Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 350/638 Twin Sport szerelés

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Jawa 350/638 Twin Sport szerelés

    Sziasztok Hidasi Mátyás vagyok 19 éves Balatonedericsen lakom! Most regisztráltam a fórumra!

    Nemrég hozzá jutottam egy Jawa 350/638 Twin Sport típusú motorhoz 5600km-rel. 2500 km-ert használtam a motort és egyik pillanatról a másikra 3.-ból 4.-be való kapcsoláskor előjött egy fémes csörgő hang a blokkból.
    Faterommal megnéztük és kizártuk hogy a főtengely a rossz! Tehát valami a váltóba van. ez egy állandó csörgés a motor fordulatát növelve sem erősödik fel, de olyan 40-50-es tempónál elhalkul ez csörgés. Ha esetleg valaki találkozott ilyennel legyen szíves segíteni hogy mi lehet a gond! Meg egy olyan kérdés még hogy hól tudok szerezni motorblokk széthúzatót mert lehetséges hogy szét kell szednünk, ha esetleg van valakinek és kölcsön tudná adni azt nagyon megköszönném mert sürgős lenne mert nagyon hiányzik a kis mocim és szeretném minél hamarabb megcsinálni hogy tudjak vele motorozni.

    A választ és a segítséget előre is köszönöm!

    Üdv: Matyi!
    Utoljára szerkesztve a következő által: Matyi1994; 2013 aug. 25, 09:27.

  • #2
    Kedves Matyi1994!


    Mielőtt segítséget kérsz,-illene bemutatkozni!

    Üdvözlettel:Che

    Komment


    • #3
      Kedves Che!

      Ha elolvastad volna rendesen a kérésem akkor láthattad volna hogy bemutatkoztam hogy hogy hívnak!

      Üdvözlettel: HIDASI MÁTYÁS

      Komment


      • #4
        Kedves Matyi1994!


        Abban teljesen igazad van,hogy közölted a kérésed felett a neved,életkorod és a települést ahol élsz,olvastam én is már elsőre.

        A bemutatkozás alatt,azt értjük mi régebbi fórumozók,hogy írunk magunkról,egy keveset,pl. olyan dolgokat,hogy tanulunk,dolgozunk,hogyan élünk,......Egy bemutatkozásban nem kell kitárulkozni,nem egy életrajz kell,csak annyi,hogy általa megismerjünk egy kicsit.

        Amennyiben a fórum főoldala után átmégy a fórumra,mindjárt legfelül megtalálod a bemutatkozások rovatot,melyben,ha olvasgatsz egy kicsit,találhatsz mintát arra,mi is egy bemutatkozás!Természetesen van ellenpélda is.

        Nem bántani akartalak,csak rávezetni arra,ha egy közösségtől szeretnél valamit kérni,akkor adj is egy ici-picit!Mondjuk hasonlatos dolog ez ahhoz,hogy egy társadalomtól,csak akkor várhatsz el valamit,ha adsz is,pl.fizeted az adót.


        Függetlenül mindentől,örülök,hogy regisztráltál és a JAWA csapat biztos fog segíteni a problémád feltárásában,-légy türelemmel,most hétvége van és a fiúk valószínű találkozókon vannak!

        Üdvözlettel:Che
        sepy, Ricsi95D és CZsolti kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          Kedves Che! Rendben van köszönöm az infót ezzel kapcsolatba elnézést kérek még soha nem voltam ilyen fórum oldalon és nem tudom hogy itt hogyan működnek a dolgok! Úgyhogy még egyszer köszönöm a felvilágosítást!

          Üdv: Matyi
          Che kedvelte ezt.

          Komment


          • #6
            Kedves Matyi1994!


            Elfogadom az elnézést,bár anélkül sem nehezteltem egy cseppet sem.Idővel majd megismered a fórumot és annak tagjait és akkor sok műszaki jellegű dolgot tanulhatsz.A letöltések rovatban nagyon sok szakirodalom van,melyet érdemes áttanulmányozni és a szükségeset,teljesen költségmentesen letöltheted és tanulhatsz belőle.

