Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Rozsdaoldás-foszfátozás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    de a perem belsejével nemtudom mi legyen?
    Szerintem ezért nem nagyon ajánlják ezt a típust.Néhány cm-enként meg kellene furkálni,és befecskendezni rozsdára való festéket,vagy valahogy körülfolyatni.....
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      A választ úgy is tudod. Nem foglalkozol vele. Kellett neked olyan bolygóra születni, ahol vasból készítenek tartós dolgokat, de sok a víz, meg az oxigén.

      Fújkáld meg jó minőségű láncsprével (motul). Az bekúszik és megszilárdul. Családilag az RO55 (nálunk csak CR) híve voltam. Amikor tapasztaltam, hogy nagyon szar, még akkor is hittem benne. Majd kipróbáltam a korantot. Éjg és főd a különbség. Nincs az a ragadós érzés. Nooooooormális? Szappant rakni rozsdamaróba? Amit le kell mosni, mert ragad? A mosással meg lemosod a passzív réteget?!
      Korant. Higítva fel, letöröl. Vár. Töményen fel, letöröl. Vár. Fest.
      OdinHEM és Lemezjáték kedvelte ezt.

      Komment


        Noob eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        [ATTACH=CONFIG]34386[/ATTACH]



        hello

        a 2 éve használt felnim néz ki így, aszthiszem ez spanyol gyártmány, mit lehet ezzel kezdeni? a felni visszahajtott pereme rozsdás belül

        a kis furatokba fecskendeztem RO55öt még tavasszal, de most (újból) még mindig így néz ki

        a felni közepe is néhol rozsdás, emiatt zsírtalanítás után flakonos cink alapozóval megfújom, de a perem belsejével nemtudom mi legyen?
        Nekem annó azt mondták hogy ha véletlen utángyártott felnit veszek akkor azt be ne fűzzem rögtön. Smirglivel kicsit meg kell érdesíteni a belső részét és ecsettel, zománcfestékkel átkenni. Csak ez után szabad fűzni és küllőzni.
        Gondolom a festék lezárja a peremet, így kevesebb víz jut be és később rozsdál.

        bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A választ úgy is tudod. Nem foglalkozol vele. Kellett neked olyan bolygóra születni, ahol vasból készítenek tartós dolgokat, de sok a víz, meg az oxigén.

        Fújkáld meg jó minőségű láncsprével (motul). Az bekúszik és megszilárdul. Családilag az RO55 (nálunk csak CR) híve voltam. Amikor tapasztaltam, hogy nagyon szar, még akkor is hittem benne. Majd kipróbáltam a korantot. Éjg és főd a különbség. Nincs az a ragadós érzés. Nooooooormális? Szappant rakni rozsdamaróba? Amit le kell mosni, mert ragad? A mosással meg lemosod a passzív réteget?!
        Korant. Higítva fel, letöröl. Vár. Töményen fel, letöröl. Vár. Fest.
        Bizony jó cucc a Korant Rozsdaátalakító alapozó. Még ha nem is fested le úgy is jól bírja, és száradás után ugyebár fekete.


        Amúgy meg keressetek valami ilyesmi löttyöt ami jó a motorhoz is(bár szerintem ez is jó lenne, csak a felniszalagot kellene méretre szabni) a belsőt meg dobjátok ki a fenébe. Csak a baj van vele
        OdinHEM és Che kedvelte ezt.

        Komment


          Szervusztok!

          Amikor használat után ilyen,mint amit a kép ábrázol,-akkor már csak az állapot megóvásért lehet tenni,a fent leírt bármely módszerrel és anyagokkal.

          Nagy valószínűséggel ezek az utángyártott felnik,nagyon gyenge minőségben vannak krómozva,de az is lehet,hogy csak díszhorgany,-nem tudom.A felnik visszaperemezésének belső korróziójával nem sokat lehet kezdeni,mert oda még a jó minőségű krómozás esetén sem jut króm,ugyanis a galvanizálás folyamán technológiailag nem tud belül galván réteg keletkezni.

          Korrózió ellen talán a legjobb módszer lehet,ha még befűzés előtt a felnik új korában,az apró furatokon keresztül festéket juttatunk be a peremezésbe és jól körülforgatva (többszörösen),hagyjuk kicsepegni azt.Legjobb lenne állandóan forgatni a festék megszilárdulásáig,hogy a festéktömeg egy helyre koncentrálódása miatt később ne legyenek kiegyensúlyozási gondok,de ez utópia,illetve nagyon sok időt igényel és valamilyen forgatót is.

          Hatásos még a befűzés után a felni gumi által takart részeit lefesteni,akár cink sprével,akár más festékkel.A hátránya mindkét megoldásnak,hogy időt kell adni a festékek teljes kikeményedésének,-idő meg nincs soha.

          Üdvözlettel:Che
          sepy és OdinHEM kedvelte ezt.

          Komment


            Gyanítom tömlőre gyártott felni előrefelé nem kompatibilis az újabb technológiával. Nincs megfelelő perem. Gondolom valami folyékony gumit akartál linkelni, az ötlet baromi jó.
            Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2016 nov. 18, 18:32.

