Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Karburátor korszerűsítés a jobb használhatóság érdekében

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • #31
    Képek a Koso PWK 28-ról:

    Click image for larger version

Name:	koso2.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	143842Click image for larger version

Name:	koso3.jpg
Views:	1
Size:	179.7 KB
ID:	143843Click image for larger version

Name:	koso4.jpg
Views:	1
Size:	177.0 KB
ID:	143844Click image for larger version

Name:	koso5.jpg
Views:	1
Size:	178.1 KB
ID:	143845Click image for larger version

Name:	koso6.jpg
Views:	1
Size:	178.5 KB
ID:	143846Click image for larger version

Name:	koso7.jpg
Views:	1
Size:	178.9 KB
ID:	143847Click image for larger version

Name:	koso8.jpg
Views:	1
Size:	181.3 KB
ID:	143848Click image for larger version

Name:	koso9.jpg
Views:	1
Size:	178.5 KB
ID:	143849
    OdinHEM, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


    • #32
      Jó-jó, de a helyén hogy néz ki?

      Komment


      • #33
        És még ami miatt kíváncsiak vagyunk hogyan muzsikát a gép vele??.

        Komment


        • #34
          Tudjátok, bárcsak mással se kéne foglalkoznom, csak a motorral...
          De egyszer úgyis megvalósításra kerül minden terv, legfeljebb csúszik...sokan vagyunk így ezzel.
          sepy, OdinHEM és heeegany kedvelte ezt.

          Komment


          • #35
            Demeter szaktárs? Szia. "D" keresztmetszete van a súberednek? Kívülről teljesen úgy néz ki, mint az én kínai kacatkám, csak nekem 30-as furatú.

            Komment


            • #36
              ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              350-es karbi, más fuvoka szettel. A torok Í*tmérő egyezik a henger beömlő Í*tmérőjével. Így a karbi nem szűkíti. A felfogatasi pontok kb 1mm-vel szélesebbek a hengeren ezért ki kellett venni a karbibol. HőzÍ*rÍ*sra Jawa bakelit, rövidebb Í*szok csavar ami stimmel a szetthez. A karbira stimmel a Simson „sport” levegő szűrő mofaker.hu-n lehet kapni fillérekért. Nem tuning miatt, csak egy rozsdÍ*s gyÍ*rinÍ*l talÍ*n jobb. Szépen indul, egy kis kört mentem vele szépen járt. Sajnos rendszám csak oldalkocsival lesz rajta addig meg nem járok vele lemez nélkül a seggén.
              egy szétkopott karbinÍ*l biztos jobb, ha nem is ettől fog 140-et menni. (Nem is cél)
              Én is egy 638-as jawa karburátort raktam fel. Az átfúvókázással szenvedek ép, mert a motornak stabil alapjárata van vele de mikor megyek vele van egy fordulat mikor "torpan" a motor. Ez olyan 4000-es fordulat felett jön elő. Eddig a fordulatig hibátlanul gyorsul. Eddig a főfúvóka 115-ös a részterhelés fúvóka 72-es volt. Raktam bele 124-es főfúvókát de ezzel se jobb. Megpróbáltam a szivatót ráhúzni amikor torpan de semmi reakció. A benzinszint rendben.
              Ma raktam 92-es részterhelés fúvókát és 115-ös főfúvókát.
              De már nem tudtam kipróbálni. A légszűrőm gyári csak nem a fém szűrő hanem a robogókhoz is kapható szivacs ami be van fújva légszűrő olajjal van benne.
              Click image for larger version

Name:	P1070116.jpg
Views:	1
Size:	187.2 KB
ID:	143859 Click image for larger version

Name:	P1070117.jpg
Views:	2
Size:	191.1 KB
ID:	143860
              Utoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2015 márc. 03, 20:20.
              OdinHEM, wsievers és demeter kedvelte ezt.

              Komment


              • #37
                Süpi, de igen. Pont olyan, mint a tiéd. Torokátmérőben 24-től 34-ig lehet választani. Egyébként nekem maga a súber krómozott, ahogy talán látszik a képeken. Ez viszont kivitel függő, gyártanak ilyet is, olyat is.
                zahi és Süpi kedvelte ezt.

                Komment


                • #38
                  Jaja, nekem is krómozott...le is kopott egy nap alatt. Egyébként ügyes, tud mindent.
                  sepy, demeter és zahi kedvelte ezt.

                  Komment


                  • #39
                    Nem mondhatnám, hogy sokat haladtam ezzel az egész évben...
                    Felraktam a karbit kipróbálás céljából az átalakított szívócsonkkal és a hozzá kapott gumicsővel:
                    Click image for larger version

Name:	IMG_20151202_084636.jpg
Views:	1
Size:	194.6 KB
ID:	147683
                    Épp csak hogy befért, nem mondhatjuk tehát hogy ez így jól van.
                    Na mindegy, beszereztem már a gumi szívócsonkot és fel is raktam, de olyan kevés hely van, hogy legfeljebb egy szegecsanyával tudom odahúzni a hengerhez. Valamikor majd keresek ilyet csavarboltban.

