Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Karburátor korszerűsítés a jobb használhatóság érdekében
Collapse
X
-
ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése350-es karbi, más fuvoka szettel. A torok Í tmérő egyezik a henger beömlő Í tmérőjével. Így a karbi nem szűkíti. A felfogatasi pontok kb 1mm-vel szélesebbek a hengeren ezért ki kellett venni a karbibol. HőzÍ rÍ sra Jawa bakelit, rövidebb Í szok csavar ami stimmel a szetthez. A karbira stimmel a Simson „sport” levegő szűrő mofaker.hu-n lehet kapni fillérekért. Nem tuning miatt, csak egy rozsdÍ s gyÍ rinÍ l talÍ n jobb. Szépen indul, egy kis kört mentem vele szépen járt. Sajnos rendszám csak oldalkocsival lesz rajta addig meg nem járok vele lemez nélkül a seggén.
egy szétkopott karbinÍ l biztos jobb, ha nem is ettől fog 140-et menni. (Nem is cél)
Ma raktam 92-es részterhelés fúvókát és 115-ös főfúvókát.
De már nem tudtam kipróbálni. A légszűrőm gyári csak nem a fém szűrő hanem a robogókhoz is kapható szivacs ami be van fújva légszűrő olajjal van benne.
Utoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2015 márc. 03, 20:20.
- 3 likes
Komment
-
Nem mondhatnám, hogy sokat haladtam ezzel az egész évben...
Felraktam a karbit kipróbálás céljából az átalakított szívócsonkkal és a hozzá kapott gumicsővel:
Épp csak hogy befért, nem mondhatjuk tehát hogy ez így jól van.
Na mindegy, beszereztem már a gumi szívócsonkot és fel is raktam, de olyan kevés hely van, hogy legfeljebb egy szegecsanyával tudom odahúzni a hengerhez. Valamikor majd keresek ilyet csavarboltban.
Egyébként kipróbáltam így, ahogy a képen látszik. Szépen indult és szépen járt szivatóval hidegen. Melegen már jöttek a gondok, a 38-as alapjárati fúvóka kicsi, a 125-ös főfúvóka meg nagynak tűnt. Meg szerintem ez a powerjet köpködte tele benzinnel a blokkot, bezavar nagy gázon amúgyis, úgyhogy nagyobb alapjárati fúvókával, kisebb főfúvókával és kikötött powerjet fúvókával próbálkozom legközelebb.
- 6 likes
Komment
-
Nekem Dellorto 28-as karburátor van felrakva. Szintén jet-es. 120-as főfúvóka 40-es alapjárati fúvóka.
A jet-tel semmi problémám. Nagyon jól húz a motor, jól indul.
Nekem inkább a kis gázon való haladással van gondom.
50-60-nál negyedikben 1/4 gáznál sűrűn berángat "négyüteműzik".
Ez ugye normál esetben a sok üzemanyagot jelent.
Ezért raktam bele 36-os alapjárati fúvókát és a tű felülről az utolsó előtti rublikában van.
Viszont így meg alacsony fordulaton emelkedőnek haladva kb 1/2 gázon csörög mintha keveset kapna.
Jelenleg szünetet tartok mert meguntam az állandó próbálkozást, meg hát az idő sem engedi.
- 5 likes
Komment
-
szünetet tartok mert meguntam az állandó próbálkozást
A gyári karbival nálam is jelentkezik a négyütemezés a 60 alatti tartományban, de ez bizonyos fordulatig normális. Berángatással viszont még nem kéne, hogy együtt járjon. Van olyan is, hogy változik a hőmérséklet pl. és magasabb tartományban is csinálja, akkor tudom, hogy utána kell állítani a levegőcsavaron.
Egyébként ezzel a Koso-val magasabb gázállásnál kezd sok lenni a benzin. Annyira, hogy ugye nem egyenletes, minden fordulatra jutó égés van.Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2015 dec. 03, 14:50.
- 2 likes
Komment
-
Nekem a gyárival az volt a gondom hogy az alapjárati levegő csavarra nem igazán reagált, plusz a csavar mellett mindíg könnyezett, szivárgott a benzin. És nem is volt vele ilyen rugalmas mint a Dellortoval.
Gondoltam egy ilyen karburátorral a megragadás esélyét is csökkenthetem. De persze ez csak akkor jön össze ha sikerülne jól belőni.
Azért raktam bele 36-os alapjárati fúvókát mert a tű már a legfelső rovátkában volt és így is sok volt kis fordulaton a benzin. A 36-os alapjáratival és ugyan így a legfelső rovátkába állítva a tűt, tűnt a legjobbnak.
Viszont attól félek ha jobb idők lesznek és a kevesebb levegő mellé kevesebb üzemanyag kell, nem lesz már hová állítani.
Pedig ezzel a karbival tökéletesen reagál a csavar "tekergetésére".(is)
A gyári karbinál hiába tekertem be koppig az állító csavart nem volt hajlandó leállni a motor.
Ha viszont jól is volt beállítva akkor sztenderen jó volt az alapjárat, oldal sztenderre téve meg leállt.
Pedig idő közben a gyári karburátor melléklevegő állító csavarját kicseréltem egy Etz karburátorból származó állító csavarra mert ennek van feje ami alatt egy rugó van. A rugó elé tettem egy O gyűrűt és egy alátétet ezzel meggátolva a szivárgást.
De az állítgatásra még így sem reagál 100%-osan.
Ja és karburátort már cseréltem, próbálkoztam többel is. Sőt kb 6db-ból sikerült egy hetediket összeraknom.
Na mindegy, ha nem sikerül zöld ágra vergődnöm a Dellorto-val majd visszakerül a gyári és kompromisszumot kötök
- 3 likes
Komment
-
Na mindegy, ha nem sikerül zöld ágra vergődnöm a Dellorto-val majd visszakerül a gyári és kompromisszumot kötökUtoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2015 dec. 03, 19:42."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
Az utolsó mondatod vezérel engem is a Cz-n. Biztosan van jobb és korszerűbb mint a Jikov de avval van szép és stabil alapjáratom igaz kicsit csörög a súber de tudom , hogy megy! Ha kell veszi a lapot biztosan nem a leg takarékosabb de 2 ütemnél erről nem is beszélhetünk. Sohasem mértem még a gépeim fogyasztását nem vezettem naplót minek szépen működik? , ha igen akkor kár piszkálni motorozni kell és nem babrálni!
- 8 likes
Komment
-
Mit akarsz?
Bütykölni!
Sokszor azon veszem észre magam, jobb szerelgetni mint menni
Inkább "tönkreteszem" hogy legyen mivel babrálni
Na meg hajt a kíváncsiság.
Különben is. Mi lenne a fórummal ha valaki nem kisérletezne valamivel?
Sohasem mértem még a gépeim fogyasztását nem vezettem naplótUtoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2015 dec. 03, 20:34.
- 9 likes
Komment
Komment