Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Az a hegesztés.. Az utángyártott bovdenek valóban elég silány minőségűek. Találkoztam olyannal,aminek a vége kerékpár niplivel volt lezárva.. (küllőanya)
Az a hegesztés.. Az utángyártott bovdenek valóban elég silány minőségűek. Találkoztam olyannal,aminek a vége kerékpár niplivel volt lezárva.. (küllőanya)
Nem rég kellett a bowden hosszát változtatnom...levételekor láttam, hogy -szintén- küllőanya az egyik "alkatrész"
Lada karosszériáról valami lerohadt (valamelyik relé, vagy fesszab alatt a lemez) és kivágás-hegesztés helyett egy lemezt forrasztottunk oda. Előtte sósavaztuk.
Az előző hsz-t kiegészítve az olaj vezeti az áramot. Elektronikák forrasztásánál delej előtt le kell mosni, kefélni, mert áram alatt szépen tud fortyogni.
Nem is rossz ötlet! Mármint otthoni bowden javításhoz.
Én sokkal bonyolultabban oldottam meg a gázbowden súber felőli végének pótlását. Rézdrótot szétbontottam elemi szálakra, ezeket erősen rátekertem a bowdenre, amennyire tudtam, a bowdenszálak kilógó végét "szétkócoltam", majd ónnal jól átfuttattam. Végül a kellő méretre visszaköszörültem-reszeltem, hogy illeszkedjen a körtolattyúba.
A kerékpár niplis megoldás ennél jóval egyszerűbb, és jobb is.
Bowdent szépen vágni forrasztott állapotban lehet. Akár csípőfogóval. Vagy flex. Forrasztás után persze nehéz lenne kiszálazni, párszor megmelegítve lecsapom róla az ónt.
Nekem a dremel (mini flex) is bevált.
Talán a legfontosabb szerintem az, hogy az erős húzó igénybevételnek kitett bovdeneknél (fék, ill. némiképp a kuplung is), ne csak maga a forraszanyag tartson, hanem forrasztás előtt a bovden szálak, legyenek széthajtogatva, sőt a legjobb, ha egy kis célszerszámmal a neki kialakított fészekbe zömítjük őket, és ezután a forrasztás.
(Ekkor alakzáró is lesz a kötés, és sokkal többet bír!)
Van olyan kereskedő, aki így készít már utángyártott bovdeneket, én ilyet használok.
Az egyik barátom apja műszerész volt és a napokban beszéltünk a bovden készítésről. Ő a dióba egy kihegyezett küllőt ütött bele majd méretre vágta és köszörülte, nem forrasztotta és állítása szerint sosem volt selejt! Elgondolkodtam a megoldáson .Ki még nem próbáltam de ha belegondolok a baj ott kezdődik mikor hosszabban felfut a cin és keménnyé válik a bovden vég hajlítgatás miatt ott törik meg a szál és azután akad a külsőben és vége!.
Mielőtt bárki kezdő kipróbálná, szétszálazás nélkül nem tart. Csak alakzárással. Én kezdő már túl vagyok rajta. Igaz, nem balesetveszélyes, mert az első fékhúzásnál már kiugrik indulás előtt :-)
Az előző hsz-t kiegészítve az olaj vezeti az áramot.
Akkor mégsem olyan jó az. Az olaj önmagában ugyebár nagyon jó szigetelő. De a benne oldott sav miatt gondolom jó vezetővé válik.
Én gyantát használok. A páka nem rozsdál tőle, a visszamarad része meg esetleg esztétikailag okozhat problémát, egyébként jó szigetelő.
Nyákok esetében előtte kémiai ónozóba áztatom gy kicsit, ez után sokszor már nem is kell hozzá + folyatószer. Elég az ami az ónban van.
A bicajküllős megoldással szerintem nincs semmi gond. Feltéve ha kialakították rajta a széthajtáshoz szükséges részt.
Ha az anyaga és a mérete is megfelelő akkor miért gyártatná le? Így minden bovdenen vagy 10ft-al több a haszna.
Komment