Közlemény

Collapse
No announcement yet.

TLB 250 D Pannónia életre keltése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    TLB 250 D Pannónia életre keltése

    Talán érdekes lehet számotokra,ezért megpróbálom a folyamatokat rögzíteni,dokumentálni. Már belekezdtem és haladtam is,de még nagyon az elején vagyok. Gyors munkának indult....majd meglátjuk..
    Cooper341, Titus és 10 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    Ez a kiindulási alap. A blokk középső része már összeállt,hengert ma hoztam el a gépműhelyből... a dugattyút 10 perce újrakúpoltam a nálam lévő megragadtak mintája alapján... Holnap részletesebb képeket készítek a munka alatt lévő egységekről. A blokk szerencsére a javításoktól függetlenül nagyon jó állapotban volt. A főtengely ellenőrzéskor kis koppintással 1,5 százalékon belül volt,s felújítása nem volt szükséges. Kívül az olajsár és szutyok alatt erősen oxidált volt,amit lemarattam s rézkeféztem ezért nem kellett gyöngyözni..megmaradt a gyári felület. A maratáshoz hideg zsíroldót,utáa citromsárga kupakos brigéciolt használtam..ami semmire nem jó csak erre.. A vázat homokszórattam pár aprósággal amik igényelték,a többi alkatrészt csiszoltam,drótkorongoztam.
    Titus, és 6 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


    • UK
      UK kommentje
      Editing a comment
      Kíváncsi leszek milyen lesz. A motor is, meg a komment lehetőség is.

    • Atti69
      Atti69 kommentje
      Editing a comment
      Nocsak... persze addig csinálom amíg szép nem lesz. S persze jó is.

    #3
    Próbálkozom de most nem enged feltölteni. Mai nap kevesebbet haladtam mint szerettem volna. A hengerben a csatornák éleit letörtem,a hengert elmostam és előkészítettem festésre. Holnap Neolux fekete bevonatot kap. A hátsó teleszkópok elöregedett szimmeringjeit újakra cseréltem,s az alkatrészeket előszereltem.

    Komment


      #4
      A festendő alkatrészek a műhelysarokban. Ami nincs a képen,az homokszórva van. A vélemények megoszlanak a régi festék maradékainak teljes eltávolításáról...én most nem bántottam ami stabilan rajta van. A kép jobb oldalán a törődést igénylő dinamó.. rajta bal oldalon az összerozsdásodott fesszabályzó ami elektromossal lesz kiváltva, jobbra a gyujtótrafó ami új tekercselést fog kapni. Szerencsére a forgó rész szép állapotú (remélem jó is)

      Komment


        #5
        A régi festékkel kapcsolatban, 50 éve tökéletesen rajta van?- miért kellene pld. homokszórni? én se tenném. A fiamnak van egy Merci kupéja mit úgy hoztak vissza az USA-ból és van rajta némi munkám. Kinti mester keze nyomát kellene eltüntetni, hogy OT-s lehessen. Erre is azt javasolták, hogy savazni kell. Énnekem ez egyáltalán nem meggyőző módszer eredetileg tökéletes védelemmel látták el/ szerintem merítették / mert csak a törés és gányolásnál van oxid. Igaz sok mnka de a bevonatig csiszolás sem kell mindenhol csak az alapozásig. Én ezt tartanám jobbnak de addig viszont le kell menni, hogy előkerüljenek az esetleges rejtett hibák még. Vélemény??

        Komment


          #6
          Ahol hibát látok,esetleg vélek..ott lecsiszolom a fémig. Alapozáshoz 2k bemaródó epoxi ipari alapozót használok ami minden fémen és festéken jól tapad. Tapasztalatom alapján a bevonat így is tartós. Bár én is szivesebben az újraépített bevonatrendszert pártolom,de vannak dolgok amik ezt felülírják. Ha végeredmény szép és tartós...akkor ugyanmindegy..

          Komment


            #7
            "Alapozáshoz 2k bemaródó epoxi ipari alapozót használok ami minden fémen és festéken jól tapad."
            Szerintem ilyen profi anyagok használata mellett valóban mindegy hogy fémig csiszolja az ember vagy sem.
            Korábbi kerékpár felújításaim nagy tanulsága volt hogy jobb ha a gyári alap réteg rajta marad, jobb csak a felső kopott, elöregedett réteget eltávolítani.
            Az új festés sokkal tartósabb, strapabíróbb lett így.
            Hozzáteszem, ez sima, 1k festésekkel kapcsolatos tanulság, tapasztalat!
            Természetesen a rozsdás, sérült részeknél nincs mese, fémig kell menni...

            Komment


              #8
              Sok különböző és jó festékrendszer létezik, arra kell figyelni együtt milyen anyagokat használunk. Persze árérzékenyek is vagyunk... Olcsóbb anyagokkal is lehet szép az eredmény,de általában nehezebb velük dolgozni.

              Komment


                #9
                a bal felső sarokban (a képen) az 360-as blokk?

                Komment


                  #10
                  A maradék alkatrészeket lecsiszoltam,lealapoztam. A derékszögelés tökéletes, alsó-felső holtponton a dugattyú könnyedén mozgatható előre,hátra,jobbra,balra.. Az illesztése valóban 0,05...a szoknya részt úgy hagytam,s 28mm-től még minuszban kúpoltam cca 0,15-öt. Megpróbálok tutira menni. A burkolatokat a hegesztés nagyon meghúzta ezért azokat egyengetés után alu töltetű kittel szintbe húztam. A dugattyún körkörösen látszik (festés után jobban) hol ér a hengerhez. A főtengelyt kézzel fordítva így is pördül hármat...nagyonn nem szorulhat..

                  Komment


                    #11
                    Mivel fested a dugót?
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #12
                      Van semmirevaló hőálló spray festékem,még 6 réteg után után is átlátszik a felület. Erre ép megfelel. A benzin oldja (persze a leírásban bírja) így nem foglalkozom a lemosással. Szerintem még hosszú évekig elleszek vele.

                      Komment


                        #13
                        Én a HAFE-nál a gépműhelyben a "Párizsi kék" olajfestéket tanultam!Az jól mutatja az érintkező felületeket!

                        Próbáltam más szint és festéket:a fémeken az látszik a legjobban,jelenleg feketém van ,de nem az igazi! Benzin,gázolaj,petróleum,motorolajldja...egy tubus egy életre elég a mi célunkra!! Szerintem egyszerű művész boltban kapható.(Régen láttam olyat)Amúgy Taluga a szakértőnk.....
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #14
                          Nekem ez van.. Szelepcsiszolásnál grafitot + jelölő krétát használok.... nem koptattam belőle 0.1mm nél többet. Kb még 3000 évig kitart..

                          Komment


                            #15
                            Máté nem a tusír lapot kell kenegetni. A mesterünk mindíg letörölte szinte teljesen és úgy húzta végig a mester darabot, majd leszáradt a kezünk már annyit toltuk a hántolót.

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X