Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csavarok-anyák-menetek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Csavarok-anyák-menetek

    Gondoltam foglalkozzunk kicsit azzal ami nem csicsa, festék, króm, polír, ------viszont az egész szerelgetés alapja : a CSAVARMENET .

    Teszem ezt azért mert pont most , egy csomó közöm van a dologhoz . Nem gondoltam egy tematikus , felépített iskolai anyagra , csak néhány gyakorlati ötlet és tapasztalat közreadására ,esetleg felmerülő kérdések megbeszélésére .Kedvcsinálonak mindjárt egy ötlet :

    a tőcsavarok legkímélőbb visszatekerése . Click image for larger version

Name:	tőcsavarbehajtó 001.jpg
Views:	1
Size:	193.7 KB
ID:	157470Click image for larger version

Name:	tőcsavarbehajtó 002.jpg
Views:	1
Size:	197.8 KB
ID:	157471Click image for larger version

Name:	tőcsavarbehajtó 005.jpg
Views:	1
Size:	194.3 KB
ID:	157474Click image for larger version

Name:	tőcsavarbehajtó 006.jpg
Views:	1
Size:	192.4 KB
ID:	157475Click image for larger version

Name:	tőcsavarbehajtó 007.jpg
Views:	1
Size:	193.6 KB
ID:	157476Click image for larger version

Name:	tőcsavarbehajtó 008.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	157477 boltban kapható menetes szál toldó és egy csavar . Így kapunk egy állítható befogadóképességü betekerőt . .......
    Ha van kérdés , akkor magyarázok -különben minek
    Attached Files

    #2
    Profi megoldás, elismerem. Egy pillanatig gondolkodóba ejtettél, hogyan is tekered le ezt az egészet, de egyszerűbb nem is lehetne. A csavarral befeszítessz, behajtod, csavar lazít és kézzel hosszított anyát leteker. Köszi a tippet, ezt megjegyeztem.

    Ja és finommenettel is kaphatók ezek a cuccok? Ha igen, akkor dupla öröm. (Szerintem egyébként beszerezhetőek. )

    - - - Updated - - -

    Egy hasznos táblázat magfurat átmérőkhöz. 20 éve ezt használom, eddig még mindenféle menethez találtam benne adatot.

    Click image for larger version

Name:	menetmag furat táblázat.jpg
Views:	1
Size:	200.0 KB
ID:	144011
    mátéapu, ciel és 6 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A csavarral befeszítessz,

      NEM ....pont az a lényeg hogy nem kell feszíteni . A csavar csak ütközik és kész . A hosszó anyát ráteker a tőcsavarra MAJDNEM végig --aztán a HLF csavarral ütköztetjük és kész . Aztán a hosszó anyánál fogva betekerjük a tőcsavart --és aztán laza mozdulattal letekerjük a a cájgot .
      Titus, St.Z.350 és 4 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Mekkora ötlet. Egyébként a két anyás megoldással mi probléma? Gyengül a tőcsavar?

        Komment


          #5
          Egyébként a két anyás megoldással mi probléma?
          Sztem egyszerűen csak gyorsabb és kényelmesebb.

          Komment


            #6
            Mivel hosszabban van felcsavarva a tőcsavarra kisebb az esélye az elgörbülésnek. /talán/.

            Komment


              #7
              Az anyás megoldásnál nagyobb a menet igénybevétele, talán meg is nyúlhat, erre gondolok!

              Komment


                #8
                Az anyás megoldásnál nagyobb a menet igénybevétele, talán meg is nyúlhat, erre gondolok!
                Ez lehet az egyik előny. A másik pedig a gyorsaság. Nem kell kontrázni, hanem csak tekerni. Annyival azért megfejelném, hogy az ütközőcsavar ne hatlapú, hanem hengeresfejű imbusz legyen. Könnyebb a kulcsot átfűzni a fején.

                Komment


                  #9
                  akkor már miért nem ilyennel?
                  Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 márc. 18, 09:42. Oka: Azt mondták, ne bonyolítsuk. Ok. Töröltem.

                  Komment


                    #10
                    Szerintem meg, megint túl lett bonyolítva! Amit a Joker leírt,bemutatott, kiválóan alkalmazható. Miért ne lehetne annál maradni? Lassan, tényleg elhiszem, hogy ezért nem megyünk soha ötről a hatra,mert állandóan túlbonyolítjuk a dolgokat.....mondom/írom, szerintem.

                    Komment


                      #11
                      "Utoljára módosítva: gesszti által; Ma 10:42 Oka: Azt mondták, ne bonyolítsuk. Ok. Töröltem."
                      Szerintem töltsd vissza. Mi még nem is láttuk. Mindenkinek megvannak a maga kis szerelési trükkjei, amiről jókat lehet beszélgetni. Ne felejtsük el, hogy műkedvelő szerelők is vannak közöttünk, akiknek iskolában, életben nem tanították ezeket a mesterfogásokat, de szívesen veszik.

                      Ha valakinek nincs otthon hosszú anyája, de van két mezei anyája, az biztos, hogy a kontrázóst választja, vagy a Gessztiét.

                      Komment


                        #12
                        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        hogy az ütközőcsavar ne hatlapú, hanem hengeresfejű imbusz legyen. Könnyebb a kulcsot átfűzni a fején.
                        nem kell , mert az ütközőt csak lazán kézzel tekerjük neki a tőcsavar végének .



                        ......mi volt az az ötlet ? kiváncsi vagyok ! tedd vissza !

                        Komment


                          #13
                          Tisztelt gesszti!
                          Utoljára módosítva: gesszti által : Ma 10:42Oka: Azt mondták, ne bonyolítsuk. Ok. Töröltem.

                          Senki nem mondta, hogy töröld! Amit írtam, a saját véleményem volt (és az is maradt), tehát nem értem a többes számot. A végére oda is biggyesztettem, hogy:-szerintem.

                          Komment


                            #14
                            Szerintem töltsd vissza. Mi még nem is láttuk.
                            Én igen.
                            És ez is épp olyan hasznos, és célravezető, mint jóker ötlete.

                            Komment


                              #15
                              +
                              Szerintem, ha nincs tőcsavar ki és be "tekerőd", ez a célszerszám kiválóan megfelel. Amikor betekered a csavart, utána minden gond nélkül meg tudod lazítani, amíg a gesszti félénél ha csak natúr használod, meghúzod vele, akkor a lecsavarásnál vissza is lazul / kitekeredik a tőcsavar.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X