Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bowdenjavítás házilag

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Nekiálltam ma a fekete bowden méretének pontosításához(picit hosszú lett, így az állítócsavart nagyon ki kelletett tekerni és még úgy sem volt az igazi). Most nagyon jóra sikerült a méret, de amint rámarkoltam a fékkarra megint pattanás és a következő:
    http://kepfeltoltes.hu/130509/P50906...toltes.hu_.jpg
    Ez tartaná a bowdent, szépen átpréselődött a fékkar tartóján...
    (Bár igazából mivel kúpos és kicsi a pereme nem igazán csodálkozom rajta)

    Úgyhogy készült egy ilyen:
    http://kepfeltoltes.hu/130509/P50906...toltes.hu_.jpg
    Igaz nem acélból van mint az előző(vagy inkább vas, mert acélnak nem igazán nevezhető) de jóval masszívabb.

    http://kepfeltoltes.hu/130509/P50906...toltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/130509/P50906...toltes.hu_.jpg

    Úgyhogy még egy minősíthetetlen minőségű alkatrész cserélve. Lassan csak-csak lesz egy megbízható fékem

    Viszont ami most tűnt fel hogy akárhányszor erősen rámarkolok a fékre mindig mintha picit jobban kellene utána húzni a fékkart, tehát nyúlna bowden. Ez ilyen is lesz? Vagy egy idő után azért lassulni fog a folyamat?
    Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2013 máj. 09, 19:06.

    Komment


      #47
      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      idő után azért lassulni fog a folyamat?
      persze ,az lassul -csak a motor nem

      Komment


        #48
        Kedves Heeegany! Nézegettem az általad kreált dolgokat, én nem értem teljesen,/ lehet én vagyok az értetlen/hogyan gondoltad. Lehet jobb lenne ha egy állító csavarra cserélnéd vagy olyat esztergálnál miben benne ülne a bowden vég. Abban a csészében kell ,hogy legyen a vége olyan módon vágva és lemunkálva mint azt már mások leírták. Ha a bowden vég nincs szépen eldolgozva "rugózik" csak és nem lesz jó. Bocs de nem szeretném ha okoskodásnak tűnne. Jó alkotást.

        Komment


          #49
          sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Lehet jobb lenne ha egy állító csavarra cserélnéd vagy olyat esztergálnál miben benne ülne a bowden vég. Abban a csészében kell ,hogy legyen a vége olyan módon vágva és lemunkálva mint azt már mások leírták. Ha a bowden vég nincs szépen eldolgozva „rugózik” csak és nem lesz jó. Bocs de nem szeretném ha okoskodásnak tűnne. Jó alkotást.
          Gondolkodtam a csavaros megoldáson, de gyárilag ilyesmi volt és egyenlőre elég az az állíthatóság amit a keréknél lévő csavar biztosít. És ebbe szépen bele is ül a bowden vége, pont olyan távolságra a fékkartól mint ami az utángyártottal volt.
          (Utolsó képen látszik is egy kis perem a bowden burkolat és az e réz cucc között, az az a sapka ami a bowden végén van. Csak nem látszik belőle valami sok )

          A bowden végeit szépen síkba köszörültem amikor szétszedtem. Úgy ahogy a fórum elején írták, a végein pedig gyárilag volt fém sapka amit visszatettem rá miután méretre vágtam és megköszörültem. Úgyhogy ennek már nem kellene rugóznia. Szerintem csak simán ennek is elég sz@r a minősége. Ezért rugózik.

          Komment


            #50
            Én is vettem utángyártott szürke bowdent Pannóniához...egy nyúlós érzésű, rugózós szar az is...nem tudom, kik használnak ilyet a motorjukon, hogy lehet úgy egyáltalán fékezni, kuplungolni?
            Most egyelőre nem tudom, mitévő legyek...volt itthon egy pár méter eredeti szürke bowdenkülső feltekerve, olyan 10-20 éve elhasználtam kerti traktorra...de hogy bánom én már...

            Komment


              #51
              Na ennyit erről az ipari hulladék feketéről is...
              Szépen megcsináltam úgy ahogy a fórum elején le van írva. Ügyelve a legapróbb részletekre is, szépen egyesével kihajtogatva a bowden végén azokat a nyamvadt szálakat. Aztán a garázsban párszor jó erősen rámarkoltam amit bírt is. Ma kiviszem egy próbakörre, utcában felgyorsítok 40-re, fék és megint az ismerős pattanás...
              A bowden dió elszállt útközben, de a bowdenen tisztán látni hogy hiába a visszahajtás és a jó forrasztás a szálak szépen ELSZAKADTAK!
              Pedig nem vagyok egy erős gyerek, nem is húztam olyan erősen mint a garázsban de mégsem bírta...
              Most megcsináltam megint, mélyebb süllyesztéssel a bowden dión de én már nem bízok ebben a szarban...

