Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Ez milyen autóalkatrész lehet?
Collapse
X
-
Ne reménykedj --az ára és a kereslet nagyságából itélve , nem ebből veszel ......LADA elosztó-olajszivattyú meghajtó fogaskerék Egyéb település ”¢ apród.hu
Ez egy olyan alkatrész amit még motorgenerálkor is csak az inyencek cserélik (sajnos ).
- 2 likes
Komment
-
Sia Omcsesz!
Megerősítem, hogy Ladába való. Nekem a 2103-as szíjasban is ilyen volt. Nagyon fontos: csak jó minőségűt tegyél bele és a "ricnit" nézd meg, hogy ép-e. Az olajszivattyút hajtó fele szeret eltűnni. Ilyenkor megáll az olajzás, de a motor nem, mert rajta van a gyújtás és kelepel tovább. Sajnos az enyém így járt.
Téli reggel, amíg kiálltam a garázsból rendben volt, mire kinyitottam a kaput és visszaértem olajnyomás nuku. Szerencsére a motor nem károsodott számottevően. Tehát gagyit ne vegyél. (Sajnos nekem anno csak ilyet tudtak mutatni. Ezért is adtam el a kocsit, mert már nem lehetett megbízható alkatrészt kapni hozzá.
(Korábban törtem a fejemet egy olyan kapcsoláson, amely az olajnyomás megszűnése esetén leslusszolja a gyújtást, de okafogyottá vált a dolog. Egy fényszóró relével kísérleteztem, de beszerelésre már nem került sor. Valaki Ladás, aki kedvet érez hozzá megépíthetné.) Ja igen az ötletfölvetésért jár nekem egy virtuális sör.
- 4 likes
Komment
-
Szia Zsolti!
Ezen a kapcsoláson mi is agyaltunk még annó.... De végül is megoldottuk másképp. Mégpedig úgy hogy az olajszivattyú tengely felső ricnis végét átfúrtuk és tettünk bele egy kis hasított szeget keresztbe. A fogaskerék alsó részén kimunkáltuk a szeg formáját ( alulról beflexeltük) míg felülről rá nem illeszkedett frankón és így soha többé nem volt gond az olajnyomás elmenetelével.
A sörödet pedig állom!
- 2 likes
Komment
-
Szia Sinter!
Tökéletes megoldás a hasított szeg! Sajnos ez akkor nem jutott eszembe. A kapcsolás alapja egyébként az olajnyomásjelző kapcsoló lett volna. Ha a műszerfalon kialszik a lámpa - nálam ez már indítózáskor mindig kialudt - akkor működtetné azt a relét, amely a gyújtóáramot kapcsolja. Elvben működik a dolog. Téli üzemben, amikor nehezebben forog a motor, akkor természetesen egy megkerülő kapcsolóval lehetne kiiktatni az egészet.
De a mechanikus megoldás így tökéletes. Legfeljebb akkor van baj, ha maga a tengelyvég törik le. De ez már megint más kérdés.
- 1 like
Komment
Komment