Köszönöm a jó tanácsot, jelzek ha elkészült a mestermű
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Lyukas tank javítása
Collapse
X
-
Sziasztok!
Babetta 207 (1976) felújitásban vagyok. az üzemanyag tankom egy helyen egy vastag tűhegynyire kilukadt. erre homokszórás utén lettem figyelmes. előtte is lyukas lehetett. csak a festék megfogta gondolom.
nekem rézzel való forrasztást ajánlottak.
Viszont a másik gondom az hogy elég rozsdás a belseje. nagyjábol kitosztitottam rozsdamaróval (szódabikarbóna+ecet) na ez nem kevés mennyiségü rozsdát hozott ki belőle. most megakarom forrasztattni. de utána valamivel lekell a tank belselyét is kezelni.
DE MIVEL? (ami benzin álló)
Ragaszkodom ehez a tankhoz ez ar eredeti tankja! biztos van megoldás
Komment
-
Megpróbálhatod itt: Üzemanyag tank javítás, fényezés, Érden Érd ”¢ apród.hu
Ha magad szeretnéd akkor itt egy leírás: Simson Klub Magyarország
itt egy másik : Totalbike - Magazin - Rozsdamentes a célpityesz001 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzia ! A tankot a gyári hegesztéseknél fejtettem szét, és kikalapálás után ott is fogom összehegeszteni. Szerencsére nem kell másra bíznom, mert magam is ezzel foglalkozom.
Komment
-
Sziasztok!
Nekem egy Csepel tankkal lenne problémám. Alapvetően egészen egyben van vastag a lemez, de egyik oldalt elől olyan mint a szita tele rengeteg apró lyukkal(olyan kicsi épphogy szivárog).Nem szeretnék másik tankot venni mert ez már a második és mindkettő ilyen. Szerintetek ha behúzom kétkomponensű üvegszálas(Würth) gittel az nem bírná rajta?
Köszönöm a segítségeteket!
Komment
-
"Szerintetek ha behúzom kétkomponensű üvegszálas(Würth) gittel az nem bírná rajta?"
Szerintem tökéletes lesz,és ha megoldod a fém kiszedését,máris készen lesz az üvegszálas utángyártott tank,ami nem rozsdásodik,rugalmas......(-:"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
kétkomponensű üvegszálas(Würth) gittel az nem bírná rajta?
Ahogy én láttam a fő probléma hogy a vas mélyen rozsdás, az magába issza a benzint, aztán ledob mindent...
Próbáltam 3 féle vasragasztót(egy Würth-ös, egy másik kifejezetten olajálló, meg egy noname) és Würth-ös vasgyurmát.
Meg műgyantát, meg sima 2k-s ragaszót, meg ragasztópisztolyt(meglepő módon majd 1 hétig bírta az is), meg ezeket kombinálva üvegszállal meg volt hogy egymással is...
Jelenleg lekentem rozsdaátalakítóval. Jó vastagon és erre ment az olajálló vasragasztó. Ez már pár hete bírja.
Meg előtte minden ragasztót kipróbáltam hogy mennyire bírja benzint. Kis doboz benzinbe raktam belőlük egy darabot, de igazából egyiket sem bántotta. Mégis max 2 hónapot bírt egy javítás után.
Viszont épp ma néztem ezt:
http://www.oldtimerperfekt.hu/termek...category_id=21
Ez kifejezetten erre való. Szóval jónak kéne lenni. Meg lehet vele foltozni is a leírás alapján.
Komment
-
Kedves bpeti14
szerintem egy csepel tanknál nem szabad ennyire drága anyagot használni!Több megbizható megoldás van ha kis területű átrozsdásodásról van szó,
leg-egyszerübb a lágyforrasztás akár egy darab horganylemez fedéssel is ez eléggé elterjedt a régi időkben mivel nem volt más elérhető módszer,nem-beszélve az ónos horpadás kiegyenlitésről(gittelésről)és arra mondja valaki,hogy nem szakszerü javitás.
Az árfekvés szerint a csere a következő jó megoldás,mert a ragasztókkal való szórakozás sem olcsó ha nem friss hanem megmaradt anyagról van szó nem érdemes próbálkozni sem,csak idő kérdése és lelöki a benzin,sajnos tapasztalatból tudom.
A másik a lángal való réz forrasztás,réz forraszanyaggal való befuttatás.
Harmadik a kivágással való foltozás,ez már komoly tudást kiván,(vagy sok gittet)"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
Ragasztással kapcsolatban nekem sincsenek jó tapasztalataim.
Karburátorban az úszó felfüggesztése volt letörve. A javításhoz vettem kifejezetten fémhez való, olaj- és benzinálló 2 komponenses ragasztót. Nem volt olcsó, ráadásul kb. 2 napig tartott.
Aztán a ragasztó árának megfelelő összegért vettem egy másik porlasztót...
Komment
-
FIGYELMEZTETÉS!
Mindenféle benzintároló edény,így pl.,a tank javítása ,minden olyan módszerrel,mely nyílt lánggal történik,nagyon alapos előkészítést igényel!A tankot a benzintől nagyon alaposan meg kell tisztítani,többszörös átmosás,sőt javasolnám,a Nagyfékdobos által ismertetett betonkeverős mosást.Mindaddig amíg a tanknak benzin szaga van,benzingőz keletkezhet,mely robbanásveszélyes!Az öt perc meg nevetséges,annyi idő alatt ki se lehet mosni,nemhogy felrakni rézzel,-imádom a norma alkotókat,akik elmondják,-hogy "seperces munka",-akkor csinálják meg!
Üdvözlettel:Chesepy kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
MÁR ERRŐL ÉN is írtam megtalálható a lyukas tank javítása címszó alatt.Forróvíz ultra legalább háromszor és mivel a benzingőz robban porszívóval vagy kompresszorral folyamatosan cserélni kell a tankban a levegőt és mivel így nincs gőz nincs baj. Az óvatosság persze fontos! A rézzel való forrasztgatás nem megoldás!. Hegeszteni kell mert az nem reped és szükség esetén ha kell újból javítható. Azért az tudni kell evvel nem lehet kapkodni mert nagyot tud szólni egy széthasadt tank.És ez azért nem lebecsülendő és nem kétforintos művelet!!.Egy ezres az ,hogy tudod a technológiát és azt be is tartod! Ha nagyobb területen van baj így foltozható is,egy régi értéknél meggondolandó a javítás mert sok egy másik és az is zsákba macska.
Komment
Komment