Én ipari ezüsttel forrasztottam, teljesen jó lett, bár nem tudom, ha szitaszerű a lyuk akkor menni fog-e. És a tank szellőztetés nagyon fontos, porszívóval tökéletes. CSAK A PORSZÍVÓVAL NE SZÍVJUK, HANEM FÚJJUK A LEVEGŐT, MERT UTÁNA PORSZÍVÓ LESZ MINDENÜTT!!!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Lyukas tank javítása
Collapse
X
-
Te csak a lyukba raktál vagy húztál rá egy komplett réteget?
Ha az egész tankot bevonod vele akkor ki lehet hogy nem jön belőle cucc, de idővel a fém és a ragasztó kötött végigázik, aztán szépen válik el, megreped és kijön...
A szellőztetés fontos még egy olyan tanknál is amelyikben 10 éve nem volt benzin ez nem tudom tüzihorganyzás közben ,hogy lehet megoldani?,szerintem sehogy. De nem ez a tuti!és van rá megoldás csak én nem tudom.
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgyébként mi lenne ha egy, még nem lyukas tank tűzi horganyzással lenne kezelve?
Az ugyebár kívül-belül szép réteget képez rajta.
Komment
-
A 6-8 mm-es lyukat is befogja a horgany. Ha elbénázzák, még a benzincsapnál is eltűnik a furat. De a menet tuti nem lesz rajta. Előtte le kell szedni minden festéket kívül belül. Az sem kizárt, hogy a 450 fokos fürdő elrántja a lemezt. Egyébként jó ötlet.
Ha egyszer a kezem közé kerül egy enyhét átlátszós tank akkor lehet hogy kipróbálom.
Mondjuk kérdés hogy ilyen beavatkozásnál a tank belsejét is homok szórni kell-e? Vagy hogy érdemes eltávolítani az utolsó szem gyári festéket is?
Az üzemben láttam valami alkatrészeket amin a menetes rész be volt valamivel tekerve. Nem tudom milyen anyag volt, de gondolom a horganytól volt hivatott megvédeni. De legvégső esetben a menetet újra kell vágni, a lyukat meg újrafúrni
Csak kérdés hogy a horgany mennyire oxidálódik üzemanyagban ázva. És az oxidja mennyire oldódik az üzemanyagban(bár kétlem hogy a rozsdánál rosszabb lenne)
Viszont most így felmerült bennem hogy lehet érdemes lenne a minden festett alkatrészt horganyozni. De legalább a vázat. Viszonylag olcsó, de elég erős és időtálló bevonatot képez. Csak kérdés hogy hogy lehetne megoldani hogy a váz belseje is kapjon. Nekem főleg az a problémás része a motornak.
(mondjuk ezért nem fogom teljesen szétszedni, lepucolni aztán megcsinálni az egész motort, de ha esetleg lesz következő akkor megfontolandó)
Komment
-
Ha már horgany akkor miért tüzi?
Szerintem a galvaniztált megoldás megfelelőbb lenne,nem deformál,nem teszi rönkre a menetetmés a sérülések könnyen javithatok."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
Nem csak érdemes eltávolítani a régi festéket, hanem kötelező. A csövek belsejét is védi a horgany, de ahhoz meg kell fúrni a vázat, hogy átjárható legyen. Enélkül át sem veszi az üzem. Ha nincs kifúrva, szétrobban a váz mint a gázpalack. ( Majd rakok fel ilyen képet ) A galvanizálás, egy nagy adag semmi. A rétegvastagsága kb 10 %-a tűzihorganyzásnak, és az üregeket nem végi. Nézzél meg egy pozdorjacsavart egy év után kültéren. Csupa rozsda.
Komment
-
Ott is csinálnak galvanizálást, beszéltünk is róla. Azt mondták hogy az csak beltérre jó olyan helyekre ahol nedvesség nem igazán éri mert csak pár mikron vastagságú. Tűzi horgany meg jóval vastagabb és ellenállóbb...
Meg lyukas tanknál utólag nem kell forrasztgatni mert be is vonja a lyukakat.
Egyébként a menet tisztítására nem lenne megfelelő mód a gázlámpa és a drótkefe?
Szépen felolvasztani a felületen az ónt és drótkefével kikapni a menetből.
mir-mur eredeti hozzászólásaNem csak érdemes eltávolítani a régi festéket, hanem kötelező.Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2013 dec. 22, 13:40.
Komment
-
A gázlámpa biztosan felejtős,inkább a menetfúró a megoldás és a környezetében ép marad a bevonat.Kérdés a tüzi horganyzás viszonylagosan magas hőfoka a vékony lemezen mekkora deformációt fog okozni.Ha valakinek van rá lehetősége egy próbát megérne a dolog mint új technológia a veteránok között!.Persze a ráfordított idő és pénz+ szállítási költség nem biztos,hogysűrűn alkalmazott megoldás lenne. A Nagykanizsai megoldás részleteiről légyszives bövebben referálni mert az reálisabb megoldásnak tűnik.
Komment
-
mir-mur eredeti hozzászólásaNekem nem működik az idézet ! Hogy csináltad.
Ennyit kell csinálni: QUOTE="a felhasználó akit idézel"
Csak a nyitó részéhez kell beírni, a zárót nem kell piszkálni.
Az általad linkelt képen lévő tankkal ezt a tűzi horganyzás tette?
sepy eredeti hozzászólásaHa valakinek van rá lehetősége egy próbát megérne a dolog mint új technológia a veteránok között!.Persze a ráfordított idő és pénz+ szállítási költség nem biztos,hogysűrűn alkalmazott megoldás lenne.
Horganyzó üzem itt van nem messze(Galva Kft Szendrő) És nem is dolgoznak drágán. Sőt, mint már írtam múltkor voltam ott, odaadtuk a vasat, és meg is vártuk. Sőt, végig is követtük az útját.
Pannónia tankon a menet kívül van, ezért gondoltam a melegítésre. Ha jól csinálom körbe csak megolvad, de amint lehűl ugyanúgy átapad a felületre ha nem piszkálom közbe(legalábbis horganyzott lemezzel így volt).
Persze legtisztább munka rávágni újra, csak ahhoz kéne megfelelő menetvágó
Meg ha olyan éyuk van rajta amint nem folyt be az ón, de el kellene zárni akkor azt simán egy forrasztólámpával és egy darab forrasztható lemezzel (mondjuk réz) be lehet forrasztani.
Komment
Komment