Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Öntöttvas henger festése és előkészítés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Visszatérve az eredeti felvetéshez, mivel az egyik henger már a homokfúvónál volt, azt elhoztam, vettem festékboltban hőálló feketét és lefújtam.

    Mivel 2 nappal homokolás után tudtam lefújni, addigra már kezdett enyhén újra oxidálódni.

    Click image for larger version

Name:	20120730588.jpg
Views:	1
Size:	105.0 KB
ID:	131644

    Se nem fényes, se nem matt fekete ez a Medikémiás Maestro hőálló festék, amit találtam.

    Click image for larger version

Name:	20120730600.jpg
Views:	1
Size:	154.3 KB
ID:	131645

    A dobozán az áll, hogy festés után 150 fokon kell ráégetni 20 percig és úgy keményedik ki. Megnéztem a zinterneten, hogy egy gázsütő belső hőmérséklete 160 foktól indul, így beraktam legkisebb fokozaton felmelegítéssel együtt vagy fél órára.
    Aztán meg kivittem tepsivel együtt, addigra kb. annyira volt meleg, mint üzem közben. De elragadtatva egyáltalán nem voltam a festéktől, mikor kiemeltem a tepsiből egy ronggyal körbefogva, kissé ráragadt a textília...na mindegy, ennyit tehettem most érte.
    A hengerfej is homokszórva lett (nekem úgy tetszik) és hengerrel együtt sikerült kinézetre megbarátkozni vele végülis.
    De mégegyszer ezt a festéket nem fogom megvenni.
    soveny kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      A Maestro hőálló festékét még fél év használat után is oldja a kipufogóról a benzin nekem. Ezüstöt is, feketét is próbáltam.
      joker kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #18
        No, akkor még egy indok, amiért tökéletes, üzem közben is porszáraz blokkot kell összeraknom...

        Komment


          #19
          Valaki tudna frissen barnított hengerről képet feltenni? Lehet rosszul tudom de a barnítás csak egy bizonyos típusig ment, utána festették, nem?
          You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

          Komment


            #20
            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            matt fekete hengerhez pl. homokszórt hengerfej illik.
            Tehát pont olyan mit az enyémen.:-))))
            demeter kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Kicsit igénytelen, mert ami kéznél volt...
              Homokfúvás előtt gondoltam, védelem gyanánt.

              Click image for larger version

Name:	201210291049.jpg
Views:	1
Size:	192.4 KB
ID:	133219Click image for larger version

Name:	201210291050.jpg
Views:	1
Size:	163.8 KB
ID:	133220Click image for larger version

Name:	201210291051.jpg
Views:	1
Size:	183.6 KB
ID:	133221
              Titus és Sorel kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Én lehet túl leegyszerűsítettem a dolgot, de sima Hammerite feketével javítottam ki a Jawa hengereit (amikor megfurattam a cseheknél ők lefestették valamivel, de imitt amott elkezdett rozsdafoltos lenni) Ez a múlt télen volt. Még jól néznek ki. Hozzáteszem kb 500 km-t mentem csak a géppel a javítás óta igaz ebben volt nyári 30 fok feletti hőmérséklet is ahol azért rendesen megmelegedett a vas.
                sepy kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A hengert nyugodtan fel lehet melegíteni
                  Nem fog deformálódni a henger a melegítéstől?
                  wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  polírozott felület kell hozzá
                  Hülye kérdés következik: Hogy polírozod fel a hengert a bordák között?

                  Ha ezt megcsinálod akkor minden résen és belül is barna lesz?
                  You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

                  Komment


                    #24
                    Aries88 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Hülye kérdés következik: Hogy polírozod fel a hengert a bordák között?
                    A fényes fekete/barna felülethez kell, amilyen a fegyverek csöve pl...
                    A fontos dolog itt a zsírtalanítás. A homokszórt felületnek elégnek kell lenni, az így matt felületű lesz.

                    Aries88 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Nem fog deformálódni a henger a melegítéstől?
                    Öntötvas, ami használat közben amúgyis felmelegszik-lehül...Nem valószínű, hogy deformálódna,mert eleve e miatt már feszültségmentes.Csavaroknál egy villanyrezsó hőfoka, ha fáradtolajjal csinálod a barnítást, elég.

                    Aries88 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ha ezt megcsinálod akkor minden résen és belül is barna lesz?
                    Igen.
                    Most csak néhány ruszki barnított csavarról tudok neked képet mutatni(ezek fáradtolajjal lettek csinálva-csak drótkorongozva lettek előtte):
                    Click image for larger version

Name:	kep 001.jpg
Views:	1
Size:	186.7 KB
ID:	133222
                    Fogok a közeljövőben vegyi melegbarnítást is csinálni, majd arról is teszek képet(az nagyobb tárgy lesz).
                    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 okt. 29, 12:53.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #25
                      DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Az engem is érdekelne, hogy mi szokott az eljárás lenni az öntöttvas hengereknél?
                      Matt fekete festésre annakidején Walkid színezőpasztát használtam. Akkor ('80-as évek) az volt a divat, hogy a blokk középső része matt fekete legyen, a két dekni pedig fel legyen polírozva. A Jawa blokknál a hengert úgy emlékszem sima fekete Neolux festékkel fújtam be. A bordák éle, meg kb. 2 cm befelé szépen csillogott is. Előtte blokkmosóval lemostam és ment a festék. A Walkid még ma is megvan, nem jött le. A hengert pedig megnézem majd, ha végre lemosom a gépet.