                    Egyébként kipróbáltam így, ahogy a képen látszik. Szépen indult és szépen járt szivatóval hidegen. Melegen már jöttek a gondok, a 38-as alapjárati fúvóka kicsi, a 125-ös főfúvóka meg nagynak tűnt. Meg szerintem ez a powerjet köpködte tele benzinnel a blokkot, bezavar nagy gázon amúgyis, úgyhogy nagyobb alapjárati fúvókával, kisebb főfúvókával és kikötött powerjet fúvókával próbálkozom legközelebb.
                    UK, dkari és 4 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                    • #40
                      Nekem Dellorto 28-as karburátor van felrakva. Szintén jet-es. 120-as főfúvóka 40-es alapjárati fúvóka.
                      A jet-tel semmi problémám. Nagyon jól húz a motor, jól indul.
                      Nekem inkább a kis gázon való haladással van gondom.
                      50-60-nál negyedikben 1/4 gáznál sűrűn berángat "négyüteműzik".
                      Ez ugye normál esetben a sok üzemanyagot jelent.
                      Ezért raktam bele 36-os alapjárati fúvókát és a tű felülről az utolsó előtti rublikában van.
                      Viszont így meg alacsony fordulaton emelkedőnek haladva kb 1/2 gázon csörög mintha keveset kapna.
                      Jelenleg szünetet tartok mert meguntam az állandó próbálkozást, meg hát az idő sem engedi.

                      Komment


                      • #41
                        szünetet tartok mert meguntam az állandó próbálkozást
                        Na lehet pont ezért tartottam én is egy jó nagy szünetet ezzel...
                        A gyári karbival nálam is jelentkezik a négyütemezés a 60 alatti tartományban, de ez bizonyos fordulatig normális. Berángatással viszont még nem kéne, hogy együtt járjon. Van olyan is, hogy változik a hőmérséklet pl. és magasabb tartományban is csinálja, akkor tudom, hogy utána kell állítani a levegőcsavaron.
                        Egyébként ezzel a Koso-val magasabb gázállásnál kezd sok lenni a benzin. Annyira, hogy ugye nem egyenletes, minden fordulatra jutó égés van.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2015 dec. 03, 14:50.

                        Komment


                        • #42
                          Nekem a gyárival az volt a gondom hogy az alapjárati levegő csavarra nem igazán reagált, plusz a csavar mellett mindíg könnyezett, szivárgott a benzin. És nem is volt vele ilyen rugalmas mint a Dellortoval.
                          Gondoltam egy ilyen karburátorral a megragadás esélyét is csökkenthetem. De persze ez csak akkor jön össze ha sikerülne jól belőni.
                          Azért raktam bele 36-os alapjárati fúvókát mert a tű már a legfelső rovátkában volt és így is sok volt kis fordulaton a benzin. A 36-os alapjáratival és ugyan így a legfelső rovátkába állítva a tűt, tűnt a legjobbnak.
                          Viszont attól félek ha jobb idők lesznek és a kevesebb levegő mellé kevesebb üzemanyag kell, nem lesz már hová állítani.
                          Pedig ezzel a karbival tökéletesen reagál a csavar "tekergetésére".(is)
                          A gyári karbinál hiába tekertem be koppig az állító csavart nem volt hajlandó leállni a motor.
                          Ha viszont jól is volt beállítva akkor sztenderen jó volt az alapjárat, oldal sztenderre téve meg leállt.
                          Pedig idő közben a gyári karburátor melléklevegő állító csavarját kicseréltem egy Etz karburátorból származó állító csavarra mert ennek van feje ami alatt egy rugó van. A rugó elé tettem egy O gyűrűt és egy alátétet ezzel meggátolva a szivárgást.
                          De az állítgatásra még így sem reagál 100%-osan.
                          Ja és karburátort már cseréltem, próbálkoztam többel is. Sőt kb 6db-ból sikerült egy hetediket összeraknom.
                          Na mindegy, ha nem sikerül zöld ágra vergődnöm a Dellorto-val majd visszakerül a gyári és kompromisszumot kötök

                          Komment


                          • #43
                            Na mindegy, ha nem sikerül zöld ágra vergődnöm a Dellorto-val majd visszakerül a gyári és kompromisszumot kötök
                            Mit akarsz?Motorozni,vagy az udvaron pötyögni,ez pannonnia:soha nem lesz alapjárat és max erő szinkronban..mások örülnek,ha beindul és elmegy 70-el a világból... a kétüteműt egyébként sem lehet minden fordulaton hibátlanul járatni.(tudtommal!)
                            Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2015 dec. 03, 19:42.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                            • #44
                              Az utolsó mondatod vezérel engem is a Cz-n. Biztosan van jobb és korszerűbb mint a Jikov de avval van szép és stabil alapjáratom igaz kicsit csörög a súber de tudom , hogy megy! Ha kell veszi a lapot biztosan nem a leg takarékosabb de 2 ütemnél erről nem is beszélhetünk. Sohasem mértem még a gépeim fogyasztását nem vezettem naplót minek szépen működik? , ha igen akkor kár piszkálni motorozni kell és nem babrálni!

                              Komment


                              • #45
                                Mit akarsz?

                                Bütykölni!
                                Sokszor azon veszem észre magam, jobb szerelgetni mint menni
                                Inkább "tönkreteszem" hogy legyen mivel babrálni
                                Na meg hajt a kíváncsiság.

                                Különben is. Mi lenne a fórummal ha valaki nem kisérletezne valamivel?


                                Sohasem mértem még a gépeim fogyasztását nem vezettem naplót
                                Azt én sem. nem a fogyasztás csökkentése a cél. De ha nem állnék neki piszkálódni akkor a motorom csak egy lenne a sok közül. És én szeretek kilógni a sorból Bár leginkább csak a magam örömére
                                Utoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2015 dec. 03, 20:34.

                                Komment

                                Working...
                                X