Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia TLF típusjegyek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Csináld azt, amit Beagle. Fotón látott egy sárga, matt fekete színű exportkivitelt. Megépítette, és a fotót a minősítőre magával vitte. Ezzel tudta bizonyítani az igazát.

    Esetleg Marótiékat lehet megkeresni ez ügyben.
    mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Csináld azt, amit Beagle. Fotón látott egy sárga, matt fekete színű exportkivitelt. Megépítette, és a fotót a minősítőre magával vitte. Ezzel tudta bizonyítani az igazát.
      Őszintén...Ma már senki nem tudja mik voltak akkoriban...sok minden belefér.Szerintem halgass a szívedre.

      Van egy statisztikai :megoldás sokáig gyüjtöttem a csepel és a pannóniák fotóit,kialakult bennem egy átlagos nekem tetsző kép:én olyat akarok,és minden egyéb levan.........Ajánlom neked is ,ha van érzéked meglátod a sok kép között mi a hamis ,ha nem akkkor kit érdekel !!!!!
      zahi, Lemezjáték és 2 további látogató kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        Ocskay Zoltán szerint a TLT-TLF modellváltás 1958 áprilisában történt. Az igazi TLF a megszakított bordás hengerről, az új díszítésű motorházfedelekről és az alu-csík nélküli középre helyezett betöltőnyílású tankról lehet felismerni.

        1959 elejétől a sebességváltó kapcsolási sorrendje 1-0-2-3-4 -ről 0-1-2-3-4 -re változott.

        A már idézett könyve 148-149. oldalán látható kép szerint. TLF 1959-ben polírozott nagyfékdobokkal és oldaldekli csíkkal készült. A szerszámosdobozon bakelitfejű csavarok vannak. VT-2-es hátsó lámpa, fekete, térdgumis tank körbefutó csíkkal.
        sepy és Che kedvelte ezt.

        Komment


          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ocskay Zoltán szerint...
          Hálásan köszönöm az infót!
          Ez egy sokat futott gép, 2005-ig folyamatosan üzemben volt, meg van a régi forgalmi
          A hengert tuti cserélték ennyi idô alatt. A fôtengelyt is "szakértô" állította egyenesfutásúra, direktben verték a sonkákat kalapáccsal. El tudom képzelni, hogy lassanként sok mindent lecseréltek rajta.
          A blokk oldala egy csíkos, mint a TLT-n volt. A váltómû csavarfejei is kopottak, esélyes hogy azt is cserélték.
          Az oldaldobozok csavarja bakelit és a sárvédôk se visszahajtott szélûek. Ezeket pedig nem tudom hogy miért cserélték volna le?
          Kérhetek egy képet a könyvben a két típusról?

          Komment


            A könyvből sajnos nem tudok küldeni még fotómásolatot sem. Sajnos a szerzői jogok tiszteletben tartásáról kaptunk itt némi leckét és tanultunk belőle. A könyv képei ráadásul fekete-fehérek.

            De hogy ne érezd magad kisegítetlenül itt egy cím:

            www.pannoniaproject.hu

            Itt színesben látod és garantáltan jó.
            zahi és mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

              De hogy ne érezd magad kisegítetlenül itt egy cím:

              www.pannoniaproject.hu

              Itt színesben látod és garantáltan jó.
              Köszönöm a linket, ismertem az oldalt de két problémám is van vele. Az egyik felújított kép, ki tudja mi alapján lett felújítva és az idôk során mit változtattak rajta. A másik egy rajzolt kép, amit valami alapján rajzoltak. Sôt, a T1 és TLF képe megegyezik. Valamelyik tuti nem jó.
              Terjeng a neten egy TLF aliatrészkatalógus, aminek az elején az alábbi kép van. Ezt szerintem elfogadhatjuk eredetinek. Telibordás henger, egycsíkos blokk de ovális matrica a tankon, ami mintha oldalsó töltônyílású is lenne. Az alkatrészeknél jelöli a díszcsíkot de nem listázza az alkatrészt.
              Na most ha a deLuxe matricás motorok a korábbiak, akkor azok biztosan nem készülhettek kétcsíkos blokkal és osztott hengerrel.
              Ha Ocskay szerint áprilisban váltottak TLF-re, akkor 3 hónappal késôbb vajon deLuxe matrica, vagy ovális matrica volt?
              De azt hiszem az a legegyszerûbb ha olyanra csinálom, mint itt a képen, a korabeli katalógust biztosan elfogadják.
              emu kedvelte ezt.

              Komment


                Nem vagyok Pannóniás ,de ettől függetlenül egy kicsit utána mentem a témának és találtam is a neten egy érdekességet,mely szerint úgy értelmezem a gyártást,hogy valójában a TLF-ből többféle változat készült.Tekintettel arra,hogy SzBalogh leírta itt egy kicsit feljebb,hogy a motort minden kompromisszum nélkül eredeti,kiadáskori állapotúra szeretné visszaállítani érdemes tovább kutakodni.Sajnos elég nehezen fog ez menni,mert úgy kell összeszedegetni,időrendben a legyártott motorok változatai,de azért nem lehetetlen.A kutakodásom eredményét,ami a többféle verzióra utal,elmentettem és alul felteszem,hogy tovább elmélkedjünk,hogy melyik verzió is lehet ez,az 1958 július havában gyártott motor.
                SzBalogh kedvelte ezt.

                Komment


                  A fórumon is beszélgettünk erről korábban:

                  https://veteran.forum.hu/forum/cseve...B3nia-tlf-1958
                  SzBalogh, Che és emu kedvelte ezt.

                  Komment


                    CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A fórumon is beszélgettünk erről korábban:

                    https://veteran.forum.hu/forum/cseve...B3nia-tlf-1958
                    Köszönöm mindkettôtöknek!
                    Természetesen már rég végigolvastam a topikokat
                    Minden bizonnyal és Szakács Laci szerint is szárnyas matrica való rá.
                    CZsolti kedvelte ezt.

                    Komment

                    Ugrás az oldal tetejére
                    Working...
                    X