vasat vassal forrasztottunk
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Bowdenjavítás házilag
Collapse
X
-
Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz a hegesztés.. Az utángyártott bovdenek valóban elég silány minőségűek. Találkoztam olyannal,aminek a vége kerékpár niplivel volt lezárva.. (küllőanya)
Komment
-
Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz a hegesztés..
Az előző hsz-t kiegészítve az olaj vezeti az áramot. Elektronikák forrasztásánál delej előtt le kell mosni, kefélni, mert áram alatt szépen tud fortyogni.
Komment
-
Ha lehet..bovdenvéget ne gyantás cinnel forrasszunk. Vég ráhúzva..bemártani etvasszerbe (forrasztóvíz) s keményebb anyaggal beúsztatni.
- - - Updated - - -
lemezt forrasztottunk oda. Előtte sósavaztuk.
- - - Updated - - -
..Van még ilyen/olyan?
- 4 likes
Komment
-
küllőanya az egyik „alkatrész”
Én sokkal bonyolultabban oldottam meg a gázbowden súber felőli végének pótlását. Rézdrótot szétbontottam elemi szálakra, ezeket erősen rátekertem a bowdenre, amennyire tudtam, a bowdenszálak kilógó végét "szétkócoltam", majd ónnal jól átfuttattam. Végül a kellő méretre visszaköszörültem-reszeltem, hogy illeszkedjen a körtolattyúba.
A kerékpár niplis megoldás ennél jóval egyszerűbb, és jobb is.
- 5 likes
Komment
-
bokor28
Bowdent szépen vágni forrasztott állapotban lehet. Akár csípőfogóval. Vagy flex. Forrasztás után persze nehéz lenne kiszálazni, párszor megmelegítve lecsapom róla az ónt.
Talán a legfontosabb szerintem az, hogy az erős húzó igénybevételnek kitett bovdeneknél (fék, ill. némiképp a kuplung is), ne csak maga a forraszanyag tartson, hanem forrasztás előtt a bovden szálak, legyenek széthajtogatva, sőt a legjobb, ha egy kis célszerszámmal a neki kialakított fészekbe zömítjük őket, és ezután a forrasztás.
(Ekkor alakzáró is lesz a kötés, és sokkal többet bír!)
Van olyan kereskedő, aki így készít már utángyártott bovdeneket, én ilyet használok.
- 3 likes
Komment
-
Az egyik barátom apja műszerész volt és a napokban beszéltünk a bovden készítésről. Ő a dióba egy kihegyezett küllőt ütött bele majd méretre vágta és köszörülte, nem forrasztotta és állítása szerint sosem volt selejt! Elgondolkodtam a megoldáson .Ki még nem próbáltam de ha belegondolok a baj ott kezdődik mikor hosszabban felfut a cin és keménnyé válik a bovden vég hajlítgatás miatt ott törik meg a szál és azután akad a külsőben és vége!.
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNyomni , nyomni , nyomni ! Aztán ha jól megnyomtam , még be is folyatom egy kicsit ,hogy szép legyen .
Nem is rossz...😉 a "folyamat"...😂
- 1 like
Komment
-
Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésene csak maga a forraszanyag tartson
- 2 likes
Komment
-
bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz előző hsz-t kiegészítve az olaj vezeti az áramot.
Én gyantát használok. A páka nem rozsdál tőle, a visszamarad része meg esetleg esztétikailag okozhat problémát, egyébként jó szigetelő.
Nyákok esetében előtte kémiai ónozóba áztatom gy kicsit, ez után sokszor már nem is kell hozzá + folyatószer. Elég az ami az ónban van.
A bicajküllős megoldással szerintem nincs semmi gond. Feltéve ha kialakították rajta a széthajtáshoz szükséges részt.
Ha az anyaga és a mérete is megfelelő akkor miért gyártatná le? Így minden bovdenen vagy 10ft-al több a haszna.
- 2 likes
Komment
Komment