            Komment


              Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Legjobb lenne állandóan forgatni a festék megszilárdulásáig,hogy a festéktömeg egy helyre koncentrálódása miatt később ne legyenek kiegyensúlyozási gondok,de ez utópia,illetve nagyon sok időt igényel és valamilyen forgatót is.
              Erre nem lenne jó megoldás valami 2K alapozót befecskendezni? Az azért vagy 15 perc alatt talán száradna annyit hogy legyen egy összefüggő vékony réteg rajta.
              Bár nem tudom mennyi idő alatt sűrűsödik be annyira, nem sűrűn dolgozok 2K festékekkel.

              Vagy esetleg üregvédő spray? Annak kifejezetten ilyesmi lenne a dolga.

              Bár a legtutibb mód talán az lenne ha tankfelújításnál a maradék festék oda kerülne

              Komment


                Kedves Heeegany!


                Őszintén bevallom,hogy a megjelenő újabb és újabb festékek összetételével,hígíthatóságával egyáltalán nem vagyok tisztában.Van itthon többféle hígítóm és amikor festéket akarok hígítani,előtte egy nappal egy kis kupakban próbát csinálok,mert jártam már úgy,hogy a hígító összerántotta a festéket hígítás után,pedig lakkbenzinnel hígítottam szintetikus zománcot,de aromás hígítóval kellett volna.A gyártók a legtöbb esetben nem tüntetik fel a dobozon a szükséges hígító pontos nevét,csak utalnak rá valamilyen homályos formában.

                Válaszolva feltett pontos kérdésre,-lehet,hogy más festék is jó,de akármilyen gyorsan kikeményedő is,úgy vélem,ha nincs forgatva képes összefolyni.Gyakorlatom nincs a kérdéses témában,-ezért csak vélekedésképp érdemes elgondolkodni rajta.A peremezés alá akármilyen anyagot is injektálunk be,annak hígfolyósnak kell lenni és mindenféleképp nagyobb mennyiségnek,hogy a festék teljesen ki tudja tölteni,a peremezés minden szelvényét,és miután ez megtörtént ki is kell tudni folynia a maradéknak az üregből.A fentiek miatt lenne jó forgatni,de mint írtam ez majdnem utópia.

                Üdvözlettel:Che
                OdinHEM kedvelte ezt.

                Komment


                  Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A fentiek miatt lenne jó forgatni,de mint írtam ez majdnem utópia.

                  Üdvözlettel:Che
                  Ezért írtam a tankfestéket. Azzal van tapasztalatom, az pont tökéletes erre a célra(elvégre úgy kell dolgozni vele hogy betöltjük és forgatjuk) Csak persze az aranyárban van. Annak és egy pár felninek az árához hozzárakok még egy kicsit és legyártatom rozsdamentes anyagból (vagy nem)

                  Másik, amivel talán jóval kevesebb a macera az az üregvédő spray. Bár olyat még sose használtam, csak megvettem a kocsihoz és mire időm lett volna rá addigra bejött a hideg idő. Szabad garázs híján meg valahogy nincs hozzá kedvem...

                  Komment


                    Én elképzelésem szerint a Che által említett cink lenne a tartósabb megoldás annak a jelenléte megakadályozza a rozsdásodást igaz ahol már vastagon van ott az is kevés. Márpedig a felni széle belül a krómozásban résztvevő savazás miatt és az azt követő rossz öblítés miatt újkorában megindul. Én a gumi alatti részt is avval kezelem kicsit vissza fogja a rozsdát a 45 éves CZ.n melynek gyári a krómja még!! Nem patika már de még egy mai krómozást szerintem túl él pedig használom nem a szobába pihen. Egy küllős felni pedig sosem lesz tömlő nélküli szerintem sikeresen.
                    Titus és Atti69 kedvelte ezt.

                    Komment


                      Tegnapi bosszúság: Jawa 350 tartályt maszkoltam fényezéshez,s ragasztószalag lehúzta a krómot. Kerülget a frász Ujra kell kezdenem pár mm-el lentebb. Utoljára vittem oda krómozni cuccot. Ez négy hónapig tartott,és ilyen a minöség. Eleinte olcsó volt,de az árak szépen kúsztak felfelé...a minőséget persze nem alakították hozzá. Azóta már vittem egy kanyart Táborfalvára..teljesen korrektek voltak,egy hónap alatt kész volt a cucc jó minőségben.

                      - - - Updated - - -

                      Nem patika már de még egy mai krómozást szerintem túl él
                      A szoc országok között ott készültek a legtartósabb krómok. Az ismerősöm felnijéről a kutyája lemosta,pedig nem extra erős sugárral dolgozik.

                      - - - Updated - - -

                      Igy félreérthető... alemosott króm hazai termék volt.
                      sepy és OdinHEM kedvelte ezt.

