Sziasztok!
Azt szeretném megtudni, hogy ha van egy fellelt, eredeti festésű motorkerékpár, autó, jármű, gép, alkatrész stb., akkor hogyan lehet megóvni az állapotát? Tehát van rajta rozsda, de a festés nagy része még szép... szóval tudjátok, az az igazi fellelt állapot gányolás nélkül.
Példa: Nemrég vettem egy eredeti, motorkerékpárra való zománcozott háromszög alakú olajos dobozt. Nyilván nem lehet homokszórni és újrafesteni, az ilyet csak megóvni lehet, nem úgy mint egy motorkerékpár vázat, amit bármikor újralehet festeni. Tehát adott egy olajos doboz, az élei már rozsdásodnak picit, meg néhány apró festéklepattanás van a felületén, ami szintúgy rozsdásodásnak indult. Egy mkp. felújító tanácsára puha ronggyal finoman átkentem az egész doboz külső felületét gépolajjal és így a rozsda is besötétedett, szép fényes felületet kapott az egész, majd száraz ronggyal letöröltem. Én jónak gondolom az eljárást, hiszen az olajos dobozról az olaj nem fogja leszedni a festéket és a további rozsdásodás is gátolva lesz és szép fényesebb lett a doboz, mintha csak lakkozva lenne.(apropó lakk: láttam már lakkozással óvott dolgokat, de gépeknél használható lenne?)
Tanácsokat szeretnék hallani, hogy jól jártam-e el ennél az olajos doboznál és milyen megoldások léteznek még. Különösen mondjuk egy fellelt állapotú mkp. állapotmegóvására lennék kíváncsi. Azt is átlehet olajozni, hogy ne rozsdásodjon tovább? Nem bántja a festéket az olaj? Hallottam szilikonspray-ről is, az is alkalmazható? Láttam a közlekedési múzeumban is vannak újrafestetlen gépek, amik még eredeti festéssel vannak kiállítva, azokat hogyan konzerválják?
Tudom, hogy ez egy külön restaurátor szakma, ami kérdéseket felvetettem, meg minden egyed talán más megoldást kíván, de én csak általános, egyszerű ötleteket szeretnék, amik otthon is könnyedén végezhetőek, kiváltképp motorkerékpárokon.
Az is eszembe jutott, hogy hol van a határ? Példa: Ezt a tárgyat még érdemes konzerválni(olajozni?), mert... de ezt a tárgyat már bizony újra kell festeni, mert... stb...
Üdv. DCS
Azt szeretném megtudni, hogy ha van egy fellelt, eredeti festésű motorkerékpár, autó, jármű, gép, alkatrész stb., akkor hogyan lehet megóvni az állapotát? Tehát van rajta rozsda, de a festés nagy része még szép... szóval tudjátok, az az igazi fellelt állapot gányolás nélkül.
Példa: Nemrég vettem egy eredeti, motorkerékpárra való zománcozott háromszög alakú olajos dobozt. Nyilván nem lehet homokszórni és újrafesteni, az ilyet csak megóvni lehet, nem úgy mint egy motorkerékpár vázat, amit bármikor újralehet festeni. Tehát adott egy olajos doboz, az élei már rozsdásodnak picit, meg néhány apró festéklepattanás van a felületén, ami szintúgy rozsdásodásnak indult. Egy mkp. felújító tanácsára puha ronggyal finoman átkentem az egész doboz külső felületét gépolajjal és így a rozsda is besötétedett, szép fényes felületet kapott az egész, majd száraz ronggyal letöröltem. Én jónak gondolom az eljárást, hiszen az olajos dobozról az olaj nem fogja leszedni a festéket és a további rozsdásodás is gátolva lesz és szép fényesebb lett a doboz, mintha csak lakkozva lenne.(apropó lakk: láttam már lakkozással óvott dolgokat, de gépeknél használható lenne?)
Tanácsokat szeretnék hallani, hogy jól jártam-e el ennél az olajos doboznál és milyen megoldások léteznek még. Különösen mondjuk egy fellelt állapotú mkp. állapotmegóvására lennék kíváncsi. Azt is átlehet olajozni, hogy ne rozsdásodjon tovább? Nem bántja a festéket az olaj? Hallottam szilikonspray-ről is, az is alkalmazható? Láttam a közlekedési múzeumban is vannak újrafestetlen gépek, amik még eredeti festéssel vannak kiállítva, azokat hogyan konzerválják?
Tudom, hogy ez egy külön restaurátor szakma, ami kérdéseket felvetettem, meg minden egyed talán más megoldást kíván, de én csak általános, egyszerű ötleteket szeretnék, amik otthon is könnyedén végezhetőek, kiváltképp motorkerékpárokon.
Az is eszembe jutott, hogy hol van a határ? Példa: Ezt a tárgyat még érdemes konzerválni(olajozni?), mert... de ezt a tárgyat már bizony újra kell festeni, mert... stb...
Üdv. DCS
Komment