Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Elektronikus gyujtás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Elektronikus gyujtás

    Sziasztok !

    Kalapácsos megszakito kiváltásán gondolkodom.Nemrég találtam ezt IMFsoft, s.r.o. - Zapalování Jawa - CZ - Trabant Ignition

    Szeretném a véleményeteket kérni, mit szoltok hozzá.
    Ezen kivül még van a VAPE rendszere , de az kb. 200 euro körül kaphato.
    Elöre is köszönöm !

    #2
    Ahogy látom a megszakítót ki lehet ezzel váltani - hiszen arra készült - de:

    - ez a Vape-val szemben csak a gyújtást oldja meg, az pedig ahogy legutóbb hallottam a töltést is. Ennél meg kellene hagyni a hagyományos alkatrészeket, azok nélkül nem menne ahogy látom.
    -a felszerelés sem mindegy, hiszen a lapnak állnia kell, a lemezből vágott tárcsának kell forognia. Mondjuk egy Pannoniára nem lehet egyszerű felrakni.

    Mire terveznéd felépíteni?
    Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 febr. 18, 15:24. Oka: a fránya helyesírás..
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      #3
      kvaga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Kalapácsos megszakito kiváltásán gondolkodom. [...] Szeretném a véleményeteket kérni, mit szoltok hozzá.
      Épp most olvastam el újra Szirmai Gábor cikkét, amiben a kalapácsos megszakító kiváltásáról ír. Szerintem félelmetesen jó, ajánlom figyelmedbe: Pár szó a megszakítómról - Rükverc
      kvaga és Che kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Igen. Ez valojában csak a megszakitot helyettesiti. A gyujtás alaplapjárol kell leszerelni a kalapácsot és a többi tartozékát, majd helyére felszerelni ezt. A VAPE rendszernél állo és forgorész kivesz, Vape beszerel.Az kiváltja az akumulátort is.
        Amugy 250-es jawa-m van (1958). Még nem választottam. A motor felujitva, vas festésre elökészitve. Sajnos most nincs nagyon rá idöm.

        Komment


          #5
          soveny:2 észrevétel a cikkről:a "a sivatagi" DKW 44-ben jelent meg.Mindegy.Én inkább feltettem volna a gyári porvédőt,ami légmentesen lezárja az előgyújtásszabályzós gyújtást,ahelyett,hogy ráhányok.Peresze egyedi,meg ötletes stb. de felesleges.
          joker és soveny kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Épp most olvastam el újra Szirmai Gábor cikkét, amiben a kalapácsos megszakító kiváltásáról ír. Szerintem félelmetesen jó, ajánlom figyelmedbe: Pár szó a megszakítómról - Rükverc
            Ez valóban remek - a maga nemében- hiszen tisztán forgómozgást végző alkatrészeket tartalmaz. Mint tudjuk a gépészetnek a "halála" az alternáló mozgás hiszen minden holtponton a szerkezet sebessége nulla. Tehát minden periódusban felgyorsul és lelassul. De fontos megemlítenem, hogy ez egy létező "találmány" csak ott nem mechanikus érintkezők vannak hanem jeladók. Így működik az összes mai HALL Geber-es gyújtás, sőt az indukciós jeladók is ezt az elvet alkalmazták.

            Egy dolog aggaszt ennél a megoldásnál! Mégpedig az áramsűrűség a kefén. Hiszen a kefe a kezdő és végpontoknál nem teljes felületen fekszik fel. Itt megnő az áramsűrűség és ez, a megszakítóhoz hasonlóan beégést okozhat.
            Összegezve: minden forgómozgás - így ez is - kedvezőbb az alternálónál (pl:megszakító) de a hibátlan működés érdekében az elektronika (sajnos) nem kihagyható!

            Természetesen ez a magam véleménye, mindenki másét ha el nem fogadom, de tiszteletben tartom!


            Click image for larger version

Name:	untitled.JPG
Views:	1
Size:	39.9 KB
ID:	130835
            Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2012 febr. 26, 21:39.
            Che, X11 és soveny kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Szia nézd meg a linket kb 80€ postával ,egy Jawas ajánlotta beszélnek magyarul ha írsz e-mailt.

              Bine ati venit pe Pagina Gotronic

              Jawa 350 638 from Letonia tuned with electronic ignition by gotronic - YouTube
              sepy kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Szevasztok!

                A kisfilmről úgy tűnik, hogy ez egy induktív jeladós gyújtás. Ilyen pl.: a Babetta, Yamaha DT 50/80 stb....
                Ez egyszerűen, pár Forintból elkészíthető rendszer. Én egy DT80-ra építettem, kiválóan működött.
                Persze a mágnes és az induktív jeladó lendkerékre és alaplapra szerelése igényel némi leleményességet de kivitelezhető. Én szerencsés helyzetben voltam a DT-vel mert arról csak az elektronika hiányzott.

                Click image for larger version

Name:	gyújtás.JPG
Views:	1
Size:	70.5 KB
ID:	130849

                Természetesen ez a magam véleménye, de mások véleményét is tiszteletben tartom!
                Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2012 febr. 27, 23:17.
                soveny kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Elég régi, de nem érdektelen ez a topic. Ideje felfrissíteni. Tud valaki valamit erről a - vélhetőleg orosz - félvezetős gyújtásról? Az IZS nagyon szépen ketyeg vele és láttam videót Jawa és CZ 350-ről is. (Szintén orosz videók).:

                  Иж Юпитер 5 Б˜ÃÂ¡Б” + ФУОБ” - YouTube

                  Komment


                    #10
                    Szia.
                    Ez egy mikroprocesszoros vezérlés + gyári gyújtáselektronikával összeállított egység.
                    A kéthengeres változatnál: Egy jeladót (Hall- de induktív is megoldható, WSK 175 - CDI moment zapőšonu, lampa stroboskopowa - YouTube valahogy így), egy előgyújtás szabályzót (PIC-est) , egy gyári gyújtáselektronikát , egy iker vagy a régi párhuzamosan kötött gyújtótrafókat tartalmaz.
                    A előgyújtás-vezérlő rész amúgy el is hagyható.
                    Íme azért a linkje:http://www.twowheel.nm.ru --------- (Index of /img/)
                    Nézet-Karakterkódolás-Cirill(Windows-1251)
                    Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2014 máj. 07, 18:24.
                    CZsolti kedvelte ezt.

                    Komment

                    Ugrás az oldal tetejére
                    Working...
                    X