Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bowdenjavítás házilag

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    Kedves Sepy!

    Igazad van, ha ugyanazt a bovden alapanyagot használják mások is, akkor az semmivel nem jobb...

    Nem is erre gondoltam, hanem találtam néhány bovden gyártó honlapot, ahol teflonos bovdenekről írnak, stb. Bovden témában a biztonság érdekel az eredetiséggel szemben, és ők készítenek mindenféle járművekhez bovdeneket, gondoltam, kell hogy létezzen megfelelő alapanyag is....

    Ugyanakkor ma kutattam az alkatrészeim között és találtam korabeli (80-as évek) ETZ-250 kuplung, és első fék bovdeneket, amik a régi motorom tartalék bovdenjei. Annak idején motorboltban vettem őket, szerintem eredeti NDK-s cucc lehet, és nekem semmi gondom nem volt az MZ bovdenekkel (három MZ-m is volt egymás után, én nagyon szerettem őket), a bovdenek hossza megfelelő, mert hosszabbnak tűnnek, így első körben ezekkel megpróbálom.

    Komment


      #92
      Gondolod ki gyártja a mostani bowdeneket nem onnan veszik az anyagot méterben?
      Csak azt ne felejtsd el hogy ők a lehető legolcsóbbat veszik mindenből, ami biztosan tökéletes arra a célra és terhelésre amire kitalálták. No de az nem agy motor fékje. Te meg ha már csak egy középkategóriát is veszel, amit erre terveztek, az már megfelelő lesz.

      Komment


        #93
        Ha jól emlékszem, olyan 4-5 ezer forintért készítenek el egy bowdent korszerű teflonos anyagból.
        Ha csak az a szempont, talán megéri megcsináltatni, de ha nincs modern minőségű hatszögletű szürke külső, viszont szóba se jöhet az eredetiség miatt mondjuk kör keresztmetszetű fekete, akkor valóban ilyeneken kell agyalnunk, mint itt a fórumon.

        Komment


          #94
          Egy majdnem témába vágó kérdésem lenne. Pannonia első fékbowden rögzítő omega huzalt hogy lehet a helyére rakni, hogy a gumigyűrűben is benne legyen? Nézegetem egy ideje, de még nem jöttem rá a helyes technikára.

          Komment


            #95

            Komment


              #96
              Nem sima dróton van, ez inkább rugoacél, de próbálkozok vele.

              Komment


                #97
                Egy egyszerű darab drót...mégis tökéletes példája egy más világnak.
                Mai terméknél már ahhoz vagyunk szokva, hogy összenyomjuk-úgymarad...

                Komment


                  #98
                  A képen látható bowden valószínűleg gázbowden. Normális, hogy ilyen az egyik vége?Click image for larger version

Name:	P1110354.jpg
Views:	1
Size:	178.9 KB
ID:	141446

                  Komment


                    #99
                    Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A képen látható bowden valószínűleg gázbowden. Normális, hogy ilyen az egyik vége?[ATTACH=CONFIG]24878[/ATTACH]
                    Olvass visszább pár oldalt. Mindkétféle bovden amit kapni lehet maximum uborkakötözésre jó...
                    Persze lehet hogy nem minden darab ipari hulladék. De úgy látom te is a hulladékot fogtad ki.

                    Komment


                      Hát nagyon úgy fest akkor, hogy selejt. Akitől vettem hátha kicseréli. Amennyire ismerem szerintem kifogja, de akkor ez a gázbowden. Ma már nem, de holnap ezt a topikot is kiolvasom

                      Komment


                        Komment


                          ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          nem tudom, melyik végére gondoltál, és mi az, ami 'nem tetszik', de a kép alapján mindkét vége 'normális' ha ez egy gázbowden. De lehet még TLF/T1 szivatóbowden is.
                          A markolatban lévő bovdenvégdiónak nem szimmetrikusnak kellene lennie?

                          De a kinézettől függetlenül, az utángyártott bovdenek akkor is sz@rok sajnos.

                          Komment


                            Komment


                              ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              nem tudom, melyik végére gondoltál, és mi az, ami 'nem tetszik', de a kép alapján mindkét vége 'normális' ha ez egy gázbowden. De lehet még TLF/T1 szivatóbowden is.
                              Az nem tetszett, hogy az egyik végén van dió a másik végén meg olyan mintha a forrasztás elengedte volna ami azon a végén volt.
                              Megjegyzem, fogalmam sincs, hogy a karburátor felé eső végének milyennek kell lennie. Csak első ránézésre gyanúsak rossznak tűnt a bowden.

                              Lecsekkoltam ma milyen a karbi felé eső vége és semmi gond nincs a bowdennel. Pusztán csak én aggódtam előre ok nélkül.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2014 okt. 20, 21:03.

                              Komment


                                Pár megjegyzés átolvasás után.
                                Az utángyártott bowdenek a mai napig pocsék minőségűek. Mitől is változott volna a világ. Még arra sem hajlandó a gyártó, hogy a fékkarba illő diót szépen megköszörülje.

                                A bádogos ón-gyantás lágy forrasztó ón kérdésre: értem az elméletet és jogos. Ha tudok szerezni keményebb forraszt, akkor azzal fogok dolgozni. Azonban lágy volt a polcon, és még sose ugrott ki a dióból.

                                Bowdent szépen vágni forrasztott állapotban lehet. Akár csípőfogóval. Vagy flex. Forrasztás után persze nehéz lenne kiszálazni, párszor megmelegítve lecsapom róla az ónt.

                                A letwasser (cink-klorid oldat) savas. A maradék sósav miatt is, valamint a só savasan hidrolizál. Néhány villanyos forrasztópákát szétevett, mielőtt lecseréltem gyantára. A gyanta se az igazi, főleg régebbi, korrodált nyáklap forrasztásokhoz.
                                Ami bevált, az a forrasztó olaj. Ez izopropil-alkoholban oldott tejsav. Szinte mindenre, amit forrasztani akarok felfuttatja az ónt.
                                Emlékeim szerint tiszta vasat vassal forrasztottunk gyerekkorban, előtte sósavazni kellett a felületet. Ezt erősítse meg valaki.

                                Réznél van mostanában problémám a korrodált vezetékvégek miatt. Rezet a sósav nem marja (hogy a felületi oxidokat-sókat oldja-e, nem tudom) úgyhogy tisztításra szerintem alkalmatlan. Én salétromsavat vagy kénsavat használnék, azonnal tisztába teszi. (Ott van az akksiban belőle, nagyon kevés elég.)
                                Vagy sósav+hidrogén-peroxid elegy.
                                Ezek mind gázfejlődéssel (klór, nitrogén-oxidok) reagálnak, ne tessék szagolgatni.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X