Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ollós motorkerékpár emelőpad készítése.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ollós motorkerékpár emelőpad készítése.

    Szeretnék, egy ollós motorkerékpár emelőt készíteni. Nézegettem az internetet, de nem találtam konkrét tervrajzot sehol.
    A pad alapmérete 200x70 cm lenne. Emelési magassága kb 110-120cm-t lenen jó.
    A pad elején lenne egy automata kerékrögzítő is.
    Van valakinek tervrajza ilyen berendezéshez?

    #2
    Így belegondolva nem egy bonyolult szerkezet, pár vasdarabból összeépíthető
    Ha gondolod csinálhatok majd egy tervet. Bár azt nem tudom hogy mikor lesz rá időm.

    Komment


      #3
      Bonyolultnak nem bonyolult, de azért 450-500kg-t fel kellene emelnie biztonságosan és meg is tartani.
      Pld.:
      - az alsó keretnek a két végén lehetne 2-2 kihúzható láb a stabilitás miatt
      - a felső keret egy U vas lenne, ebben "szaladgálna" a görgő és itt lehetne reteszelni a pad magasságát is
      Click image for larger version

Name:	al02_040_psd.jpg
Views:	1
Size:	25.4 KB
ID:	136981Click image for larger version

Name:	al02_070_psd.jpg
Views:	1
Size:	22.1 KB
ID:	136982
      Click image for larger version

Name:	motoremelo_a1.jpg
Views:	1
Size:	120.7 KB
ID:	136983

      Komment


        #4
        Igen, ilyesmire gondolok én is. A szerkezet nagy részét zártszelvényből kellene szerintem, azzal könnyű dolgozni és elég erős.
        Aztán erre lehetne külön rátenni U vasat, amibe lógnának a tengelyek amik végére csapágyakat lehet tenni, ezek szépen el tudnának gördülni az U vas belsején.

        A kérdés hogy az emelést hogy akarod megoldani?
        A legegyszerűbb talán az ha menetes szárral csinálod, mint az autó emelőknél.

        (maga a szerkezet stabilitása az mellékes, az attól függ hogy hordozható vagy fix szerkezet-e. De egyik esetben sem lényeg a szerkezete szempontjából. Akárhova rá lehet rögzíteni )




        Szóval az alsó és a felső keret lehetne ilyesmi:
        http://kepfeltoltes.hu/130414/felso_...toltes.hu_.jpg
        Zártszelvényből összehegesztve és ráhegesztve az U vas. Így a keret biztosan elég stabil lenne.

        Komment


          #5
          Az alsó és felső keret hosszabbik része nem lehetne U vas? Anyagtakarékosság és súly is. Így akkor összecsukva is alacsony lenne.
          A mozgatásra menetes orsóra gondoltam /sűrű menetes vagy trapéz/, de milyen hosszú kellene?

          Komment


            #6
            Lehet hogy az is elég erős lenne (ki kell próbálni )
            Közben összedobtam az ollós részét is. (csak szemléltetésnek, néhol azért ennél jóval erősebbre kell csinálni)
            http://kepfeltoltes.hu/130414/Assemb...toltes.hu_.jpg
            http://kepfeltoltes.hu/130414/Assemb...toltes.hu_.jpg

            Az olló szárai is 2m-esek. Így az alsó képen lévő pozícióban 140cm- magasra van nyitva. Így 170cm magasra lehet max kinyitni, de akkor a keret fele már a levegőbe lóg. 140cm-nél viszont még eléggé jó az alátámasztás.

            A menetes orsót szintén 2m-esre kellene szerintem. De rögtön megcsinálom azt is




            Szóval lehet mondjuk így:
            http://kepfeltoltes.hu/130414/117233...toltes.hu_.jpg
            Így a legegyszerűbb. És csak húzóerő hat a tengelyre.
            A keretben van a menet. Abban a kék cuccban pedig el kell hogy tudjon forogni a menetes orsó, meg az egész el kell hogy tudjon forogni az ollós részen.

            Komment


              #7
              Az Én verzióm ilyesmi: (igaz nem olyan profi mehjelenítésű mint a Tiéd) egy barátom kreálta ezt is.

              Click image for larger version

Name:	motoremelő13-Modell.jpg
Views:	1
Size:	82.3 KB
ID:	136985
              Az a hosszú menetes szár nem tetszik. Ha a másik oldalról lehetne tekerni akkor rövidebb lenne.

              Komment


                #8
                SZEVASZTOK!

