Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kompresszor.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    [ATTACH=CONFIG]33569[/ATTACH]
    Kicsit felújítom ezt a kompresszort.
    Az olajzását a mai napig nem értem. A Lada olajszűrő szelepén van a visszatérő ág. A másikon meg nem látok szelepet.
    Nem is működik a keringetés.

    A gondolatmenetem:
    A forgattyúsházban a dugó kalimpálása miatt folyamatos szívás-nyomás van. Tehát ha beépítek két visszacsapószelepet, akkor keringeti magának az olajat. Vízvezetékben gondolkozok az egyszerű idomok miatt. 3/8 méretben, ha kapok ilyen szelepet.
    Van jobb ötlet?

    Komment


      #32
      Egyszerű szóróolajozása van. Teljesen felesleges rá a sok cullang, csak aki csinálta túlszervezte magát. Vakold le és kész !
      bokor28, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Biztos, hogy egyszerű szóró olajozása van? Ha autó kompresszor volt akkor be volt kötve a motor olajnyomás körébe. A legtöbb barkács kompresszornak pont ez a baja, hogy nem tudják az olajnyomást kialakítani. Ezeken a hűtés is úgy van megoldva, hogy az autó hűtő ventilátora mögé építik a kompresszort (gyakran) és a léghűtés is így egyszerűen megoldott. A képen lévőről szerintem a rendes hűtés is hiányzik.
        mátéapu és emu kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Egyszerű szóróolajozása van.
          .......ja!Ránézésre a Csepel teherautókon használt légsűrítő.Ami egyszerű szóróolajzású nincs sehová semmi bekötve!Csak megy mint állat!
          bokor28, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            Nekem is egy ilyen 2 hengeresem van. 90 óta használom akkor használtan vettem. Nincs túl bonyolítva egy kis olajtartály lett rá téve így jobb a kenése és a rücsi pisztolyt kiszolgálja pedig annak elég nagy a levegő igénye a légkulcs sem okozott neki gondot. Sőt egy időbe még Grasszóval is dolgoztunk / kasznis bontó szerszám/.
            apacsavo és bokor28 kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Egyszerű szóróolajozása van. Teljesen felesleges rá a sok cullang, csak aki csinálta túlszervezte magát. Vakold le és kész !

              Kérdem én: Ennek már elkoptak a gyűrűi, tehát az olajat nyomja a tartály felé, cserébe a kondenzvizet nyomja a forgattyúsház felé. Ha levakolom, akkor szépen megeszi. Illetve ilyen zárt rendszert mennyi olajjal kellene feltölteni? Ha túltöltöm, akkor megkalapálja a dugó a folyadékot. Lehet, hogy teszek rá egy átlátszó tágulási tartályt, akkor látom, hol tart az olajszint.

              A kéthengeres Csepel kompresszort ne is említsétek, mert szétvet a méreg. Apám "műhelyét" én számoltam fel. Egy rendes szerszámkészlete és gépe nem volt szegénynek, de felesleges és nem használt dolgokból tonnaszámra. Köztük rengeteg Csepel alkatrész. Kormánymű, turbó, benzintartály, rengeteg pneumatika alkatrész, köztük sok kéthengeres légsűrítő. Amikor 15 éve azt mondtam, úgyse kell ez nekem soha és nem tartottam meg egyet se...

              - - - Updated - - -

              bsa10 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A képen lévőről szerintem a rendes hűtés is hiányzik.
              Ez biztos teherautó, azon belül valószínűleg Csepel. A hűtésével sincs különösebb gond.
              apacsavo és Che kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                Ha autó kompresszor volt akkor be volt kötve a motor olajnyomás körébe
                Ennek már elkoptak a gyűrűi, tehát az olajat nyomja a tartály felé, cserébe a kondenzvizet nyomja a forgattyúsház felé.
                Ha ez a két állítás igaz, akkor a kopott teherautókon ,folyamatosan vizezve volt a motorolaj ?!
                apacsavo kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  Én ehhez nem értek nem is szedtem szét még az enyém de én a hengerfejbe keresném a bibit. Nem zár rendesen szerintem a szelep lehet egy alapos takarítás hozna változást. Ezek rengeteget kibírnak. Alváz üregvédelemmel és karosszéria javítással foglalkozó cégnél ezeket használtuk pedig ott volt igénybevétel! Nem voltak vízhűtéssel kombinálva csak a szabad levegőn voltak. Az oldalsó dugóra volt csatlakoztatva a kiegészítő olaj tartály,hogy magasabb legyen a forgattyús térben az olajszint.
                  bokor28 kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    Click image for larger version

Name:	2011-0042_kozuti_jarmurendszerek_szerkezettana.jpeg
Views:	1
Size:	59.5 KB
ID:	149760

                    Például ez az olaj körbe van kötve, a Csepelt nem ismerem konkrétan. De ha van olajcső ki és bemenet akkor biztosan nem csak szóró olajozású a kompresszor. A motor olajban mindig keveredik kondenzvíz, a kompresszor nélküli motorokban is. Több is mint amit egy kis kompresszor "előállít". Ez üzem meleg állapotban "kiforralódik" az olajból. Akkor okoz ez a víz hibát ha a járművet kis távokon használják (pl a gyerek a 3 kilométerre lévő iskolába kocsival megy-viszik), soha nem éri el az üzem meleg állapotot és a víz mennyisége lassan növekszik az olajban.

