Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kuplung, tengelykapcsoló parafázás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Üdv mindenkinek!---megint csak bocsánat kéréssel kezdem--de ha valaki pontosan betü szerint olvassa az irásom nem hiszem hogy bárkit megbántottam volna a HITÉBEN .

    azért had jegyezzem meg tisztelt -nyuszifül :azért a "restaurálás" szóval illik nagyon csinnyán bánni-én nagyon kevés "restaurált" motort látok szana-szét az országban-látok viszont sok-sok gyönyörü csepelt,danuviát........stb amiket a tulajok becsületére mondva megmentenek az utókornak,motoroznak,kiállitanak.....és nagyon jól érzik magukat (igy helyes!!!)
    --de kérdem én:hány van nitróvalfestve,hányon van Mátrafém lánc,hányon van Emergé gumi,hányban van bakelit akumlátor,hány van összerakva feketitett 11mm laptávu m6 anyával.........? és ezek csak a látható "-restaurálási"problémák.
    --itt kérdem akkor én vagyok az ertnek mert azt mondom hogy esetleg -ez Ön szavaival álve-egy hengerhiányos 20 évekbeli motorra (amugy menthető jó állapotu-alkatrész beszerezhetetlen vagy csak aranyért) ,irodalom -fénykép alapján egy hiper CNC gépen legyártok egy nikasilos hengert yamaha dugóval ...stb-ezután kiviszem emberek közé és olyant láthatnak amit csak könyvekben--akkor én csaló vagyok ?

    -mert szeretném ha jól müködne egy csomó találkozón?-szóval a restauráls szót csak módjával vágjuk egymás fejéhez.
    De természetesen elöre bocsánatát kérem mert nem ismerem a munkásságát,csak egy kicsit árnyalni próbáltam a FHÉR-FEKETÉT.



    Tisztelt dino 125ad!

    Önnek csak annyit tanácsolnék hogy nézzen be a RÓNA-hoz hátha tapasztal némi fejlődést náluk,estleg néhány infó verseny robogósoktól .....stb.
    Az ém tapasztalataimat persze nem kell elfogadni.(Bár igy zárójelben megjegyezném Pannónia nagyfékböl-csak max 1500ft-os börze hulladékból,250-es 30LE-ős verseny benellikre gyártok első féket RÓNA ragasztással)


    A horganyzás, eloxálás......stb persze hogy régi dolgok--de ha figyelmesen olvas --án azt irtam :-tchnológiák érhetők el MINDENKINEK........

    ezért nem szükséges otthoni "alternativákkal" dolgozni.

    De teljes mértékben osztom az ön véleményét:"mindenki azt főz amit akar,és tud!"

    Komment


      #17
      Gyerekek!

      Mi mindannyian "egy tőről metszettek vagyunk",-nem kell ennyire ütközni ezen a "marhaságon"! A kuplung parafázásáról volt szó,most meg már kezd elmérgesedni a téma.Mindenki csinálja úgy ahogy jónak véli.Minden bizonnyal aki verseny célra használ,-mondjuk egy P20-ast és van rá pénze és tudja az alkatrész beszerzési forrását,vásárolhat Yamaha ,vagy a frász tudja milyen márkájú alkatrészeket,gyártathat nikasil-os hengereket és körözhet a pályán a márka és a maga dicsőségére,a pillanat varázsáért.

      Az öreg járművek esetében beszélhetünk restaurálásról,vagy rekonstrukcióról,-esetleg átépítésről.A restaurálás esetében,lehetőleg meg kell hagyni ,vagy kiegészíteni az eredeti állapotot,-tehát marad a festés,vagy a nagyon rozsdás fáradt részek,-oxidmentesítése és konzerválása,a gumi részek hiánypótló vulkanizálása,a működésképtelen mechanika korhű technológiával történő,működőképessé tétele.Könnyű belátni,hogy a restaurálás,sem a szemnek, sem megbízhatóság szempontjából,nem hoz száz százalékos eredményt.
      A rekonstrukció,az annyiban tér el a fentiektől,hogy a "szemnek",mindenben feleljen meg a kibocsájtás-kori kinézetnek,de belül használhatunk,pl. tűgörgős csapszeget,vagy nikasil-os hengert,de azért a két ütemből ne fabrikáljunk négyet.

