Közlemény

Collapse
No announcement yet.

195mm átmérőjű lámpakarikát és hozzá való foncsort keresek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Nézd meg ezt az oldalt: 0 301 600 006,BOSCH 0301600006 Insert, headlight for FIAT,VOLVO,LADA
    Húha, ezen átsiklottam, a típusokat is kiírja Köszi, tök jó.

    Régebben említetted a különbséget az autó és motor fényszórók között. Az mi is volt? A szimmetria tán? Így bizonyos helyzetekben autókban is lehet "motorba való" fényszóró?

    Ahogy nézem a LADA tényleg jó lehet méretben.

    Jogszabályi háttere nincs a beszerelésnek, szerintem nem nézne ki rosszul és filléres, tán még halogén is. A gyűrűbe illeszkedő átmérője 165, ami a HASAG M165 névből és a méretekből következően jó lehet. Kissé deformált ugyan a krómkarikám, de megfizethetetlenül gyári HASAG, így az még jó lehet. Főleg, hogy ugyanolyat pótolni nehéz lenne, szerintem az már a LADA- ban is más lehet, a gyűrű felfekvő átmérője nem feltétlenül 195 mm.
    Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2014 aug. 12, 13:56.
    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

    Komment


      #17
      Régebben említetted a különbséget az autó és motor fényszórók között. Az mi is volt? A szimmetria tán? Így bizonyos helyzetekben autókban is lehet „motorba való” fényszóró?
      ,,

      Sövény bizonyára a szimmetrikus-aszimmetrikus fényszóróüvegre gondolt. Motorkerékpároknál aszimetrikus csak akkor használható - tudtommal - ha a fényszóró nem fordul együtt a kormánnyal. (Pl. Trophy MZ)
      joker és stalker kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        ,,

        Sövény bizonyára a szimmetrikus-aszimmetrikus fényszóróüvegre gondolt. Motorkerékpároknál aszimetrikus csak akkor használható - tudtommal - ha a fényszóró nem fordul együtt a kormánnyal. (Pl. Trophy MZ)
        Köszi! És vannak vajon olyan autók, amiknek szimmetrikus a fényszóróüvegük? Mondjuk anno mintha arra jutottunk volna, hogy ez nem gond jogilag, de nem vagyok biztos ebben. A Trabit mi simán használjuk az IZSben és sima műszakis a gép...

        gyakorlati jelentősége nincsen nem? Nem fogok jobban vagy rosszabbul látni egyiktől vagy másiktól?
        CZsolti kedvelte ezt.
        Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

        Komment


          #19
          gyakorlati jelentősége nincsen nem? Nem fogok jobban vagy rosszabbul látni egyiktől vagy másiktól?
          Ebben nem vagyok biztos, mert egy balos kanyarnál a jobboldali magasabb fénycsóva elvakíthatja a szembejövőt. Persze a vizsgán ha engedik, akkor biztosan szabályos. Én a '80-as években olvastam ilyesmiről utoljára. Azóta bevallom, hogy KRESZ-könyv nem volt a kezemben. Persze a változásokat követem. Lehet, nem ártana egy ismétlés.

          Komment


            #20
            Ebben nem vagyok biztos, mert egy balos kanyarnál a jobboldali magasabb fénycsóva elvakíthatja a szembejövőt. Persze a vizsgán ha engedik, akkor biztosan szabályos. Én a '80-as években olvastam ilyesmiről utoljára. Azóta bevallom, hogy KRESZ-könyv nem volt a kezemben. Persze a változásokat követem. Lehet, nem ártana egy ismétlés.
            Köszi!

            Bőven lehet, hogy csak éppen letojták a vizsgáztatók. Sajnos.

            Ámde ezek nem aszimmetrikusak?

            Trabi és MZ... a krómkarikás a Trabi. Mindkettő ugyanannyira szimmetrikus (leginkább nem igazán) nekem elsőre... már ha jó részüket szemlélem. Nem tudom hol kell érvényesülnie a szimmetriának.