                      Komment


                        Jawa 350 tartályt maszkoltam fényezéshez,s ragasztószalag lehúzta a krómot. Kerülget a frász Ujra kell kezdenem pár mm-el lentebb. Utoljára vittem oda krómozni cuccot. Ez négy hónapig tartott,és ilyen a minöség. Eleinte olcsó volt,de az árak szépen kúsztak felfelé...a minőséget persze nem alakították hozzá.
                        Ha nem okoz problémát , esetleg megtudhatjuk hogy hol végezték ezt a minőségi munkát ? Már csak azért is , hogy ha valakinek krómozásra volna szüksége , ne részesítse előnyben ezt a vállalkozást . A négy hónap átfutási idő , sajnos átlagosnak nevezhető . Pedig véleményem szerint vicc kategóriának kellene lennie ! Egy ismert krómozó cégnél , amikor rákérdeztem hogy mire véljem ezt a hosszú időt , azt válaszolták hogy nagyon sok alkatrész vár előttem is felujításra . Nem annyira nagy örömmel hagyja ott a veterános az olykor pótolhatatlan , vagy újragyártott alkatrészeket a krómozónál hónapokra, és ahogy le tudtam követni mondjuk a négy hónapból három és felet csak tárolódik a raktárban , vagy éppen ahol van hely ... Valahogy nem lehetne ezt az időt lerövidíteni pl várólistával , és előleg alkalmazásával , amit talán átutalással is lehetne intézni , ne kelljen a sokszor messze lévő üzemekbe többször is elmenni . Így talán az alkatrészek eltűnése , elkeveredése sem válna általános jelenséggé . De hát ez már szinte utópia .
                        Tudomásom szerint a felület előkészítés a leghosszadalmasabb és legdrágább része a munkának , amihez ritkán találni elhivatott a dolgát is értő szakit . A munka koszos , nehéz is és állítólag meg sincs nagyon fizetve ...
                        Utóljára Edelénybe vittem a cókmókokat , és meglepetésként ért , hogy valóban alárezeznek a nikkelrétegnek, állítólag új az alkalmazott technológia is... Volt olyan hely is , ahol a krómozás után még át rongy-korongozták a holmikat , így tiszta hologrammos volt a pútyerka a jó minőségű előkészítés ellenére.
                        Krómozott ráfot , természetesen én is újat vettem, Radaellit választottam a felirat ellenére . De a nyáron meglepve tapasztaltam , hogy találtam rajta egy rozsda foltot , bár az igazsághoz az is hozzátartozik hogy kb 9-10 éve vettem őket.
                        A rozsdamaró átalakítók közül valakinek valami tapasztalata van az EVIPASS , vagy a FERROPASIT -al kapcsolatban ? Az evipass kíméletesebben bánt a krómmal , és szépen eltávolította a rozsdafoltokat (vízkövet is) . Bár használat után gyorsan le mostam vízzel , és krómtisztító pasztával átdörzsöltem , sajnos a mélyebb pöttyök természetesen megmaradtak.
                        Che, mátéapu és kedvelte ezt.

                        Komment


                          A már meglévő krómra a vazelines áttörölgetést hallottam. A krómozást Gyömrőn készítették. Ez az én esetem,és már nem az első ,másnak lehet beválik. 5-6 éve még pozitívan értékeltem,jó volt az ár (2/3-a kecskemétinek, gyors volt,jó volt a minőség.

                          Komment


                            köszönöm, valamilyen alapozót hígítva be fogok fecskendezni a visszahajtott perembe, vannak furatok rajta, leragasztom mindet 1 kivételével és forgatom, van időm tavaszig, inkább több vékony rétegben, csak sajnos nem tudom ellenőrizni

                            vagy cink tartalmú vagy ezt a korant alapozót keresem, majd festékboltban ráérdeklődöm, mi elérhető

                            így hagyni, vagy láncsprayvel befújni nem akarom, az olaj nem barátja a guminak

                            Komment


                              A lánc spré talán azért is hanyagolandó mert a rásütő naptól kiszivárog és a külső gumi elfordul a ráfon és kiszakítja a szelepet. Kittinek is a recék koptak meg a ráfon és ez okozta a bukását- kiszakadt a szelep.

                              Komment


                                Kedves Noob!

                                A Korant,bár az van ráírva,-rozsdaátalakító festék,mégsem nevezném festéknek.Az anyag felvitele előtt,a kezelni kívánt felületet elő kell készíteni.A rozsdát el kell távolítani,drótkefével,csiszolással és bármilyen eszközzel,mert a revésre korrodált felületen nem fog maradandó hatást gyakorolni.A Korantnak van szavatossági ideje,ezért vásárlásakor fontos átolvasni a dobozán a feliratokat!

                                A peremezett ráfba a legegyszerűbb módon,valamilyen nagyobb térfogatú egyszer használatos injekciós fecskendővel és tűvel a legcélszerűbb a festéket bejuttatni,oly mértékben hígítva,hogy az belül jól elterülhessen.A helyedben a peremen található lyukakat nem ragasztanám le,had csurogjon ki a festék és kapjon levegőt.A kifolyt anyagot fel lehet fogni egy használaton kívüli tepsiben,vagy akár egy szétvágott műanyag kannában,amiből dögivel van sajnos úton és útfélen.

                                Üdvözlettel:Che

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X