      Az átépítés,-amikor a konstrukció alapjait meghagyjuk,de belenyúlunk a futóműbe(chopperesítünk),vagy kéthengeresből,négyhengerest csinálunk,.......,-vagy mit tudom én,de bütykölünk szorgalmasan és lesz is eredménye.

      Jómagam tisztelem a fenti összes tevékenységet,a végeredmény számít,de úgy vélem,hogy egy kis "huszönötös" Csepelt,a maga nem is tudom pontosan,-talán 4 lóerejével(melyből egy ló biztos legelni van),kiszolgál egy parafás kuplung is.

      A végére egy ideális állapot,-milyen jó is lenne,ha egyszer összejönnénk,az egyik társaság,lézerrel vágná a lamellákat,a másik főzné a parafát és a harmadik főzné a halat az egész társaság számára.


      Üdvözlettel:Che (a csúcsfuratra vigyázzatok!)
      Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2011 okt. 27, 00:42. Oka: ékezethiány

      Komment


        #18
        miért, én nem ezt mondtam???

        Komment


          #19
          Úgy vélem Kár volt hozzászolnom!
          Javaslom TZ-nek, hogy a témához nem kapcsolódó hozzászólásokat (többekközött az enyémet is) nevezze át egy külön témának. Neve legyen például: "ELRETTENTŐ PÉLDA AZ EGYMÁSMELLETT ELBESZÉLÉSNEK ÉS A NYAKASSÁGNAK"
          Utoljára szerkesztve a következő által: nyuszifül; 2011 okt. 27, 20:41. Oka: Nem kicsit voltam fáradt mikor írtam

          Komment


            #20
            Kedves Nyuszifül!

            Véleményem szerint nem szükséges itt semmit sehova helyezni,minden jól van úgy ahogy van.Lehet itt sok mindent ütköztetni,-ezért vagyunk"Fórum".A lényeg,hogy készüljenek a jobbnál-jobb kuplungok.Tetszett minden hozzászólás,mert mind alkotószellemű volt,még akkor is,ha tartalmazott némi iróniát.A halfőzés meg egyenesen,egy briliáns ötlet,- de szép is lenne,-egyszer körülülni egy nagy tüzet és halat,vagy mást főzni,-mert a tűz összetart.

            Üdvözlettel:Che

            Komment


              #21
              Ez igen fiúk!!!!!!
              Örül a szivem mert látom,van jövője a veteránozásnak(akár restaurálva akár csak felújitva) hogy minnél több régi jármű futhasson az útjainkon! Higgyétek el az egyszerű átlag ember szomjazza a régen letűnt korok nyugalmát,egyszerűségét,nagyszerűségét,dicsőségét!Én legalábbis ezt tapasztaltam a nyáron!Az öregecske IZS-emmel amerre jártam számtalan jelét adták az emberek a tetszésüknek és érdeklődésüknek és ez erőt ad a további munkához. A fiatalok otthagyták a csicsás modern milliós mocikat hogy az én ócskavasamat nézhessék(és ez nem önreklám vagy kamu ez a való világ)!!!!!Mindkét félnek tökéletesen igaza vagy a vitában!!!!A lényeg a cél:minnél több idős járművet láthasson az utca embere mert csak a múlt adhat támpontot és erőt a jövőhöz!!!!(legalábbis az én egyszerű gondolkodásom szerint) Hajrá fiúk csak azért is veterán!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