            Ahogy néztem MZ a karika mentes... legalábbis a net is valami hasonlót mutat rá. Nekem csak mondták anno...

            Click image for larger version

Name:	IMG_20140812_151929.jpg
Views:	1
Size:	196.0 KB
ID:	140824Click image for larger version

Name:	IMG_20140812_151920.jpg
Views:	1
Size:	198.8 KB
ID:	140822Click image for larger version

Name:	IMG_20140812_151925.jpg
Views:	1
Size:	198.8 KB
ID:	140823

            Itthon - netes források szerint - motorokon annyi a különbség, hogy megengedett a szimmetrikus tompított használata is - de előnyösebb ott is az a szimmetrikus.

            Közben rájöttem, hogy ezt már lebeszéltük anno, ámde a legfrissebb jogszabály is ugyanezt igazolja. Csupán mindig felmerül bennem a kétely... ámde előnyösebb a modernebb aszimmetrikus kialakítás mindenféleképpen.

            ApaE eredeti hozzászólása
            Hogy a motorokra nézve ez kötelező, vagy csak 'így alakult', nem tudom, de utána fogok nézni.
            Azt hiszem megtaláltam:

            6/1990. Köhém rendelet - A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
            43. §
            (2) A tompított fényszórónak aszimmetrikus kivitelűnek kell lennie, a motorkerékpár tompított fényszórója azonban szimmetrikus kivitelű is lehet.

            Forrás: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_do...d=99000006.koh
            A rendelet 2011. 03. 02-én hatályba lépő módosításai között sem találtam változást ebben, szóval motornál ahogy tetszik!
            Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2014 aug. 12, 15:52.
            soveny kedvelte ezt.
            Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

            Komment


              #21
              Hát ez tényleg érdekes. A ferde bordázat teszi aszimetrikussá a fénnyalábot. A ferdítés mentén lejjebb jön a fénnyaláb, tehát előrébb világít. De ez a kettő tényleg egyforma forma.

              A szimmetrikus üveg így néz ki:

              Click image for larger version

Name:	36811085_3_1000x700_jawa-350-634-lampa-izzo-foglalat-nelkul-motoralkatresz-felszereles.jpg
Views:	1
Size:	46.6 KB
ID:	140834 Click image for larger version

Name:	36811085_2_1000x700_jawa-350-634-lampa-izzo-foglalat-nelkul-toltson-fel-fenykepeket.jpg
Views:	1
Size:	69.4 KB
ID:	140835

              (Archív: Jawa 350 634 lámpa izzo foglalat nélkül Farkasgyepű ”¢ OLX.hu (korábban Apród))
              Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2014 aug. 13, 18:48. Oka: Kép beszúrása

              Komment


                #22
                Hát ez tényleg érdekes. A ferde bordázat teszi aszimetrikussá a fénnyalábot. A ferdítés mentén lejjebb jön a fénnyaláb, tehát előrébb világít. De ez a kettő tényleg egyforma forma.

                A szimmetrikus üveg így néz ki: Archív: Jawa 350 634 lámpa izzo foglalat nélkül Farkasgyepű ”¢ OLX.hu (korábban Apród)
                Korhűnek egyértelműen csak az lehetne korhű, még az IZSen is, ámde itt nem az a cél. (Rejtetten a trollkodás, hogy egy DKW-n LADA lámpa lesz, már ha úgy alakul tényleg).
                OdinHEM kedvelte ezt.
                Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                Komment