                      Hangsúlyozom, hogy ez csak az én módszerem, mert sose szerettem máshoz hurcolni a dolgaimat. Mások mindig pénzt kérnek érte, én magamnak meg ingyen megcsinálom.
                      sepy és korompaiistvan kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Visszatérnék a témához kicsit kibővült tapasztalatokkal.
                        Az első hengert az első indítás után nyugdíjaztam is, nem sikerült jól van ilyen...most ezúttal megcseréltem a sorrendet és végülis ez vált be. Először fúrattam és aztán levakolva mindenhol elvittem homokszórni. Ez megfelelőbb sorrendnek bizonyult, mert a gépmunka olajos, fémrészecskés, hónolóporos szennyeződéseket, esetleg festéksérüléseket hagy maga után és frissen festett hengernél nem lehet oldószeres átmosással tisztítani, de a melegvizes mosószeres tisztítás sem tesz jót, mert a festék bent a bordák között azért csak vékonyan tud fedni.
                        A Maestro festékről írtam, helyette most "garázsspray" nevű hőálló feketét találtam festékboltban. Ez már mindjárt másként viselkedett, felhordás után negyed órával száraz is volt a felülete. Olyan selyemfényűnek tudnám mondani, végülis ma már tetszik és nem ragad, mint a másik említett márka.
                        Amúgy hihetetlen ez a homok, a fenti képeken látható módszer ellenére mégis bejutott valamennyi a hengerbe...

                        Itt meg a képek a másik hengerről:

                        Click image for larger version

Name:	201212081134.jpg
Views:	1
Size:	187.7 KB
ID:	133776 Click image for larger version

Name:	201212081132.jpg
Views:	1
Size:	189.4 KB
ID:	133777 Click image for larger version

Name:	201212111140.jpg
Views:	1
Size:	187.8 KB
ID:	133778 Click image for larger version

Name:	201212111142.jpg
Views:	1
Size:	189.9 KB
ID:	133779 Click image for larger version

Name:	201212111143.jpg
Views:	1
Size:	193.0 KB
ID:	133780
                        LC 9246, petiv és 6 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          Bocsanat, lehet hogy a Homokszoras topikba tartozik, amit most irok, de en is agyaltam mar a henger felujitasarol (megfelelo sorrend, megfelelo elokeszulet stb.) es arra gondoltam, hogy en egyben szeretnem homokszoratni a hengert es a hengerfejet. Osszecsavarozva hagynam a ket reszt (vigyazva a szabadon hagyott reszekre, mint pl a gyertya-nyilas, kipufogo-nyilas, karburator-nyilasa stb) es igy homokszoratnam. De tovabb is lehet vinni a dolgot. Az en esetemben feher a blokk is, es azt is szeretnem homokszoratni, majd ujrafesteni. Ha az egesz blokkot (mondjuk a "belso felujitas" kozepen) osszeraknam uresen es ugy homokszoratnam, akkor az ugy milyen lenne? Mondjuk a meghajto lancnal levo nyilast azt el kellene takarni valamilyen oda eszkabalt lemez-darabbal.
                          Vagy celszeru volna mar a belul is felujitott, osszerakott blokkot homokszoratni es utana a festes erejeig leszedni a hengert?

                          Komment


                            #28
                            jjzoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Vagy celszeru volna mar a belul is felujitott, osszerakott blokkot homokszoratni es utana a festes erejeig leszedni a hengert?
                            Nono, még véletlenül se! A szemcseszóráskor a legeslegeldugottabb helyekre a legkisebb réseken is bejut az anyag és ez még csak a szemmel látható része, a finom por nem is észrevehető.
                            Úgy összefogatva nem rossz ötlet mindent egyben szóratni (megpróbálnám homok helyett üveggyönggyel), de akkor is szét kell szedni és alaposan átmosni az egészet.
                            A felújított blokkot szórni egyrészt a fentiek miatt öngyilkosság, másrészt festeni is sokkal igényesebb a részeket külön-külön szerintem.

                            Komment


                              #29
                              demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Nono, még véletlenül se! A szemcseszóráskor a legeslegeldugottabb helyekre a legkisebb réseken is bejut az anyag és ez még csak a szemmel látható része, a finom por nem is észrevehető.
                              Úgy összefogatva nem rossz ötlet mindent egyben szóratni (megpróbálnám homok helyett üveggyönggyel), de akkor is szét kell szedni és alaposan átmosni az egészet.
                              A felújított blokkot szórni egyrészt a fentiek miatt öngyilkosság, másrészt festeni is sokkal igényesebb a részeket külön-külön szerintem.
                              Nagyon igényes, pontos válasz ! Bár én tettem volna néhány nyomatékszót a megfelelő helyekre , .

                              Komment


                                #30
                                Ma én is nekiveselkedtem, a henger festésnek. Homokszóratást követően Rally hőálló fekete spray, majd szikkadás után fél óra hevítés a gázsütőben. Anya félve megkérdezte, hogy ugye nem lesz büdös a délutáni sütemény? Hát szellőztetni azt kellett... de a henger kisült.
                                Click image for larger version

Name:	henger.jpg
Views:	1
Size:	129.7 KB
ID:	134269
                                Remélem nem fog ragadni hosszabb száradás után, jövőhéten kiderül.

                                Egyébként félelmetes, hogy milyen gyorsan elkezd rozsdásodni a homokszórt felület...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X