              Szóval valaki nem tud Miskolcon valami bowdenekkel foglalkozó kereskedést? Már nem érdekel mennyiért de a fékhez veszek normális alapanyagot és megcsinálom normálisan...
              Meg idegembe eszembe jutott, mi van ha valaki emiatt szenved balesetet? A gyártót terheli a felelősség nem?
              (persze itt nem a már megerősített bowdenre gondolok, hanem a gyári állapotúra)


              demeter, nekem a kuplungon is ilyen van. De nekem azt nagyon könnyű mozgatni így nem igazán érezhető a bowden szar minősége.

              Komment


                #52
                bovden szál többsorosan fonva a legjobb,én a lada ablakemelőbovdenjét használom az még acélból van ritka a szálak eltörése,pedig bontottat használok.
                Hasonló minőségű az eredeti MTZ hőtőtakaró bovdenje is,mezőgazdasági boltokban kapható.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #53
                  mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Hasonló minőségű az eredeti MTZ hőtőtakaró bovdenje is,mezőgazdasági boltokban kapható.
                  Hát ha más nem lesz lehet megnézem ezt mezőgazdasági boltban. De jobban örülnék neki ha tudnék venni normális minőségű alapanyagot.
                  Gúgli Miskolci üzletet nem dobott, de azért reménykedem benne hogy van.

                  Komment


                    #54
                    Múlt héten voltam motoros boltban. Amit kerestem nem volt, de a boltos ajánlotta a babetta hátsó fékbowdent. Hogy azt szokták vinni mindenhez mert könnyen szabható. Hát vettem is 1-et(590ft volt) és meg is csináltam. Az anyaga valahogy sokkal jobbnak tűnik mint az előző. A többi meg majd kiderül még.

                    Komment


                      #55
                      Bowden kérdés

                      Keresgéltem a témában, de sajnos nem találtam meg a kérdésemre a választ. Sajnos én is a bowdenekkel küzdök. Tépi ahogy tudja, szakad ahol csak lehet.... Mivel sokat mászkálok a Pancsimmal 12000 km 2 év alatt így már előfordult, hogy a kuplung bowden szakadt a lámpánál...
                      Így most vennék külsőt és belsőt, majd magam megcsinálom. Nem robogó bowdent barkácsolni, hanem folyóméterre venni.
                      A kérdés az lenne, hogy most ami van bowden külső 5mm-es belső 1.5mm-es.

                      De én 7mm-es külsőt akarok venni, így felmerül a kérdés, hogy akkor most abba milyen méret stimmel talán 3mm-es ?

                      Ezzel kinek mi a tapasztalata?

                      Komment


                        #56
                        Üdv Kopaszka!Szerintem stimmelne bele a 3 mm-es belső. Kuplungbovdenhez 2mm-es huzalt használtam az utolsó motoromnál. 1,5 mm az szerintem kevés a kuplunghoz, gázhoz jó csak.

                        Komment


                          #57
                          Üdv
                          A 3 mm-es belső már szerintem túl erős. Az kb kézifék bovden méret autókon. A 2 mm-esnek bírni kellene.

                          Komment


                            #58
                            Kerékpár alkatrészek - Alkatrészek és tartozékok - Tartozékok - Bowden külső-belső - MO-FA-KER Kft.
                            kerdezd meg itt, ha jól látom van 2.5mm-es belső is, hogy ahhoz milyen külső szál jár?
                            kenni mivel szoktad a bowdent? Van bowden mosod?
                            Bowden, bowdenjavító, bowdenolajzó | Bukósisak | Motoros ruházat | Motor alkatrész - Shox motoros áruháztaxonomy/term/239




                            Egy kicsit mas. Tavasszal elszakadt a kuplung bowdenem reggel munkába menet. Az mentett meg, hogy a Jawa félautomata kuplung miatt a váltó kar szélső helyzetben emeli a kuplungot. Elég gyorsan megszoktam a lábbal kuplungolast es elindulast a Könyves Kálmán úton a dugóban. Ez egy nagy piros pötty volt a Jawamnak aznapra.

                            Komment


                              #59
                              Bowden, bowdenjavító, bowdenolajzó | Bukósisak | Motoros ruházat | Motor alkatrész - Shox motoros áruháztaxonomy/term/239


                              ....és a koszos , poros....stb. bovdent olajozzák ? Ebben a dologban szerintem a "maszek" dolog jobb . Befenekelt 20x20 as zártszelvény ( vagy kinek mi van ) kb 1.60 husszu , teleönt benzinnel , bovden bele , ázik , aztán a belsőhoz képest -mozgatjuk a külsejét ettől tiszul csak igazán . Aztán levegővel kifújni -és csak most az olaj . Ezt szerintem elég (illene) egyszer-egy évben , télen .Meg azért is jó , mert csak így lehet valós képet kapni egy bovde állapotáról.

                              Komment


                                #60
                                joker, szerintem az áruházi neve rossz, mert ez nem csak olajoz, hanem relativ jól lehet vele áramoltatni pl WD-40-et a bowdenen keresztül.
                                A salakmotoroknál is ezt alkalmazzák, ott van porterhelés rendesen, habár ott minden egyes használat (edzés/verseny) után illik bowdent tisztítani is. Akár 10 perc motorozás után is 3-4 óra motormosás/karbantartás szükséges. :-)
                                www.speedwaylive.hu

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X