Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bowdenjavítás házilag

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    A bovdent elvágni úgy ahogy azt előttem is mondták Flex-szel a legjobb. Természetesen be kell tekerni a vágásnál hogy ne menjen szét. Ehhez annyit tudnék hozzátenni hogy én papírszalagot tekerek rá mert az nem olvad meg a melegtől, de végül is a végeredmény ugyanaz.
    És ha már bovdenjavítás akkor had meséljek el egy bovdenes sztorit multhét péntekről.
    Miskolcra mentem a motorkámmal és visszafele úton Sajószentpéternél elszakadt a kuplung bovdenem.( Én voltam hülye, mert előző este rá kellett állítani, gondolhattam volna mi lesz ) No mindegy elszakadt....
    Se másik bovden, de még szerszám se ( úgy kell nekem )
    És hát Kazincbarcikáig bementem valahogy, és ott olyan mákom volt hogy sárgán villogtak a lámpák a Borsodchem felől, és eljutottam a Batómotorshoz viszonylag gond nélkül.
    Ott bementem az üzletbe és mondtam az eladónak hogy kérnék egy bovden jav. készletet, egy 7-es villást és egy lapos csavarhúzót. A szerszámokat csak kölcsönbe.
    És volt nekik minden!!!
    Kb 5 perc alatt megcsináltam, és tudtam tovább menni.
    Az eladó srác nagyon rendes volt amit így utólag is mégegyszer köszönök neki.
    Hát ez volt az én pénteki utcán kivitelezett bovdenjavításom.

    Komment


      #32
      Szervusztok!


      Nem okvetlen szükséges a bovden darabolásához flex.Az elvágni kívánt hosszúságnál,jobbról balról,bebandázsolom,valamilyen tekercsből lebontott rézdróttal,úgy 10-10mm hosszan és közte,egy nagyon éles vágóval és egy határozott ütéssel,egyszerűen szétvágom.

      Fontos,hogy jó alátámasztás legyen,legyen "húzása" az ütésnek.Kisebb átmérőjű drótkötelek is vághatók így,-úgy 10 mm. átmérőig.Lényeg a határozott ütés,a jó alátámasztás és egy kb.,2kg.-os kalapács.A "bandázs" nem engedi szétbomlani a bovden elemi szálait.

      Üdvözlettel:Che

      Komment


        #33
        sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        eladónak hogy kérnék egy bovden jav. készletet,
        Kiváncsi lennék rá nem hiszem ,hogy láttam ijen kütyüt .(használhatót)
        Ha valakinek van lefotózhatná.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #34
          A legjobb bovdenjavító ,a 3-4 es csavaranya + kalapács. Ifjonc koromban eszközök hiányában ,csak így csináltam bovdent.
          Anya rá a bovdenre, határozottan ellapítani, és kész.

          Komment


            #35
            Na megcsináltam a bowdent, elszakítani nem tudom(meg lehet nem is bírnám) de úgy nyúlik mint a fene. Eddig nem tapasztaltam ilyet, nem tudom most mi a fene baja van... És így persze a fék is eléggé gyenge...

            Szóval a következő lépés, a fekete bowden fékkarhoz való végét lecserélném olyanra ami bele is megy a fékkarba. Ha rézből csinálok egy megfelelő diót(vagy miaz) az jó lesz?
            Meg a "gyári" az miből van?

            Komment


              #36
              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Meg a „gyári” az miből van?
              Rézből, vagy acélból szokták csinálni. Szerintem készen is lehet kapni. Ahol a bowdenhez vetted a cuccokat érdemes megkérdezni.

              Komment


                #37
                CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Rézből, vagy acélból szokták csinálni. Szerintem készen is lehet kapni. Ahol a bowdenhez vetted a cuccokat érdemes megkérdezni.
                Na volt itthon pont megfelelő átmérőjű réz rúd. Szóval még esztergálnom se nagyon kelletett(csak a fűrész nyomát eltüntetni). Állványos fúróval szépen kifúrtam, megcsináltam rajta a gödröt a bowden végének és úgy ahogy a téma elején le lett írva megcsináltam. Hát rengeteg a különbség Ez sokkal finomabban mozog és alig rugózik. Másik ehhez képest befőttes gumi

                Bowdenhez csavaros véget már tervezek venni egy ideje, de lehet hogy inkább csinálok magamnak. Legalább tudom hogy ilyen anyagból van.

                Komment


                  #38
                  Régen a rigához küllőanyából készitettem a bovdenvéget,furóval reszelővel,anyaga réz amit jól lehet forrasztani.
                  lényeg,hogy a vég felőli oldalon kis kupos furatot kell késziteni és szétzilálni a sodronyt forrasztás előtt,ha jól befutotta nem tud átbujni többé.tartós megoldás.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #39
                    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    volt itthon pont megfelelő átmérőjű réz rúd
                    Egy igazi gépésznél mindig akad elfekvő anyag. Gondolom ez is olyan "jó lesz még valamire" féle cucc lehetett.

                    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Bowdenhez csavaros véget már tervezek venni egy ideje, de lehet hogy inkább csinálok magamnak.
                    Én menetes szár maradékából csinálta egyszer Trabi kupplungbovdent. Három évet tutira kibírt.

                    Komment


                      #40
                      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Egy igazi gépésznél mindig akad elfekvő anyag. Gondolom ez is olyan „jó lesz még valamire” féle cucc lehetett.
                      Sokaknak meg csak lom, aztán ha nem lenne


                      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Én menetes szár maradékából csinálta egyszer Trabi kupplungbovdent. Három évet tutira kibírt.
                      Arra gondoltam hogy ezt a réz rudat hosszába kifúrom, bele menet meg egy csavar. És persze keresztbe a lyuk a bowdennek. Ha esetleg útközben szakadna a kuplung bowden. (a fék most már remélem örök életű lesz, de azért veszek majd egy tartalékot amit ugyanígy átalakítok használhatóra )

                      Komment


                        #41
                        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Arra gondoltam hogy ezt a réz rudat hosszába kifúrom, bele menet meg egy csavar. És persze keresztbe a lyuk a bowdennek.
                        Jó ötlet, ha bírja az anyag az igénybevételt. Ha esetleg nem, akkor ugyanerre a célra szóbajöhet hidraulika cső darab is pl.

                        Komment


                          #42
                          Na megcsináltam a csavaros bowdenvéget. Hogy mennyire tartós az még nem tudom(meg igazából nem is akarom megtudni ) 3-as csavarral lehet megszorítani a bowdent. Ha gondoljátok képet majd rakok fel róla(bár nem egy nagy valami).

                          Komment


                            #43
                            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            (bár nem egy nagy valami).
                            Dehogy nem, hiszen működik tőle a motor!

                            Komment


                              #44
                              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              3-as csavarral lehet megszorítani a bowdent.
                              5-ös jobb lenne, olyan a gyári is.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #45
                                wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                5-ös jobb lenne, olyan a gyári is.
                                Na majd akkor csinálok olyat is

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X