                    - - - Updated - - -

                    Ja és a hűtés. A gyári léghűtéses kompresszoroknál látható megoldást érdemes használni amelynél a kompresszor tengelyén lévő nagyobb szíjtárcsát alakítják úgy ki, hogy a küllők egy ventilátor lapátjaihoz hasonlítanak és ezek hűtik (a megfelelő forgás iránnyal) a kompresszor fejet. Egy autó műanyag lapátját nem nehéz a meglévő szíjtárcsa mellé fogatni természetesen egy rendes burkolattal ellátva.

                    - - - Updated - - -

                    Click image for larger version

Name:	56103.jpg
Views:	1
Size:	207.9 KB
ID:	149761
                    Például ez. De persze a méreteket és a helyet figyelembe kell venni.
                    Che, bokor28 és emu kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40
                      A vita eldöntésére (Jól jön néha a dugi Csepel könyv, mi?):

                      Click image for larger version

Name:	01-19.jpg
Views:	1
Size:	195.8 KB
ID:	149763Click image for larger version

Name:	01-20.jpg
Views:	1
Size:	196.0 KB
ID:	149764
                      sepy, mir-mur és Che kedvelte ezt.

                      Komment


                        #41
                        ...és itt is van:
                        Csütörtöktől, 09-15 - Lidl Magyarország

                        Érdemes szemezgetni a parkside termékek közül. Van már néhány a műhelyben, és hobbi célra ár/érték arányban igen jó gépek.
                        UK, kvaga és 3 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          Nekem Li akkus csavarhúzó/fúróm van. 15ezer volt. Boschoz képest kevesebb ideig bírja az akksi, illetve töltéshez ki kell szedni és töltőbe rakni - ezen felül kiváló. Kinézetre eléggé lekoppintották az egyik Bosch típust, úgyhogy ergonomikus is.

                          Komment


                            #43
                            Fergeteges újításokat végeztem a kompresszoron. Az alapelv az volt, hogy fél coll elemekkel lássam el az eredeti szedett-vedett hegesztett/forrasztott csatlakozók helyett.

                            Az olajtartály megoldás tetszik, viszont alkalmatlan a feladatra. A dugó mozgásával az egész tartálynyi olajat beszívja, majd visszanyomja. A kupak pici szellőzőjén meg veri ki az olajpermetet.
                            Kap még egy vakdugót, a felső olajbetöltőn meg egy szellőzőnyílást.
                            A légszűrőnek használt polifoszfát adagolónak megörültem a boltban. Eredetileg direkt sportlégszűrőben gondolkodtam.
                            A kimenő csőnél jöttek a gondok.
                            A legtöbb menet a gépen hangyányit nagyobb, mint a fél coll, tömítő zsinórral gáztömör a kötés. A kimenő és az olajleválasztó menete vagy kikopott, vagy eleve nagyobb. Itt látszott, hogy a vízvezeték idomok mérete között elég nagy a szórás, mert az egyik simán beleesett, a másik csak ugrált a menetek között, a harmadikat meg ugyan be lehetett tekerni, de lötyögött.
                            Az 5 rétegű csőhöz való idomok müa. cső felőli menete egy picivel nagyobb, mint a fél coll, indításnak betekertem egyet-egyet fordítva a hengerfejbe és az olajleválasztóba.
                            Ahogy nézem, a csöves felépítmény és fél óra káromkodás helyett feltehettem volna egy flexi csövet, de utólag jönnek az egyszerű ötletek.

                            A tartály alja kapott egy csapot, meg egy flexicsövet kondenzvíz leeresztésre. Gondolkodtam, hogy a tartály belsejét kitisztítom, foszfátozom és lefestem... Majd öntöttem bele egy liter olajat korróziógátlónak.

                            Click image for larger version

Name:	P1230572.jpg
Views:	1
Size:	199.0 KB
ID:	149801
                            Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2016 szept. 22, 22:44.
                            dongos78 és kedvelte ezt.

                            Komment


                              #44
                              A levegős rendszerek alkatrészein D=22x1,5-ös menetek vannak szerintem mindenhol van hozzá megfelelő szerelvény (az 1/2" =D:20,8 m/m)!

                              A nyomó oldalon mindenféle tömítős trükk megadja magát:főleg a gumi,műanyag,és a flexis dolgok!Komolytalanok egy kompresszorhoz!a lehető legnagyobb átömlést kell biztosítani,fémes tömítést,fém csövekkel a rezgés és a hő miatt!

                              Az olajzással én is így jártam,kiköpött minden szűrőt,fojtást,szuszogót.Jónak tartom a pót-olajtartályt,viszont csak fémből,és csak zártan...

                              A henger folyamatosan melegszik a használatban,ahhoz kellene még hűtést szerkeszteni.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2016 szept. 23, 06:05.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                #45
                                Az a műanyag cső nem valami bizalom gerjesztő ott. Szerintem melege lesz.

                                Nekünk annó hőálló szövött gumicsővel volt megoldva. Eresztett is mindenhol. De volt itthon vastag hidraulika cső, az egyik hollandere rossz volt. Szóval besétáltam vele egy hidraulika boltba, az egyik végére vettem közcsavart, hogy jó legyen a colos vízcsőre az egyik végén, a másik végére meg rakattam olyan hollandert ami jó a tartályon lévő csőre.

                                Eléggé forró, még a cső közepét se állja a kezem 10-15 perc üzem után. De a cső bírja.
                                Persze legalább klingerit tömítés kellene hozzá gondolom. Én csináltam teflonból, az tuti bírja a hőt

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X