Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Lyukas tank javítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • pityesz001
    replied
    Sziasztok!
    Babetta 207 (1976) felújitásban vagyok. az üzemanyag tankom egy helyen egy vastag tűhegynyire kilukadt. erre homokszórás utén lettem figyelmes. előtte is lyukas lehetett. csak a festék megfogta gondolom.
    nekem rézzel való forrasztást ajánlottak.
    Viszont a másik gondom az hogy elég rozsdás a belseje. nagyjábol kitosztitottam rozsdamaróval (szódabikarbóna+ecet) na ez nem kevés mennyiségü rozsdát hozott ki belőle. most megakarom forrasztattni. de utána valamivel lekell a tank belselyét is kezelni.
    DE MIVEL? (ami benzin álló)
    Ragaszkodom ehez a tankhoz ez ar eredeti tankja! biztos van megoldás
    Click image for larger version

Name:	2013-03-15 14.10.42.jpg
Views:	1
Size:	194.5 KB
ID:	136906Click image for larger version

Name:	2013-03-15 17.20.20.jpg
Views:	1
Size:	188.4 KB
ID:	136907

    Leave a comment:


  • Bandido
    replied
    Köszönöm a jó tanácsot, jelzek ha elkészült a mestermű

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Lánghegesztő rézforrasztás.
    Esetleg ontartalmú forrasztás.Helytől függően.

    Leave a comment:


  • Bandido
    replied
    Szia mindenkinek! Simson S51-es tankról lenne szó, amelyen van egy repedés, az ülés felől( ahol oda van csavarral rögzítve a vázhoz). Milyen módszerrel lehetne javítani? Válaszokat előre is köszönöm!

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    A festőket kirázza a hideg az RO 55 -től,először mert nem csak a korrodált helyre kenik a másik pedig tapadási gondok adódnak utána. Előfordulhat,hogy még későbbiekben is dolgozik az anyag és leválik esetleg a festék meg még egy dolog olyan kemény marad a festett felületen mint az üveg. üdv. Sepy

    Leave a comment:


  • tata21
    replied
    demeter, nekem is ilyen a tankom a p10-esemen, rám is hasonló javítás vár majd. Azt hittem csak az én tankomat baszták el anno.

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Én is mint karosszéria lakatos javítottam üzemanyag tankot, nem nagy örömmel pedig kellő odafigyeléssel gond nélkül darabolható és hegeszthető. A bevált technológia : fórróvizes mosás után ki kell levegővel száritani és a levegőt folyamatosan fúvatni kell a javítás teljes ideje alatt. Robbanni csak a gőz fog. Ha nincs gőz nincs baj. A peremező-lyukasztó fogó használata nem mellőzhető. Peremező,hogy kimerevítse a tankot a foltozás helyén a lyukasztó pedig mint előttem is írták a folt szélét kell kiperforálni. Ez tényleg a későbbi balesetek esetén lehet hasznos, co-val megpöttyentve és utána lehet gondolkodni lágyforrasz - ragasztó vagy szakaszolt /ellentétes irányú/ hegesztés. Én ezt tartom biztonságosabb és iparososabb megoldásnak, réz forrasz nem megoldás itt.Sok helyre jó a réz de lemezre nem való mert balesetkor szakad és komoly sérüléseket okozhat. Persze lehetnek újabb és jobb megoldások, kíváncsi vagyok mások megoldására, én személy szerint tankot nem ragasztok. Motoron nagyobb a rezonancia mint autón ezt szem előtt kell tartani. Nem lehet bosszantóbb mint egy nagygenerál után évek multán leváló ragasztott folt. A tank oldala pedig biztosan ott lyukad ki ahol dupla a lemez / térdgumi tartó alatt / ott ritkán tud teljesen kiszáradni és ott általában hiányos a festés. Javításnál ajánlom a cink spráj használatát. Köszönöm a figyelmet. Üdv. Sepy.

    Leave a comment:


  • Eusebius
    replied
    Sziasztok!
    Köszönöm szépen a tanácsokat!

    Szép napot!

    Leave a comment:


  • Che
    replied
    Szervusz Eusebius!

    A következőket keresd:szakmai fogások-jukas tank javítása 2.lap legfelül nagyfékdobos írása!Amennyiben végigolvasod az egészet és csak a felét tanulod meg,akkor is doktorit írhatsz a témában.

    A fórumon nagyon sok ismeret anyag van felhalmozva,csak vegyetek fáradtságot a megismerésére!

    Üdvözlettel:Che

    Leave a comment:


  • winetu
    replied
    üdvözölek

    ugyan ezt kaptuk mi is megoldás rakjál bele éles kavicsot mosószeres meleg vizzel töbször mosd át és közberázad mint ha
    koktélt csinálnál ha tiszta benzinel öblisd át és rendben lesz.
    üdv winetu

    Leave a comment:


  • Eusebius
    replied
    Komár 2 moped tank felújítás

    Sziasztok!
    Két éve kaptam egy Komár 2-es és most értem oda, hogy kipofozom. Ma letekertem a tanksapkát és azt láttam, hogy tiszta rozsda a tank belülröl.
    Mi a teendő? A tank ép, nem lukas.
    Hogy 'tisztítsam' ki belőle a rozsdát ( olyan a fal, mit ha buborékok lennének rajta) ?

    Szép estét!
    Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2012 dec. 09, 10:55. Oka: A hozzászólásokat áthelyeztem a Che által is említett témába, ahol a kérdést már részletesen kitárgyaltuk

    Leave a comment:


  • demeter
    replied
    Korábban írtam, hogy a nem rozsdás belsejű tankom rögzítőfüle rosszul volt felhegesztve és másik tankot akartam a motorra rakni. Itt jól látszik:

    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	192.8 KB
ID:	132954

    Végülis egyszerűbbnek tűnt áthegeszteni a fület a megfelelő pozícióba, mint az agyonrozsdált belsőt letisztítani.
    Harmadikra aztán sikerült jó helyre odapöccinteni, mert ezt aztán mérni nemigen lehet.

    Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	194.8 KB
ID:	132955

    A különbség látszik és szemre úgy gondolom, jól áll már a tank a vázon.

    Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	75.0 KB
ID:	132956

    Leave a comment:


  • bazsimoci
    replied
    Szárazon kevertem, kb 1,5 órán át különböző pozíciókban... Mivel az üveg legömbölyödött, nem vagyok elégedett az eredménnyel, még egy adag friss cseréppel fogom átmozgatni. Az én tankom műgyantával volt kezelve rossz minőségben-ezt az anyagot marattam fel 2l kromofággal, és a megszáradt szmötyit porrá őrölve tudtam kiönteni a fáradt üveggel együtt..
    Szerintem a második kezelés lesz az igazán eredményes... Mivel a tank nem lyukas, én nem fogom kiönteni semmivel-kimosom alaposan és mehet bele a benzin...

    Leave a comment:


  • demeter
    replied
    No és milyen lett a tank belül?
    Benzint vagy valami levet raktál az üvegcserepek mellé vagy szárazon?

    Leave a comment:


  • bazsimoci
    replied
    Hát én egy összetört táblaüveg darabjait tettem bele, plusz három kromofágos palack törmelékét... A kromofágos palack igen erős, 1 kg-os kalapáccsal többször erősen le kellett csapnom, mire összetört...
    A végén az üveg éle olyan gömbölyűre kopott, hogy bátran lehetett a bőrömet dörgölni vele...

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X