Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Lyukas tank javítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • taxxi
    replied
    Ha láncot raksz bele, azt később kiszedni is nagyon könnyű, hisz az egyik végénél fogva lazán kihúzod!

    Leave a comment:


  • nagyfékdobos
    replied
    Szia!

    Én nem ragasztóról beszéltem, hanem festékről, amelyik alkalmazható tank belső kifestéséhez. A szivárgó tankot többen becinezték így nem kellett újra fényezni. Ha nem túl látszó helyen van, akkor alapos kimosás után, vízzel feltöltött állapotban rézzel lehet hegeszteni. Én 3 tankot javítottam így meg, nem lettek újra fényezve, csak minimális ecsetelős javítást kaptak. Szinte nem észrevehető a javítás.


    Üdv.

    Leave a comment:


  • rubi
    replied
    Szia István!

    Megtudnád mondani milyen néven keressem az üzletekben ezt a ragasztót? Esetleg, nagyságrendileg mennyibe kerül?? /Szívárog a tank, de újrafényezni mégsem kellene....talán ez segít/

    Előre is köszönöm!

    Rubi

    --- Ez még eszembe jutott: ---

    Hát azért Mixer nem férne bele egy mezei mixerbe....

    Leave a comment:


  • vcsabi
    replied
    Ez igaz, én is ragasztottam kétoldalassal.

    Leave a comment:


  • TZ
    replied
    Hátha nem mindenki látja maga előtt az Ural/Dnepr tankokat, ezért magyarázatként leírom, hogy miért az oldala lukad ki ezeknek. A térdnél található oldalsó gumipárnákat egy fémlemezre kell ráhúzni. A gumi peremmel körbefogja a lemezt, a lemez pedig csavarokkal csatlakozik a tankhoz. Természetesen mindez, olyan oroszosan elnagyolt illesztésű, tehát kellően eláll a tanktól, így az esővíz összegyűlik a gumiban, amiben úszik a fémlemez. Természetesen innen indulva szépen elkezd rohadni minden, a lemez után a csavarok és tank is. Gyakorlatilag a legtöbb tankkal ez már megtörtént a múltban, tehát, ha csak ez a baja, akkor szerintem ezt érdemes még javítani. Másrészt, hogy mindez többet ne forduljon elő, ha felrakjuk mi is a gumipárnákat, akkor azokat nagyon javallott oda is ragasztani, hogy víz ne kerülhessen alá. A régebbi, nagyobb formájú, akkora felületen ragasztható, hogy (szerintem) nincs is szükség csavarozásra, meg fémlemezre. Ez pedig azért érdekes, mert a fenti javítás során ezen csavarokat, vagy furatokat ismét ki kellene alakítani.

    Leave a comment:


  • vcsabi
    replied
    Az a pancsi tank szerencséje hogy kis cuki fincsi kis cucc, de az uraltank hoz MIXER kell hogy beleférjen.
    nagyfékdobos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szerintem teljesen minegy, hova tesszük. Ha belefér a dobba, könnyebb belül rögzíteni. Így is, úgy is körbe forog benne a töltelék anyag.

    Egyébként meg nekötözködjélmárcsabi!

    Leave a comment:


  • nagyfékdobos
    replied
    vcsabi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ja a betonkeverős dolognak a a lényege hogy a tankot nem beletesszük, hanem az elejére rögzítsük így tud a dobbal szabadon forogni,
    Szerintem teljesen minegy, hova tesszük. Ha belefér a dobba, könnyebb belül rögzíteni. Így is, úgy is körbe forog benne a töltelék anyag.

    Egyébként meg nekötözködjélmárcsabi!

    Leave a comment:


  • vcsabi
    replied
    Ja a betonkeverős dolognak a a lényege hogy a tankot nem beletesszük, hanem az elejére rögzítsük így tud a dobbal szabadon forogni,

    Leave a comment:


  • wsievers
    replied
    Köszönöm a segítséget

    Leave a comment:


  • nagyfékdobos
    replied
    A két komponensű anyag bevált módszer. Nekem egy barátom csinálta meg a tankomat, mert a sajátját is generálozta. Begyűjtött a baráti körből 4 tankot, vett egy autó tankhoz való 2K-s készletet és megcsinálta őket. Így semmi nem veszett kárba, sőt meg is ajándékozott

    Gondolom mindenkinek van több tankja, vagy megfelelő nagyságú baráti köre, így elkerűlhető, hogy a drága anyag kidobásra kerüljön.