            Nincs tapasztalatom a TWIN Sport-al kapcsolatban,de meglehet,hogy valami a léptetővilla körül nincs rendben.Kérlek írd le jobban a jelenséget!Gondolok olyasmire,mit csinál behúzott kuplunggal,vagy anélkül,a zaj ellenére motorozható e,.........?

            Biztosan lesznek válaszok,mert segítőkész ez a csapat.


            Üdvözlettel:Che ( Kotasz József Orosháza 66 éves )
            sepy és CZsolti kedvelte ezt.

            Komment


            • #7
              Matyi1994 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Tehát valami a váltóba van. ez egy állandó csörgés a motor fordulatát növelve sem erősödik fel, de olyan 40-50-es tempónál elhalkul ez csörgés. Ha esetleg valaki találkozott ilyennel legyen szíves segíteni hogy mi lehet a gond! Meg egy olyan kérdés még hogy hól tudok szerezni motorblokk széthúzatót mert lehetséges hogy szét kell szednünk,
              Szia Matyi!

              Üdvözöllek a fórumban. Nekem egy Jawa 634-es blokkos Czetkám van, tehát a korábbi blokkváltozatos, de próbálok segíteni. Józsi bátyám (Che) jószándékú intését ne szívd mellre. Ha majd egy kicsit jobban megismered a fórumot és annak tagságát, akkor remélem, hogy észreveszed azt, hogy ez egy kialakulóban lévő internetes közösség, amely azért már sok esetben személyes kapcsolattá is szélesedett.

              Más fórumokkal ellentétben ez valódi közösség. Segítőkész tagokkal és a feltett kérdésre adott konkrét válaszokkal. Na és humorral, ugratással fűszerezve. Arra nagyon vigyázunk, hogy senkit se sértsünk meg.

              Én nem vettem tolakodásnak az azonnali kérést, mert ha jól emlékszem, akkor velem is valami hasonló előfordult. Mindazonáltal szerintem is a léptetővillák körül lehet a probléma. Esetleg a primer lánc (főtengely-sebességváltó hajtás) is okozhat ilyen zajt. Kinyúlt lánc, súrlódik valahol a blokkhoz.

              Próbáld meg "kihallgatni". Beindítod és egy FARÚDDAL (pl kalapácsnyél) hallgatódzol. Egyik végét a blokkhoz illeszted, a másik (lehetőleg tisztább) végét pedig a hallójáratba. (pontosan úgy, mint az orvos a fonendoszkópot. A fa remekül vezeti a hangot és mindenféle zörejeket meghallassz vele. Ahol a legerősebben hallod a hangot ott lesz a baj. Imádkozz, hogy primerlánc legyen.

              Üdvözlettel: CZsolti. (Ja és kérdezz bátran. Ez egy jó csapat. )
              sepy, Ricsi95D és Che kedvelte ezt.

              Komment


              • #8
                Matyi1994 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                lehetséges hogy szét kell szednünk
                Nagyon lehetséges.

                Matyi1994 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                3.-ból 4.-be való kapcsoláskor előjött egy fémes csörgő hang a blokkból.
                Váltó lesz, és rosszul kapcsol. Gondolom még lemez léptetővillád van. A TS nek az már egyértelműen gyenge.
                Nem dobálja ki a 4. fokozatot? Vagy nem nehéz kapcsolni?

                Esetleg még a primerlánc kerreghet a blokk alján, de ennyire megnyúlt primerláncot még nem láttam sose Jawánál.
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 aug. 25, 20:29.
                CZsolti és Che kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                • #9
                  Köszönöm a segítséget! De váltás könnyű és nem is dobja ki a sebesség fokozato, mondjuk a kuplung nem emel ki teljesen mert 1-esbe behúzott kuplunggal araszol előre a motor! Mondjuk a pirimér lánc egy kisség laza megnyúlt mert a dekni aljába kissé belemart! Fordulat emeléskor nem erösödik meg de nem is csöndesedik olyan hangja van mint a kereplőnek! Amúgy ez egy 1989-es Jawa Twin Sport 350/638 as típusú moci!