                A menetes szár így nem működik a két vég állásban !
                Egy olajos autós emelő segéd kerettel ahogy már kitalálták

                Komment


                  #9
                  Ahogy akarod
                  http://kepfeltoltes.hu/130414/Assemb...toltes.hu_.jpg
                  Így a menetes orsó hossza 60cm, de így csak 140cm-ig lehet emelni. Vagy lehet 1m-es is a szár, akkor lehet maximumra emelni, de lecsukott állapotban nagyon hosszan nyúlik ki a szár.
                  Annyi a hiba az általam készítettben hogy a keretnek az a része ahol most a menetes szár átmegy azt kijjebb kell hozni mert így nem lehetne lecsukni.
                  (jó jó tudom neked csak 120 cm kell, de ha lúd akkor legyen kövér nem? )

                  Egyébként én is csinálhatok róla műhelyrajzot ha kell Csak így átláthatóbb




                  berlin eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A menetes szár így nem működik a két vég állásban !
                  Egy olajos autós emelő segéd kerettel ahogy már kitalálták
                  Teljesen összecsukva tényleg nem ,de ahogy én néztem kb 20cm magasra összezárva még van akkora szöge hogy működne. (de lehet hogy tévedek)

                  Komment


                    #10
                    A képek alapján tökéletesen le lehet koppintani az állványt. Emelőnek korkodilemelőt javaslok. Az kis helyen elfér és bőven elég az a kb. 0,5 m emelési magasság. A finomállítást pedig trapézmenetes orsóval meg lehet oldani. TR24x4-es menetűt javaslok. Annak elég nagy az emelkedése, hogy ne őrülj meg a lassúságtól és jól bírja a terhelést. 1 m-es szálban kapható anyával együtt. Ezstergáltatni - tapasztalatom szerint drágább. De megteszi egy rossz satuból kioperált hajtóorsó is.

                    A krokodilemelő sokszor akciós a hypermarketekben. Max. 5000 Ft.

                    Komment


                      #11
                      Fiúk ha javasolhatok én is a krokodilt javasolnám, azon okból is mert ez egy javító asztalként üzemelne melyet ha körbe akarunk járni sűrűn az oldalunk bánja!, a kiálló orsóra és hajtó karjára gondolok még ha az levehető akkor is.
                      Albi, Hajtókar és CZsolti kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Szerintem is krokodilból csináld. Ráadásul rugóval pedállal kombinálva lábbal hajthatod, nem kell majd fetrengve emelned, leeresztőcsapot meghosszabbíthatod fölfelé. Viszont ha bicepszre gyúrsz akkor orsó.
                        korompaiistvan kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Menetes szár vizszintesen elhelyezve a felsőrész közepében asztallapból kilóg egy csavarfej anya csuklóval a mozgó láb felsőrészének közepén.Én egy M-20-as menetesszárra gondoltam.
                          Meghajtható:fúrógéppel,légkulcsal,racsnis kulcsal.esetleg saját csigás motorral.
                          Ha sikerül összehozni,szeretnék egy részletes rajzot az egészről,sajnos én nem tudnám másképp elkésziteni,de ötleteim vannak!!!
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #14
                            mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Menetes szár vizszintesen elhelyezve a felsőrész közepében asztallapból kilóg egy csavarfej anya csuklóval a mozgó láb felsőrészének közepén.Én egy M-20-as menetesszárra gondoltam.
                            Mondjuk így?
                            http://kepfeltoltes.hu/130416/Assemb...toltes.hu_.jpg
                            A menetes szár (M24-essel csináltam), a keretben 2 végén rögzítve de el tud forogni. A kék cucc pedig az olló részen tud elforogni. Ebben van a menet másik fele és így ahogy csavarom úgy mozgatja a sínben a keretet.
                            (a képen a hiba ugyanaz mint előbb, a kék cucc beleütközik a keretbe összetekeréskor, tehát azt kijjebb kell vinni egy kicsiit. )
                            A menetes szár vége pedig meg van lapolva(piros rész)


                            Egyébként ezek csak vázlatok, sok-sok hibával(elég nehéz lenne így összerakni ) de itt a lényeg a működési elve. Ha ez szerintetek jó akkor majd ha lesz időm csinálhatok egy részletes tervrajzot is műhelyrajzzal együtt (bár ez elég sok idő, szóval nem ígérem hogy a közeljövőben megcsinálom)


                            És még annyi hogy szerintem is jobb lenne egy sima metrikus menetes szár. Annak ellenére hogy a profilja miatt kisebb terhelést bír mint egy trapézmenetes, de a menetemelkedése miatt talán emberibb erővel fel lehetne emelni vala 500kg-ot M24-es pedig véleményem szerint elég erős lenne a feladathoz.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2013 ápr. 16, 21:15.

                            Komment


                              #15
                              Tettem fel egy doksit a letöltések/dokumentumok közé Motoremeleő - Letöltések - Veterán fórum

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X