              Komment


                #22
                Üdv. a Kedves egybegyűlteknek!
                Ugyan nem Jawa hanem egy Tatran kuplungal bajlódom de hátha valaki tud segíteni!?
                Lehet kicsit kontárúl hangzik de én gyártottam bakelitből surlodó betéteket de sajna nem váltak be, ezek után megprobáltam "felparafázni" az eredetieket (borosüveg dugó modszerrel) igen csak babra munka volt és az első probakör alatt látszólagosan rendben is vot a dolog de ma két-három kör után újra csúszik a kuplungom.
                Tavaj már több börzén is keresgéltem de nem találtam felújítottat.
                A kérésem az lenne ,hogy nem tudna valaki ajánlani nekem egy erre szakosodott specialistát,vagy esetleg ezt a típust lehet e valami másikéval helyetesíteni vagy ilyesmi.
                A válaszokat előre is köszőnöm.

                Széles utat mindenkinek!
                Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2012 márc. 18, 19:15. Oka: A hozzászólást másik témából helyeztem át ide.

                Komment


                  #23
                  Vaterán szokott lenni kuplunglamella.
                  Tatran kuplug garitúra

                  Komment


                    #24
                    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Szóval,kulung: nagyon egyszerü a recept--lézeres lamellavágás (megfelelő anyag !),majd a RÓNA fék.ahol a saját kérésemnek megfelelő vastagságu oljálló kuplung ferodóval látják el a lamellát. (tized mm pontos és párhuzamos) Igy mm pontosan ki tudom használni a kuplungkosár adta lehetöséget.Még egy apró tanács--a kuplungkosár lamellák által kikoptatott „fogazatát” nem kéne szabadkézben lereszelni-(merógép,osztófej)---
                    tudom ez nem eredeti tehát bocsánat-----viszont „vaj” a kuplung és határozott a fogáspontja
                    A külső és a belső körmös lamellákat is bevonatod? Vagy csak a parafásat és az súrlódik az acéllal?

                    Komment


                      #25
                      Minden képpen csak a parafásat mert ha mindkettőt bevonatod nem lesz " kuplung" vagyis igazából nem lesz álló motorod!, ha sebességben lesz a géped. Magyarán nem fog teljesen kiemelni csak akkor ha a parafás részt vonatod be vagy inkább ami talán a jobb "parafáztatod"be. A kuplung vagy az igazi nevén tengely kapcsolónak sebváltás közben is működnie kell ! Ezeken a gépeken nincsenek szinkron gyűrűk és hasonló váltást könnyítő mechanikák talán szerencsére!Szerintem az egyszerű dolgok sokkal tartósabbak mint a maiak , persze nem mondom azt,hogy jobb lenne kétszer kuplungolni egy sebesség váltás alkalmával mint régen. Avval teljesen egyet értek,hogy nem szabad összetéveszteni a Restaurálást és a felújítást ! Az előzőnek szigorú szabályai vannak míg az utóbbinál bevethetők a mai anyagok és technológiák" bűntény nélkül!" ezt azt előző hozzászólásokhoz jegyezném meg szerényen. És még egy dolog nem mindegy a váltóba betöltött olaj minősége sem! Az pedig ,hogy parafát vagy halat főzünk mindegy csak ne egy edénybe tegyük de közösen üljünk a Tűz körül és beszélgessünk mint " régi idők "technikáit szerető és ápoló EMBEREK! Veterános üdvözlettel Sepy.

                      Komment


                        #26
                        Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Jómagam tisztelem a fenti összes tevékenységet,a végeredmény számít,de úgy vélem,hogy egy kis „huszönötös” Csepelt,a maga nem is tudom pontosan,-talán 4 lóerejével (melyből egy ló biztos legelni van),kiszolgál egy parafás kuplung is.
                        Ezen nagyon jót nevettem! Hogy így van!!! 1 ló legel!!!

                        Komment


                          #27
                          Sziasztok! Frissen szerzett D Csepel blokkomban a tengelykapcsoló parafa lamelláinak vastagsága 3,7-3,7 mm, és ép egységes a parafa állapota. Kell e felújítani, vagy ezzel a vastagsággal még el lehet motorozgatni vele. Van- e alsó határ? Nem szívesen szedném le ha nem muszáj, köszi!

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X