog...
    Elméletben:
    -Az asztalt elforgatom annyi fokkal ahány fokban a bevágások vannak
    -Az asztal meghajtására felszerelem a hosszosztó készüléket (még nincs ilyenem)
    -Felszerelem a gépre a szinuszfejet és beállítom vízszintbe... (na ilyenem sincs. És valószínű hogy nem is lesz)

    Bár a rövid hossz miatt talán még ezzel a fejjel is meg lehetne oldani. A modulmaró befogószára talán elég nagy kinyúlású ahhoz hogy átérje ezt a kis csiga fogaslecet, szóval ez akár még meg is oldható.
    Modulmaróm van hozzá (2-es modulú), az jó lenne, de az ívet belemarni bajos, mivel a modulmarótárcsa átmérője kisebb mint a csiga átmérője...
    Gyakorolni meg nem egy öntvény darabok akarok. Az drága és nem olyan könnyen beszerezhető. Bár havernak van egy darabka amiből ez pont kijönne, és lehet hogy CNC-vel ki is tudja faragtatni. Az lenne a tuti.
    Szánok, előtolás, sebességek és meghajtások működnek. (mielőtt szét lett szedve gyorsan martam vele végálláskapcsoló nyomópöcköket az asztalhoz. Szóval most már az asztal végálláskapocslói is működnek.) Amivel még gond van az a főorsó fékmágnese. Az ki van kötve, és lehet hogy ki is van berhelve belőle... Persze az se egy nélkülözhetetlen dolog. Csak sokkal egyszerűbb a szerszámcsere ha az működik.
    Na meg szerintem azért jó ha lehet finoman mozgatni a fejet. Gyakran kellhet az.
    Che és mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


    • #32
      Szervusz Heeegany!

      Amennyiben nekem lenne ilyen töréses problémám és nem lenne módom újra gyártottra cserélni az alkatrész,megpróbálnám megforrasztani rézzel és a forrasztásból adódó felesleget valamilyen dremmel szerű kis csiszoló-maróval kitakarítani.Tudom nem a legmegfelelőbb megoldás,de a "szükség törvényt bont"..

      A forrasztás előtt,kigyökölném a hátsó oldalán (nem a csigafogak felől),nem túl szélesen úgy,hogy összesen 2,5-3 mm. ék alakú gyökhézag legyen,majd kifőzném valamilyen oldószeres vízben,hogy az öntvény pórusaiból is tűnjön el az olaj.Mikor a fentiekkel elkészültem pozícióhelyesen lefogatnám egy vastagabb sík vas felületre és rézzel megforrasztanám.A forrasztás után,meleg salakba,homokba hagynám szép lassan kihűlni.A felesleges rézmaradványokat egy kis kézi csiszolóval maróval eltávolítani és gyakorlatilag használható is lehetne.

      Tudom nem a legmegfelelőbb megoldás,de nincsenek ott akkora erőbehatások amik az üzemszerű használatot gátolnák.Úgy gondolom ez egyszerűbb megoldás lenne talán.

      Üdvözlettel:Che
      heeegany és mátéapu kedvelte ezt.

      Komment


      • #33
        Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Szervusz Heeegany!

        Amennyiben nekem lenne ilyen töréses problémám és nem lenne módom újra gyártottra cserélni az alkatrész,megpróbálnám megforrasztani rézzel és a forrasztásból adódó felesleget valamilyen dremmel szerű kis csiszoló-maróval kitakarítani.Tudom nem a legmegfelelőbb megoldás,de a "szükség törvényt bont"..

        A forrasztás előtt,kigyökölném a hátsó oldalán (nem a csigafogak felől),nem túl szélesen úgy,hogy összesen 2,5-3 mm. ék alakú gyökhézag legyen,majd kifőzném valamilyen oldószeres vízben,hogy az öntvény pórusaiból is tűnjön el az olaj.Mikor a fentiekkel elkészültem pozícióhelyesen lefogatnám egy vastagabb sík vas felületre és rézzel megforrasztanám.A forrasztás után,meleg salakba,homokba hagynám szép lassan kihűlni.A felesleges rézmaradványokat egy kis kézi csiszolóval maróval eltávolítani és gyakorlatilag használható is lehetne.

        Tudom nem a legmegfelelőbb megoldás,de nincsenek ott akkora erőbehatások amik az üzemszerű használatot gátolnák.Úgy gondolom ez egyszerűbb megoldás lenne talán.

        Üdvözlettel:Che
        Eddig úgy néznek ki a dolgok hogy le tudják majd gyártani nekem (öntöttvasból)
        De nekem is megfordult a fejemben ennek a javítása is. Kérdés hogy mivel tudom megfelelően kitisztítani? Éveket állhatott így összetörve az olajban, zsírban. Eléggé bele van ivódva.
        A másik dolog hogy van valami paszta amit kifejezetten öntöttvas keményforrasztásához használnak. Valami réz tartalmú cucc, bekenem a felületeket, összeillesztem, felmelegítem, a hordozó anyag elpárolog a megolvadt réz pedig teljes felületen fog. Bár kérdés hogy ez mennyibe kerül... (hasonló cucc mint a rézcsöveknél használatos ónpaszta) Ha nem arany árban van én ezzel próbálnám meg.
        Na de ha elkészül ehelyett egy másik darab akkor ráérek majd ezzel próbálkozni.

        Az utómunka meg nem probléma. A nagyját turbómaróval, az apraját dremel gépel szépen le lehet csiszolni.

        Komment


        • #34
          Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ne haragudj ,de ne bonyolítsd túl. Azt a két menetet levágod fúrsz aréb két menetet-furatot rögzíted így az eredeti használható.Mellesleg leméretezheted és ha meglesz addig így használod,gondolom imbuszt használsz,akkor nem fog meglazulni és eltörni sem többé.

          Egyébként az illesztő furatokat az újnál is egyéb helyre kell fúrni !!!
          Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2019 febr. 24, 05:43.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


          • #35
            Haveromnak hála lassacskán alakul a masina (a napokban gyártotta a gyári alapján )
            Click image for larger version

Name:	2019-02-27 20.29.20.jpg
Views:	1
Size:	430.8 KB
ID:	216442Click image for larger version

Name:	20190228_131957.jpg
Views:	1
Size:	367.1 KB
ID:	216443Click image for larger version

Name:	20190228_132005.jpg
Views:	1
Size:	357.5 KB
ID:	216444

            Komment

            Working...
            X