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied

    Leave a comment:


  • dafko54
    replied
    Szervusztok. A forrasztás a legjobb megoldás, mivel az ón olvadáspontja alacsony ( még a rézhez és az ipari ezüsthöz is, bár ezek szilárdsága sokkal nagyobb, de ebben az esetben ennek nincs jelentősége ) és nem " szívja " be a körülötte lévő anyagot. A kivágás után a " süllyesztéses " peremezés ( a karosszáriások használnak ilyen trükkös peremező fogót, ami kb 8-10 mm / ha jól emlékszem / széles sávot készít ), majd a pótlás / aminek a szélét perforálni kell és így pontszerűen hegeszteni /és az ónozás következzen. ( A pontszerű hegesztés nem deformál annyira, de azért szilárddá teszi a tankot , ami egy esetleges erőbehatásnál fontos, hogy az üzemanyag ne follyon ki .)A homokfúvás jó dolog, de akkor nagyon hamar kell cselekedni , mivel az oxidáció szinte rögtön megkezdődik. Nagyfékdobos, a betonkeverős trükköt nem ismertem, de hatalmas ötlet ! Azonnal elképzeltem magam, amint pokrócba csavarok egy tankot - mielőtt beletettem vagy két méter " mezei " láncot - és spaniferrel rögzítem a betonkeverő belsejébe, és beindítom! A nagy dolgok mindíg az apró egyszerű ötletekből állnak össze ! Mostanság hírdetnek kétkomponensű műgyantás " szettet " is , ismerősöm használta és meg volt elégedve az eredménnyel. Annyi probléma volt, hogy egy kisméretű tankhoz túl sok volt a bekevert anyag és a másik tankot nem készítette elő a " műtétre ", így a maradék hamar " meghúzott " és természetesen kárba veszett. Veterános üdvözlettel.

    Leave a comment:


  • vcsabi
    replied
    Még jó hogy írtad hogy a pancsi tank olyan olcsó, azt akartam venni neked ajándékba karácsonyra, utána pedig elsírtam volna mekkora áldozatot hozam érted.
    Na egy igazi ötletet szeretnék megosztani veletek. Mivel minden uralos tudja hogy a csepp tank gumi alatt minden esetben elrothad erre a megoldási sorrend ami nekem bejött.
    Első a belső tisztítás: Mivel minden uralos azt látja hogy a tankja általában nagyon rozsdás, itt a kavics nem segít, csak a olcsó nagymami lekváros üveg amit összetörve beletesszük a tankba, és jobbra, balra kilengéssel kezeljük.
    Radikálisabb kezelés a fekete gipsz karton csavar miből kell kb. majdnem egy kiló. Mivel tudjuk hogy mind két tisztító eszköz igen kemény és penge éles így simán hantolja a rozsdát. Aki pedig gyengébb kategóriába tartozik ( nem a Pistire Gondolok) az bevetheti a betonkeverős módszert is.
    Tanknak az oldal foltozásáról csak annyit hogy nekem a kivágás vassal való be hegesztése nem jött be, mert nagyon behúzza a oldalát. Utána fa tiplivel lehet felrakni a gumi vasat.
    Tehát ha kivágtuk a tankot akkor utána be peremezzük, majd vágunk bele egy pont bele illő foltot minél kisebb hézaggal. Forrasztás előtt tisztítani kell a felületet, én homok fújóra bízom, az a tuti. De lehet vakargatni is, de nem biztos az eredmény.
    Fűtés szerelő által használt forrasztó paszta, beken és megforraszt. A lényeg hogy legalább legyen egy centi felfekvő felület, és akkor tuti lesz, és egy domború tankot kapunk.
    Tank próba: ha nem muszáj akkor ne benzinnel tegyük, mert ha netán még valahol szivárog akkor nehéz ki mosni a benzint.
    Inkább használjunk nitró hígítót, az is folyik rendesen ott ahol lyukas.
    De van egy előnye hogy, sűrített levegővel teljesen ki lehet szárítani. tehát újra lehet kezdeni a hegesztgetést.
    De ha már benzines a tankod és azt akarod kimosni akkor nem szappanos vízzel mosogatjuk, hanem nitróval, és utána sűrített levegővel szárazra fújjuk.

    Leave a comment:


  • soveny
    replied
    Lehet, hogy annál is megéri inkább most cserélni, mint fényezés után cserélni (mert előbb-utóbb valószínűleg újra kilyukad) és megint fényezni.

    Leave a comment:


  • wsievers
    replied
    K-750 csepptankról van szó...máshol erős az anyag, külső rész felől kezdett rohadni az oldalgumi alatt...belől nem annyira rozsdás.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X