Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia TLF típusjegyek

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Csináld azt, amit Beagle. Fotón látott egy sárga, matt fekete színű exportkivitelt. Megépítette, és a fotót a minősítőre magával vitte. Ezzel tudta bizonyítani az igazát.

    Esetleg Marótiékat lehet megkeresni ez ügyben.
    mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


    • CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Csináld azt, amit Beagle. Fotón látott egy sárga, matt fekete színű exportkivitelt. Megépítette, és a fotót a minősítőre magával vitte. Ezzel tudta bizonyítani az igazát.
      Őszintén...Ma már senki nem tudja mik voltak akkoriban...sok minden belefér.Szerintem halgass a szívedre.

      Van egy statisztikai :megoldás sokáig gyüjtöttem a csepel és a pannóniák fotóit,kialakult bennem egy átlagos nekem tetsző kép:én olyat akarok,és minden egyéb levan.........Ajánlom neked is ,ha van érzéked meglátod a sok kép között mi a hamis ,ha nem akkkor kit érdekel !!!!!
      zahi, Lemezjáték és 2 további látogató kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


      • Ocskay Zoltán szerint a TLT-TLF modellváltás 1958 áprilisában történt. Az igazi TLF a megszakított bordás hengerről, az új díszítésű motorházfedelekről és az alu-csík nélküli középre helyezett betöltőnyílású tankról lehet felismerni.

        1959 elejétől a sebességváltó kapcsolási sorrendje 1-0-2-3-4 -ről 0-1-2-3-4 -re változott.

        A már idézett könyve 148-149. oldalán látható kép szerint. TLF 1959-ben polírozott nagyfékdobokkal és oldaldekli csíkkal készült. A szerszámosdobozon bakelitfejű csavarok vannak. VT-2-es hátsó lámpa, fekete, térdgumis tank körbefutó csíkkal.
        sepy és Che kedvelte ezt.

        Komment


        • CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ocskay Zoltán szerint...
          Hálásan köszönöm az infót!
          Ez egy sokat futott gép, 2005-ig folyamatosan üzemben volt, meg van a régi forgalmi
          A hengert tuti cserélték ennyi idô alatt. A fôtengelyt is "szakértô" állította egyenesfutásúra, direktben verték a sonkákat kalapáccsal. El tudom képzelni, hogy lassanként sok mindent lecseréltek rajta.
          A blokk oldala egy csíkos, mint a TLT-n volt. A váltómû csavarfejei is kopottak, esélyes hogy azt is cserélték.
          Az oldaldobozok csavarja bakelit és a sárvédôk se visszahajtott szélûek. Ezeket pedig nem tudom hogy miért cserélték volna le?
          Kérhetek egy képet a könyvben a két típusról?

          Komment


          • A könyvből sajnos nem tudok küldeni még fotómásolatot sem. Sajnos a szerzői jogok tiszteletben tartásáról kaptunk itt némi leckét és tanultunk belőle. A könyv képei ráadásul fekete-fehérek.

            De hogy ne érezd magad kisegítetlenül itt egy cím:

            Pannonia Project - Digital Art

            Itt színesben látod és garantáltan jó.
            zahi és mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


            • CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

              De hogy ne érezd magad kisegítetlenül itt egy cím:

              Pannonia Project - Digital Art

              Itt színesben látod és garantáltan jó.
              Köszönöm a linket, ismertem az oldalt de két problémám is van vele. Az egyik felújított kép, ki tudja mi alapján lett felújítva és az idôk során mit változtattak rajta. A másik egy rajzolt kép, amit valami alapján rajzoltak. Sôt, a T1 és TLF képe megegyezik. Valamelyik tuti nem jó.
              Terjeng a neten egy TLF aliatrészkatalógus, aminek az elején az alábbi kép van. Ezt szerintem elfogadhatjuk eredetinek. Telibordás henger, egycsíkos blokk de ovális matrica a tankon, ami mintha oldalsó töltônyílású is lenne. Az alkatrészeknél jelöli a díszcsíkot de nem listázza az alkatrészt.
              Na most ha a deLuxe matricás motorok a korábbiak, akkor azok biztosan nem készülhettek kétcsíkos blokkal és osztott hengerrel.
              Ha Ocskay szerint áprilisban váltottak TLF-re, akkor 3 hónappal késôbb vajon deLuxe matrica, vagy ovális matrica volt?
              De azt hiszem az a legegyszerûbb ha olyanra csinálom, mint itt a képen, a korabeli katalógust biztosan elfogadják.
              emu kedvelte ezt.

              Komment


              • Nem vagyok Pannóniás ,de ettől függetlenül egy kicsit utána mentem a témának és találtam is a neten egy érdekességet,mely szerint úgy értelmezem a gyártást,hogy valójában a TLF-ből többféle változat készült.Tekintettel arra,hogy SzBalogh leírta itt egy kicsit feljebb,hogy a motort minden kompromisszum nélkül eredeti,kiadáskori állapotúra szeretné visszaállítani érdemes tovább kutakodni.Sajnos elég nehezen fog ez menni,mert úgy kell összeszedegetni,időrendben a legyártott motorok változatai,de azért nem lehetetlen.A kutakodásom eredményét,ami a többféle verzióra utal,elmentettem és alul felteszem,hogy tovább elmélkedjünk,hogy melyik verzió is lehet ez,az 1958 július havában gyártott motor.
                SzBalogh kedvelte ezt.

                Komment


                • A fórumon is beszélgettünk erről korábban:

                  Pannónia TLF 1958 - Veterán fórum
                  SzBalogh, Che és emu kedvelte ezt.

                  Komment


                  • CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A fórumon is beszélgettünk erről korábban:

                    Pannónia TLF 1958 - Veterán fórum
                    Köszönöm mindkettôtöknek!
                    Természetesen már rég végigolvastam a topikokat
                    Minden bizonnyal és Szakács Laci szerint is szárnyas matrica való rá.
                    CZsolti kedvelte ezt.

                    Komment

                    Working...
                    X