............................
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kipufogó tisztítása, kiégetése
Collapse
X
-
soveny:
Ez komoly kérdés vagy csak ......
Nem fel kell gyújtani az egészet és úgy elindulni, tűzálló ruha ajánlott.
Ha komoly:
Igaz itt a fórumon azért a 4t-s kisebbség tagja vagyok, de akkor had okoskodjak:
Hangsúlyozottan az én teóriám a dologra, tudom van sok "nem mindent tud, hanem mindent jobban tud emberke",
ha nem kielégítő akkor majd kiegészítik, lehülyéznek, na mindegy hajrá:
A városi poroszkálástól, az én esetemben a rövidtávú, földutakon tötymörgéstől (agronómus bácsi használta) mivel közel sem tökéletesen ég el a keverék, és a keverési arány is ált. A.S. tűrés szerinti, és még a kipuf is hideg megspékelve a kitünő Arol 2t olajjal, és azért az Mz porlasztó sem volt finoman szólva sem tökéletes, könnyebben kirakódik az el nem égett olajmaradék a hangtompítóban, mint mondjuk egy hosszabb országúti menetben, ezt akár a gyertyaképen is meg lehet figyelni.
A menet közbeni égetésnél egyszerűen a kipuff eléri azt a hőmérsékletet hogy a lerakódás felizzik és egy része elég, persze mivel valóban nem olyan tökéletes az égés, mint mondjuk ha leszerelve még plusz levegővel katalizálod a folyamatot, így meglehetősen sűrű álcafüst és "greenpeace-es" vérdíj lesz az eredménye, szerintem azért barátibb mint a vörös izzásig felhevített leszerelt égetés .
Annyi az előnye hogy ha nem krómozásra kell tehát nem patyolat tiszta kell hogy legyen, akkor a leszerelést megúszod. Egy kicsit hasonló jelenség mint amikor átmegy "dízel üzembe" a motor a dugótetőn kirakódott koksz izzásától, olyat nekem a nagy Trophy csinált .
Amúgy egy Mz-nek a nyélgáz (persze nem ész nélkül, ez a módszer megy anélkül is) jó beállítással olajjal (gyári dugóval, nem kanálból öntött) nem kínzás.
Alábbiakban egyetértek talugával:
taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA menet közbeni tisztítás is működik, csak jó gyújtás, megfelelő keverék és nem gagyi olaj amik elősegítik. Hosszú városon kívüli menetek gyönyörűen megoldják a problémát és még szerelni sem kell
De a mögötted haladók nem fognak örülni...Hajtókar kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Tökéletes levezetés!
A rövidtávú használat kormozásának ellenszereként még néhány 2T gépkönyv és sok akkori szakirodalom is a lakott területen kívüli hosszú menetet javasolja!
Idéznék Wolfram Riedel és Christian Steiner MZ HOGYAN TOVÁBB? cimű 1979-es könyvéből.
"Túl sok maradvány csak rövid távon való üzemeléskor képződik, hosszabb ideig teljes gázzal való utazáskor ez ismét megszűnik."
A kínzás pedig...Az MZ blokkok legendásan agyonverhetetlenek!
Ha buhera módszereket akartam volna írni, it van néhány:
Holtponti gyújtás, aztán nyélgáz míg nem izzik a dob! -Ezt egy másik fórrumon olvastam! Eredményként lila, de tiszta kipufogót írtak, de gondolom a dugattyú lyukadás valahogy lemaradt, mert nem említette az író
lyukat kell fúrni a dob aljába, ahol kiszélesedik, mert akkor kifolyik a trutyi! -ezt egy öreg szaki javasolta, aki egyszer megállított a "Nekem is volt ilyen..." kezdetű beszélgetések egyikére.
Háááát, nekem valahogy sosem volt szívem kifúrkálni egy szép kipufogót, az megváltozott áramlási viszonyokról, meg a "kifúvásról" a lyukon meg már el sem gondolkodtam
Komment
-
soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseElmagyarázhatnátok, hogyan is történik pontosan ez a menetközben kikormolás. Valamit önteni kell bele, vagy begyújtani a kipufogót is, mielőtt a motor gyúl?
