Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Fellelt, patinás veterán motor tisztítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Fellelt, patinás veterán motor tisztítása

    Sziasztok!

    Szeretnék segítséget kérni egy fellelt motor megtisztításában.
    Meg alarom örizni az eredeti festéket, de pincében volt és elég koszos és rozsda is van rajta.
    A kérdésem az mivel érdemes ezt tisztítani amitől kap egy kis fényt és nem rohasztom tovább az amúgy is rozsdás részeket.

    Köszönöm a segítséget

    #2
    Szeva!Nekem volt régen egy golfII,aminek az oldalán voltak kisebb felületirozsdák/pl köferődés/ okozta.. egyik fényező ismerősöm azt tanácsolta,hogy cif-feltüntessem el. azóta is ezt használom,a crómról is eltünteti a rozsdát...nekem bevált.bár veteránon még nem csináltam....

    Komment


      #3
      Rozsdára, nyers fémre még nem próbáltam, de ha már szóba került a Cif, akkor elárulom, hogy a vajszínű fényezését a motoromnak ezzel tartom karban. Benzin, olaj, de akár kisebb sérülések is nagyon könnyen eltüntethetők vele. Gondolom, egy gondolatnyit lecsiszolok ilyenkor a fényezésből, hiszen ez egy súroló szer, de az eredménytől mindig fülig ér a szám.

      Mivel én még csak fehérhez közeli fényezésen próbáltam, ezért mindenképpen javaslom, hogy tegyetek próbát vele nem látható helyen, mielőtt használnátok. Lehet, hogy nem számít a színe, de hátha.
      bigandrew, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.
      Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

      Komment


        #4
        Üdv!

        Ez a téma engem is érdekel. De én ennél tovább mennék. Tiszta rozsda belülről a benzintankom. Azt mivel tisztítsam? Olvastam valahol, hogy homokot meg kavicsot bele aztán jól összerázni. Ez érne valamit? Van ezzel tapasztalat?

        Minden jót!

        Komment


          #5
          Pootj eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Üdv!

          Ez a téma engem is érdekel. De én ennél tovább mennék. Tiszta rozsda belülről a benzintankom. Azt mivel tisztítsam? Olvastam valahol, hogy homokot meg kavicsot bele aztán jól összerázni. Ez érne valamit? Van ezzel tapasztalat?

          Minden jót!
          Szia!

          Ezt böngészd át, megtalálod! http://veteran.forum.hu/felujitasi-f...-javitasa-156/
          Che, Pootj és soveny kedvelte ezt.
          A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

          Komment


            #6
            Én a Babetta tankot pucoltam így, de én bazaltot raktam bele. Kimész a litéri aszfalt keverő telepre, és kérsz tőlük 5-12-es zúzott követ, biztos kapsz tőlük, hisz nem kell sok belőle. Elég fáradságos művelet lesz rázogatni ( kivállasodsz majd mint egy vizisikló). Azért jó a bazalt,mert élesek a sarkai, így jobban csiszólják a tank belsejét.




            Venni szeretnék egy verho-t, de amiket láttam eddig azoknak rozsdás volt a kereke, na nem tiszta rozsda,inkább amolyan rozsda" füst" féleség. Ezt is levisz a ciff?? A festékről levitte az ilyen rozsda " füst"-öt , de nem tudom mit csinálna a krómmal.
            bigandrew és sepy kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              szeva!
              simán takaríthatod a krómot is vele.nekem a simson sr50 kiválló állapotba hozta!

              Komment


                #8
                Én az előbb próbáltam ki a nem kicsit rozsdás felnimen, igaz csak citromos volt itthon , csodát nem tett, de mintha nem lenne már olyan rozsdás, mint volt.

                Komment


                  #9
                  üdv!

                  van 1 fölösleges lengővillám
                  Click image for larger version

Name:	Fénykép3834.jpg
Views:	1
Size:	201.9 KB
ID:	131253Click image for larger version

Name:	Fénykép3835.jpg
Views:	1
Size:	201.7 KB
ID:	131254
                  de szeretném eladni. Érdemes felújítani, vagy így, eredeti festéssel könnyebben el tudom adni? Jó áron szeretném eladni, mert a befolyó összeget a motor felújítására szeretném fordítani. Kérdés, hogy mi lenne az a "Jó ár" amit nem pofátlanság elkérni érte, de nekem is megérje?

                  Komment


                    #10
                    Hello! Ha nagyon jó áron szeretnéd eladni akkor tedd rendbe, de arra készülj fel hogy a befektetett munkádat nem igazán akarják majd kifizetni... Szerintem a középutat válaszd legyen "szép", de még dolgozhasson rajta az is aki megveszi. Árakkal nem igazán vagyok képben de ha durvát kellene tippelnem akkor ~5-10e Ft-ig áraznám.

                    Remélem segítettem valamit. üdv, Odin

                    Komment


                      #11

                      Komment


                        #12
                        Pootj eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Üdv!

                        Ez a téma engem is érdekel. De én ennél tovább mennék. Tiszta rozsda belülről a benzintankom. Azt mivel tisztítsam? Olvastam valahol, hogy homokot meg kavicsot bele aztán jól összerázni. Ez érne valamit? Van ezzel tapasztalat

                        Minden jót!

                        Homokot ne használj, mert a mikro méretű polusukba beleregad, beletömődik. A kavics rázás közben tovább örlődik töredezik és ugyancsak úgy jársz vele, mint a homokkal. Házilagos körülmények között sokkal jobb eredményt érsz el, ha apró csavarokat (pl. lemezcsavart) teszel a tankba kb egy marékkalal. A jobb mosóhatás, tisztítás kedvéért olaj és kosz mentes binzint is tehetsz mellé. Természetesen ettöl jobb módszerek is vannak, utána olvashatsz az interneten a tank felújítás témában, illetve a Veterán Autó és Motorban is állandó hirdetések vannak kifejezetten ilyen témában, spéci anyagokkal (konzerváló és felületkezelő anyagok). Nem olcsó de hosszótávon és dugulásmentes motorozás érdekében mindenféleképpen megéri. Üdv: MFO




                        Az ár erősen függ az alkatrész állapotától. Pl. a lánckeréken lévő fogak állapota. Maga a fogprofil mennyire szimetrikus. Ha kopott, láthatóan az egyik oldalról "laposabb" az ív. Hajtás irányban a lánc húzóereje miatt a fogprofil lekopik, "lenyalódik".
                        A lengővilla forgástengelyében van egy cső mely két bronzperselyen nyugszik. A cső állapota (egyenessége, felületi kopása, körkörössége és persze a bronzperselyek állapota is erősen meghatározza az eladni kívánt lengővilla értékét. Nem utolsó szempont a lengővilla két villájának összetartását is megnézni, nincs-e eltekeredés. A lánckerék agy alumínium állapotát is ellenőrizni kell. A csapágyat egy vékony alu-fal határolja. Néha ez is le van törve. Sok Pannónia utolsó éveit falun vagy tanyán végezte ezért ezek az alkatrészek a rossz útviszonyok miatt sok igénybevételnek voltak kitéve. Erős a gyanúm, hogy minden mozgó alkatrész felújításra szorul. Rossz állapotban 2 max 3 e Ft. Ha nagyon jó, kifogástalan állapotban van akkor irány 10 e Ft-is lehet.

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X