Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Főtengely kiegyensúlyozás és meghúzási nyomaték

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Főtengely kiegyensúlyozás és meghúzási nyomaték

    Szevasztok Urak!


    Találtam két oldalt, hátha hasznos lehet!



    Üdvözlettel:
    Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2014 aug. 30, 19:18. Oka: a linkeket ld. ApaE kettővel következő hozzásólásában

    #2
    dino125ad és Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2014 aug. 30, 19:19. Oka: szürke megjegyzés beszúrása
      György Bognár, Sorel és soveny kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        dino125ad eredeti hozzászólása
        Nem csak Neked, nekem sem látszanak......
        Nem szokott szöveg eltűnni a fórumról, remélem nem valami technikai hiba lesz! Zoli, te tapasztaltál valamit?

        Komment


          #5
          Üdv ApaE!Megnéztem a meghúzási nyomaték számolót amit belinkeltél.Azt szeretném kérdezni,hogy ezeket az értékeket nyugottan használhatom majd at ETZ-émnél is?Úgy értem nem fogok megszakítani egy csavart sem ha ezek után az értékek húzom meg a csavarokat? Előre is köszi a választ!

          Komment


            #6
            György Bognár eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Azt szeretném kérdezni,hogy ezeket az értékeket nyugottan használhatom majd at ETZ-émnél is?

            Elnézést, hogy ApaE helyett válaszolok. Sajnos őt már régen nem láttam itt a fórumon, de az oldal, amire hivatkozik - Tuning-Tipps - Anzugsdrehmomente für metrisches Gewinde / Feingewinde - az a kereskedelemben kapható általános kötőelemekre vonatkozik. Ide tartozik a kötőelemek 90 %-a. Tehát az ETZ-hez is jó.

            Külön kihangsúlyozza, hogy a járműiparban használatos tőcsavarokhoz - a hengerfejé pl. ilyen - ezek az értékek nem érvényesek. Arra a gyártó adatait kell figyelembe venni.

            Egyébként meg személyes élményem volt, amikor a műhelykörülmények között a motorszerelő mesterem meglátta a kezemben a nyomatékkulcsot és a hasonló érdeklődésemet. Néhány keresetlen szóval elmagyarázta, hogy a motorkerékpároknál felejtsem el az iskolai tudományt. Helyette reggelizzek rendesen (kolbász, szalonna) hogy legyen erő, és érzéssel húzzam meg a csavarokat. Megszakítás előtt 1/2 fordulattal mindenképpen álljak meg. Neked sem lesz másra szükséged. A nyomatékkulcs drága, nem férsz vele hozzá mindenhez és felesleges is.

            Szerintem ne ezen agyalj, hanem villás (csillag) kulccsal érzéssel húzd meg a csavarokat. Nekem bevált a módszer.

            Üdvözlettel: CZsolti

            Komment


              #7
              CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Szerintem ne ezen agyalj, hanem villás (csillag) kulccsal érzéssel húzd meg a csavarokat.
              Ezeknek a szerszámoknak méretezve van a hossza(legalábbis régen így volt-így is tanultam), elvileg nehezen tudod átlépni vele a megengedett erőt.
              Viszont alumíniumba vágott menetekre ez nem igaz(csak anya-csavar kapcsolatra)
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #8
                CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Helyette reggelizzek rendesen (kolbász, szalonna) hogy legyen erő,
                Erről ,egy aranyos kohász történet jut eszembe.
                A főnökünk lejött reggeli időben a műhelybe, és kedvesen odaszólt egy öreg szakinak. " Látom Imre bácsi kedveli a szalonnát. Jó étvágyat hozzá ". Mire az öreg.. " Tudja főnök , kakaótól nem lehet keményet sz@rni ! "
                OdinHEM, sinter és wsievers kedvelte ezt.

                Komment


                  #9


                  Itt a történet párja: Egy új főnök a gépgyárban le akarta rövidíteni a reggeli időt 20-ról 10 percre, mert azt ugye a cég nem fizeti, hiszen 8óra 20 perc a hivatalos munkaidő, tehát a melós a cég kárára eszik. Ez a főnök kb. 120 kg-os volt. Amikor kihirdette a javaslatát egy marós szaki így szólt:

                  - Ha maga 10 perc alatt annyi szalonnát enne, amennyit bír és annyit dolgozna, mint mink, akkor nem lenne ilyen kövér disznó!

                  Csodák csodájára a reggeliidő is maradt és a szakit sem rúgták ki.
                  OdinHEM, és kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Tuning-Tipps - Anzugsdrehmomente für metrisches Gewinde / Feingewinde
                    Kedves CZsolti! Csak a pontosítás végett, ezt én linkeltem be!

                    Komment


                      #11
                      Rendben, elnézést. Én ApaE hozzászólásáig jutottam csak el.

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X