MADDOXJETS.COM. World's Fastest twin Pulsejet engine motorcycle designed by Robert Maddox - YouTube#!
Egyébként ezt a kipufogó kokszolást már kitárgyaltuk ebben a topicban: http://veteran.forum.hu/felujitasi-f...-javitas-1544/
Ott is egyértelműen a koksz kiégetése mellett foglalt állást mindenki. Ha nincs kedved végigböngészni ide másolom Szocimotoros véleményét:
Felsorolnék elöljáróban néhány kipufogó kiégetéssel kapcsolatos ROSSZ ötletet. Miszerint:
1. Öntsünk bele benzint, ezt meggyújtva a koksz kiég belőle!
Ez a módszer azért hibás, mert a koksz nem ég el nyomtalanul, bármilyen segédanyagot is teszünk hozzá. Apró salakdarabok formájában ki kell potyogjon, vagy ki kell fúvatni a dobból.
2. Az égetés közben tekerjük be a dobot vizes rongyokkal hogy ne színeződjön el a króm!
Ha betekerjük vizes ronggyal, akkor ezalatt a kb 15-30 perces folyamat alatt fantasztikusan pazaroljuk a gázégőből vagy gázpalackból a gázt, és a kompresszort is potyára koptatjuk. MERT A KOKSZ NEM TUD FELIZZANI! Vagy ha mégis felizzik, akkor a rongy kb. 2 perc alatt csontszáraz lesz, és az már valóban frankón ráég a krómra.
3. Húzzuk tövig a motornak, és menjünk vele jó sokat, azalatt kiég a dob!
Aztán félúton álljunk meg főtengelycserére, vagy valami hasonló ínyenc beavatkozásra. EZ A LEHETETLEN ESET. Így a dob soha nem fog kiégni!
Begyulladhat benne a koksz.. ki is köphet belőle valamennyit. De erre az esély kb 1 a 10000-hez. És közben a gépet is kínozzuk. NEM JÓ!
Tehát ne szaporítsuk a szót és a topicocat. Szerintem az eddigi hozzászólásokat oda kéne áthelyezni, mert a téma nem új. Bocs, hogy belekotyogtam, de én is érintve vagyok a témában. Engem meggyőztek a kollégák. Én égetni fogom.
- 3 likes
Komment
-
-
Nem akarok végtelen kakaskodásba belemenni, de szerintem itt egy kicsit elbeszélünk egymás mellett, én nem írtam, hogy ez tökéletes módszer lenne, ez csak egy lehetőség és persze ha nem teljesen eltömődött kipuffról van szó, azt hogy működik azt tapasztalatból tudom, a fentebb említett gőzmozdonyfüst nem a különleges benzinadalékból adódott, és az utána érezhető teljesítményjavulás sem a véletlen műve volt, és nem melelsleg megúsztam egy leszerelést.
Újra leírom, hogy egy gyári állapotú Mz nem fog belehalni, ha egy kicsit odalépnek neki, nem üveghangról volt szó, hiába keleti, de akkor is német volt , kéretik nem megsértődni.
Az teljesen más tészta, ha teljesen ki kell pucolni, mondjuk krómozás végett, akkor persze csak a leszerelt, levegővel megtámogatott kiégetés a célravezető (mondjuk én nem vagyok meggyőződve, hogy olyan jót tesz a lemeznek a vörös izzásig, esetleg még fokozottabb észnélküli hevítése, de lehet hogy csak én gondolom rosszul ).
De egyébként csinálja mindenki úgy, ahogy jól esik neki.
- 2 likes
Komment
-
CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTehát ne szaporítsuk a szót és a topicocat. Szerintem az eddigi hozzászólásokat oda kéne áthelyezni, mert a téma nem új. Bocs, hogy belekotyogtam, de én is érintve vagyok a témában. Engem meggyőztek a kollégák. Én égetni fogom.
