Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bowdenjavítás házilag

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    vasat vassal forrasztottunk
    Az a hegesztés.. Az utángyártott bovdenek valóban elég silány minőségűek. Találkoztam olyannal,aminek a vége kerékpár niplivel volt lezárva.. (küllőanya)
    sepy, dongos78 és Fergusson kedvelte ezt.

    Komment


      Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Az a hegesztés.. Az utángyártott bovdenek valóban elég silány minőségűek. Találkoztam olyannal,aminek a vége kerékpár niplivel volt lezárva.. (küllőanya)
      Nem rég kellett a bowden hosszát változtatnom...levételekor láttam, hogy -szintén- küllőanya az egyik "alkatrész"

      Komment


        küllőanya az egyik „alkatrész”
        A célnak megfelel.. De egy magára adó bovdengyártó mester....azé nemá...
        dongos78 és Fergusson kedvelte ezt.

        Komment


          egy magára adó bovdengyártó mester...
          ........Van még ilyen/olyan?

          Komment


            Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Az a hegesztés..
            Lada karosszériáról valami lerohadt (valamelyik relé, vagy fesszab alatt a lemez) és kivágás-hegesztés helyett egy lemezt forrasztottunk oda. Előtte sósavaztuk.

            Az előző hsz-t kiegészítve az olaj vezeti az áramot. Elektronikák forrasztásánál delej előtt le kell mosni, kefélni, mert áram alatt szépen tud fortyogni.

            Komment


              Ha lehet..bovdenvéget ne gyantás cinnel forrasszunk. Vég ráhúzva..bemártani etvasszerbe (forrasztóvíz) s keményebb anyaggal beúsztatni.

              - - - Updated - - -

              lemezt forrasztottunk oda. Előtte sósavaztuk.
              Forraszanyag: cin,réz,ezüst.... Savazni a cin alá kell.. Bórax a többihez.. Nem kötözködni akartam,csak szerintem elírtad.

              - - - Updated - - -

              ..Van még ilyen/olyan?
              Ki lehet fogni.. Mint az aranyhalat..

              Komment


                küllőanya az egyik „alkatrész”
                Nem is rossz ötlet! Mármint otthoni bowden javításhoz.
                Én sokkal bonyolultabban oldottam meg a gázbowden súber felőli végének pótlását. Rézdrótot szétbontottam elemi szálakra, ezeket erősen rátekertem a bowdenre, amennyire tudtam, a bowdenszálak kilógó végét "szétkócoltam", majd ónnal jól átfuttattam. Végül a kellő méretre visszaköszörültem-reszeltem, hogy illeszkedjen a körtolattyúba.
                A kerékpár niplis megoldás ennél jóval egyszerűbb, és jobb is.

                Komment


                  rátekertem a bowdenre
                  Ezt én is alkalmazom gázbovdennél...épp folyamatban,majd teszek képet.

                  Komment


                    bokor28
                    Bowdent szépen vágni forrasztott állapotban lehet. Akár csípőfogóval. Vagy flex. Forrasztás után persze nehéz lenne kiszálazni, párszor megmelegítve lecsapom róla az ónt.
                    Nekem a dremel (mini flex) is bevált.
                    Talán a legfontosabb szerintem az, hogy az erős húzó igénybevételnek kitett bovdeneknél (fék, ill. némiképp a kuplung is), ne csak maga a forraszanyag tartson, hanem forrasztás előtt a bovden szálak, legyenek széthajtogatva, sőt a legjobb, ha egy kis célszerszámmal a neki kialakított fészekbe zömítjük őket, és ezután a forrasztás.
                    (Ekkor alakzáró is lesz a kötés, és sokkal többet bír!)

                    Van olyan kereskedő, aki így készít már utángyártott bovdeneket, én ilyet használok.

                    Komment


                      Az egyik barátom apja műszerész volt és a napokban beszéltünk a bovden készítésről. Ő a dióba egy kihegyezett küllőt ütött bele majd méretre vágta és köszörülte, nem forrasztotta és állítása szerint sosem volt selejt! Elgondolkodtam a megoldáson .Ki még nem próbáltam de ha belegondolok a baj ott kezdődik mikor hosszabban felfut a cin és keménnyé válik a bovden vég hajlítgatás miatt ott törik meg a szál és azután akad a külsőben és vége!.

                      Komment


                        Nyomni , nyomni , nyomni ! Aztán ha jól megnyomtam , még be is folyatom egy kicsit ,hogy szép legyen .

                        Komment


                          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Nyomni , nyomni , nyomni ! Aztán ha jól megnyomtam , még be is folyatom egy kicsit ,hogy szép legyen .

                          Nem is rossz...😉 a "folyamat"...😂

                          Komment


                            Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            ne csak maga a forraszanyag tartson
                            Mielőtt bárki kezdő kipróbálná, szétszálazás nélkül nem tart. Csak alakzárással. Én kezdő már túl vagyok rajta. Igaz, nem balesetveszélyes, mert az első fékhúzásnál már kiugrik indulás előtt :-)

                            Komment


                              bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Az előző hsz-t kiegészítve az olaj vezeti az áramot.
                              Akkor mégsem olyan jó az. Az olaj önmagában ugyebár nagyon jó szigetelő. De a benne oldott sav miatt gondolom jó vezetővé válik.
                              Én gyantát használok. A páka nem rozsdál tőle, a visszamarad része meg esetleg esztétikailag okozhat problémát, egyébként jó szigetelő.
                              Nyákok esetében előtte kémiai ónozóba áztatom gy kicsit, ez után sokszor már nem is kell hozzá + folyatószer. Elég az ami az ónban van.

                              A bicajküllős megoldással szerintem nincs semmi gond. Feltéve ha kialakították rajta a széthajtáshoz szükséges részt.
                              Ha az anyaga és a mérete is megfelelő akkor miért gyártatná le? Így minden bovdenen vagy 10ft-al több a haszna.

                              Komment


                                Csak a neve olaj, mert sűrű. Az izopropil-alkohol meg a tejsav vízzel korlátlanul elegyedik, van is benne.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X