                  #23
                  Motorkerékpároknál aszimetrikus csak akkor használható - tudtommal - ha a fényszóró nem fordul együtt a kormánnyal.
                  Mégis, ki nézi meg? Ha esetleg rápillant, az ebben ilyen van 50 éve szöveg garantáltan tartós vakarózásra készteti bármelyik vizsgabiztost.
                  OdinHEM kedvelte ezt.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #24
                    Mégis, ki nézi meg? Ha esetleg rápillant, az ebben ilyen van 50 éve szöveg garantáltan tartós vakarózásra készteti bármelyik vizsgabiztost.
                    De a jog mellettünk áll eszerint. Motorba olyat teszel, amilyet nem szégyellsz. A miénk is - teljes joggal - hibátlanul átment a műszakin. (IZS 49, '57-es évjárat. Nem a fényszóróval van a baj, hanem az E-jel mentes hátsó lámpával. Ami amúgy még nem is lenne baj, de ha oldalról nem látható az viszont már gond. Oda jön a legkézenfekvőbb megoldás, az átalakított "szupergyakori" Pannónia lámpa VT-akármennyi).

                    Tökre örülni fogok, ha a DKW-ba tökéletesen belegyógyítok egy LADA foncsort... a komolykodó felújítók persze infarktust kapnának, de a "két lábon a földön álló felújítók" viszont majd elégedett bólintással konstatálják a modern halogén megvalósítást, mely ezen felül még a gazdaságosság éllovasa is lesz.
                    OdinHEM, CZsolti és sepy kedvelte ezt.
                    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                    Komment


                      #25
                      Ha tapogatós lámpával mész hiába írják a fejfádra milyen hű veterános volt. Inkább kicsit fitymálják csak Te motorozz biztonságosabban!
                      soveny, OdinHEM és supermax kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Ha tapogatós lámpával mész hiába írják a fejfádra milyen hű veterános volt. Inkább kicsit fitymálják csak Te motorozz biztonságosabban!
                        Igyekszem eszerint eljárni
                        Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                        Komment


                          #27
                          az átalakított „szupergyakori” Pannónia lámpa VT-akármennyi).
                          фп-230. Az szebben néz ki.
                          Click image for larger version

Name:	000.675.JPG
Views:	2
Size:	32.7 KB
ID:	140825
                          stalker kedvelte ezt.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #28
                            фп-230. Az szebben néz ki.
                            000.675.jpg
                            Hujuj, ez tényleg korrekt Ha orosz még lehet a furatok is a gyári helyén vannak...

                            Ez min csücsült? Riga ilyesmi? К-650, ÐœБ™-750Ðœ és МТ-9: ezeket dobta elsőre a Google... azért szerelték pár gépre, ha minden igaz, nem lehet túl ritka darab és legalább orosz/szovjet ez is, ennyiben IZSre való. Mondjuk "magyar" IZS, így a Pancsi lámpa se rossz neki Erősíti a nemzettudatát.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2014 aug. 12, 21:28.
                            Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                            Komment


                              #29
                              Ha itt megnézitek 165 mm-nek mondja a trabihoz és mint látható ezer máshoz megfelelő foncsort és üveget. (Ez a keleti sztenderd is). Sajnos gyanítom, hogy ők nem azt veszik fő méretnek ami nekem fontos és jelöltem több helyen is, hanem valami mást, mert az a méret a trabién tuti nem 165, bárhogy is nézem nem annál nagyobb átmérőjű kell legyen a krómkarika külseje hogy beleférjen. Így lehet a LADA sem jó. Ahogy nézem nem a nálam levő példány túlzott deformációja a gond, csupán az a helyzet, hogy egyszerűen túl nagy ez bele...

                              Viszont az MTZ-k között valóban van 160-as "jellemző" mérettel ellátott példány, így ha ott ugyanaz a jellemző méret - bármi legyen is az - akkor egy kicsivel (5mm) a 165-nél kisebb érték tán pont a megfelelőt adná ki. Viszont jópár MTZ-s boltot megnézve egy sincs Budapesten... sőt a környékén sem.
                              Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                              Komment


                                #30
                                stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Viszont jópár MTZ-s boltot megnézve egy sincs Budapesten... sőt a környékén sem.
                                Hát igen. Kevés a konyhakert és a szántóföld arrafelé!
                                stalker kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X