Komment
-
Előljáróban jelezném, motorkipufogó esetén nem kipróbált módszer. Én mindenfajta ráégett koksz/ahol nem lehet vagy nem célszerű levakarni/ esetében kandallóüveg-tisztító folyadékot használok. Gyors tisztításnál a százéves dugattyútetőn megnézhetitek a gyári méretjelölő számokat, nyilat stb. Olyan lesz mint a vadiúj. Utána gyors lemosás valami olajos anyaggal/gázolaj, brigi, benzin.../ hogy ne csámcsogjon tovább, ugyanis mar. Baumax és egyéb helyeken kapható, ahol kandalló. Gondolom a vas kipuf.dobnak belülről nem árt, külsejére meg lehet vigyázni. Valószínűleg ha marad is benne az fellazul, és akkor füstölő savas izzó turhákat kap a mögöttünk hagyott villanybiciklis környezetvédő aktivista......
- 12 likes
Komment
-
Hajtókar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseés akkor füstölő savas izzó turhákat kap a mögöttünk hagyott villanybiciklis környezetvédő aktivista...
akkor már megéri , nem lehet olyan drága hogy ne vegyek
- 6 likes
Komment
-
ÉN az öreg Wartburgom miután megvettem és 70-75 nél sírt szinte mert a papi ott járt. Nyáron vettem és hosszabb úton igyekeztem hajtani először nem tetszett neki de egyszer megjött a kedve igaz hatalmas füst szállt ki belőle,úgy,hogy miután megálltam komolyan aggódtam nehogy kigyulladjon alulról. Ezután gyönyörűen ment és előkerült.az erő is
- 4 likes
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉN az öreg Wartburgom miután megvettem és 70-75 nél sírt szinte mert a papi ott járt. Nyáron vettem és hosszabb úton igyekeztem hajtani először nem tetszett neki de egyszer megjött a kedve igaz hatalmas füst szállt ki belőle,úgy,hogy miután megálltam komolyan aggódtam nehogy kigyulladjon alulról. Ezután gyönyörűen ment és előkerült.az erő is
Legalább az égetésben mind egyet értünk. És supermax meglátása helyes az ügyben, hogy mind ugyan azt beszéltük, csak más megvilágításból!Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2013 márc. 29, 16:16.
- 2 likes
Komment
-
Figyelem felkeltés Kipufogó ügyben! Sokat írtuk és beszéltük a kipufogó hibáit!, és időnként bele esik az ember ugyan abba a hibába. Most ,hogy elkezdtem menni a géppel egy idő után úgy tett mint akiből elvész az erő. Már kezdtem magamban keseregni mikor eszembe jutott a régi hiba,elszabaduló koksz eltömítette a kiömlő rész furatát és még egy- fordítva rakták be a furulyát és szereléskor úgy hagytam. Nem akarattal csak mivel eddig úgy volt én is úgy raktam össze. Ezt csak hiba lehetőségként írtam, hogy mások ne essenek ilyen hibába. Üdv. Sepy.
- 4 likes
Komment
-
Én is kiégetés előtt állok.
Páran felhozták az oldószeres tisztítást.
Valamennyit biztos ki lehet hozni. Kísérletezni lehetne komolyabb oldószerekkel (szén-tetraklorid, szén-diszulfid, xilol).
Egyrészt veszélyesek, másrészt ezek felhasználását már évek óta korlátozzák (nem mindig ok nélkül). Harmadrészt nem túl olcsók.
Ezek se igazán úgy működnek, ahogy a reklámban szokták mutatni.
Kísérletezni kell, hogy az adott anyagot mi oldja fel. Néha melegen oldja, hidegen nem. Néha kevergetve oldja, nélküle nem.
Laboreszközökből szerves dolgokat krómkénsavval szedik ki. Ezen kívül léteznek egyéb oxidáló keverékek is.
Csak ezeket üveg tisztítására szokták használni. Elvileg a tömény kénsav a vasat passziválja.
(Ha valaki kipróbálta, szóljon már nekem is, én meguntam a kémiát egy életre :-)
Tiszta oxigénes égés táplálással kapcsolatban: emlékeim szerint tiszta oxigénnel a vasat lehet égetni. (Bár van ott jó sok koksz, ami ellensúlyozza). Én inkább légkörit használok.
- 3 likes
Komment
Komment