                  Komment


                  • #10
                    A berúgókar által mozgatott fogasív is adhat ilyen hangot. Igazából nem tudom, hogy a 638-nál is így működik-e a berúgószerkezet (mármint, hogy a fogasív megforgatja a kuplungkosarat). A 634-nél a kuplungkosárhoz az említett indítófogaskerék racsnisan csatlakozik. Ha járó motor mellett finoman lenyomod a berúgókart, akkor jön elő a hang.

                    Ha nálad is ez okozza, akkor elegendő a visszahúzórugón feszítened. Valószínűleg rosszul lett összerakva legutóbb. A láncfeszességet viszont ellenőrizd, és ha kell, cseréld ki. Ja és a kplungot állítsd be rendesen, mert akkor a váltód is tönkremegy.

                    Komment


                    • #11
                      Nekem nem úgy van mert berúgom a motort visszarakom váltó pozícióba a kart és ugyan úgy agyja a hangot ezen már nem úgy van mint a 634-esen meg nem is volt szétszedve a blokk! mert a 638-ason egy kar van a berúgáshoz és váltáshoz ha váltópozícióba benyomod a kart akkor tudod indító pozícióba rakni!

                      Komment


                      • #12
                        Matyi1994 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        a 638-ason egy kar van a berúgáshoz és váltáshoz ha váltópozícióba benyomod a kart akkor tudod indító pozícióba rakni!
                        A 634-esen is kettő az egyben a váltó-berúgókar. Előrehajtva váltókar, benyomva a motor felé és hátrahajtva berúgókar. Ekkor kapcsolódik be a fogasív menesztőjébe.

                        Valamitől akkor is kerreg a blokkod.

                        Komment


                        • #13
                          -off
                          Bocsánanat, nem vág a témába, de felkiáltójelen kívül más mondatvégi írásjelet nem ismersz?! Ne haragudj meg érte csak nekem így olvasva kicsit agresszívnek tűnnek a hozzászólásaid.
                          Azt pedig elhiheted hogy az itteni Jawa-s generáció is tudja hogy melyik típust hogyan lehet elindítani. Amit írtam nem bántó szándékkal tettem, csak egy észrevétel. Egyébként szép típus a motorod, remélem minél előbb újra szelheted a szelet vele.
                          -on
                          Utoljára szerkesztve a következő által: OdinHEM; 2013 aug. 26, 19:47.

                          Komment


                          • #14
                            Jawa 350/638 Twin Köszönm a segítséget

                            Nagyon szépen köszönöm a segítséget mindenkitől, sikerült megcsinálni a mocit. A primer lánc volt megnyúlva az adta ezt a ronda csörgő hangot! Ha esetleg valakit érdekel ELADÓ sorba került a moci, ezen a linken megtekinthető: Eladó használt JAWA 350/638 TWIN SPORT, 1989-es
                            A segítséget még egyszer nagyon köszönöm.

                            Üdvözlet: Hidasi Mátyás

                            Komment


                            • #15
                              Szia Matyi1994!

                              Nagyon szép motor lett belőle. Mivel nem akarom megvenni, ezért az árát nem említem, de 1989-es évjárattal még nem veterán. A youngtimert (min. 25 év) is még csak alulról épphogy eléri. Úgyhogy csak óvatosan. A vevő érzékeny élőlény. Ott köt bele, ahol tud. Máris árcsökkentő tényező.

                              Nem kötözködni akartam. Sikeres eladást kívánok.

                              Üdvözlettel: CZsolti

                              Komment

                              Working...
                              X