Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ducati MPM 10, Brumital, Catania, Felújitása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ducati MPM 10, Brumital, Catania, Felújitása

    Sziasztok!
    Még a nyár közepén kaptam egy lepusztult MPM210 kertigépet, nem indúlt be, tank rozsdás , karburátor retkes eltömődött, nem volt gyújtás, sé olaj sem volt a hajtóműben, Burkolatok hiányosak!
    Nem volt berántója, lemezek vetemedtek voltak, sok csavar bevolt rohadva!
    De ez nem keserített el a végeredményt már láttam!
    Tudtam hogy sok munka órámban és pénzemben fog fájni a dolog,
    De hát minden embernek megvan a saját keresztje!
    Ezért belevágtam!
    Első lépésként a retektől próbáltam megtisztítani a gépezetet, nagyon sok kosz, rásűlt olaj stb.
    Az első 4 kép akkor készült amikor elhoztam, jópár hónapig nemvolt időm foglalkozni vele.


    Kákos és emu kedvelte ezt.

    #2
    Következő lépésben a motort próbáltam beindítani hogy mégis milen a gép , illetve milyen hibák vannak még, Tankot nagyjából kiöblitettem sok rozsda volt benne (kb 3 éve nemvolt használva)
    rakatm rá egy benzinszűrőt, karbit kipucoltam, gyújtással csak annyi volt hogy a fekete vezeték kidörzsölődött és hozzá ért a blokkházhoz slusszolt!
    fúrógéppel inditottam be. krova fejjel,
    Beindult, megrotáltam vele a kertemben kihagyott részt, párszáz négyzetméter, kuplung jó, motor bizonytalanul járt,
    Úgy gondoltam érdemes vele fogalakozni!
    Erő volt benne, gondoltam nem kispályás gépezet!
    Tehát elkezdtem a szétbontást a motorral kezdtem hogy amíg a motorfelújitás (hengerfúrás és főtengelyfelújitás) elkészűl addig a többi elemet is megtakaritom a festéktől, inkább a rozsdától.
    A motor szétszedésnél nagyon meglepődtem, 3 dugattyúgyűrűből csak egy volt rajta de azis nagyon kopott, a képeken lehet látni hogy a kipufogó nyillásnál kitört a dugyttyúbol ,
    A dugattyú gyári volt alapméretes!
    lendkerék leszedéshez készitettem egy ideiglenes célszerszámot.

    Kákos, mátéapu és emu kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Ezekeután az alkatrészek elkerűltek a felújitóműhelybe, ahol egy hetes időt kértek!
      Addig elkészítem a festéshez az alkatrészeket, burkolatot lemezeket dekniket stb,
      a tankon rajta hagytama festéket hogy tudjak szín mintát készíteni, kikevertem nagyjából hasonló színt mint gyárilag!
      Nem olyan élőben mint képeken, képeken valamiért rózsaszínesnek látszik, de igazábol szép a színe!

      Komment


        #4
        Szép munka gratulálok! Én egy kínai motoros szral küzdök... azt hittem bírok vele de nem... majd lehet beszerzek valami hasonlót a Te gépedhez. Ezek azért dolgoztatható vasak.

        Komment


          #5
          Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          majd lehet beszerzek valami hasonlót a Te gépedhez.
          Vagy végy egyet,vagy építs magadnak egy komolyat ! én építettem a pannónia erőben tudja amit a 9-le-ős mpm a többit pedig egyensúlyban és elképesztő erősen építve el lehet érni,problémáim egyeznek az mpm -el bekövesedett benya ,néha rossz gyertya,igaz a gyújtás gyengébb,de könnyen javítható,alapjáraton viszi a 75-cm es szélességet.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #6
            Köszönöm! Gépkönyvében 10 Lóerősnek van írva,
            Módosítottam a kompresszió arányon is mert az eredeti tervek jóval kissebb oktánszámu üzemenyaghoz voltak méretezve,
            Amikor megérkeztek az alkatrészek, alapos tisztitás útán kerűltek beépítésre, benzinben és sűritett levegővel voltak megtísztíva!
            A felömlők és nyillások éleit 1000-es csiszolópapírral lekel kerekíteni mert késsőbbiekben a a dugattyú bemaródásához vezet, A henger és dugattyú illesztése 0,05mm
            Közben beszereztem egy gyári ekét ami nem volt még használva, és mivel a bekevert festékből van bőven az eke is megkapta a színt!

            Komment


              #7
              [
              Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Én egy kínai motoros szral küzdök

              Milyen motoros? 4ütemü? Én újonan 25 ezerért vettem a 7 lóerőset.
              Az elején az olejcserét sűrűn csináltam rajta, néhány üzemóránként,és jól átöblitettem sok fémreszelék jöt ki belőle, Aztán utána sokáig működött, hibátlanúl. Nem lehetett összehasonlítani A gyári honda motorral, de ennyi pénzért nemis kell

              Komment


                #8
                pityesz001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Nem lehetett összehasonlítani A gyári honda motorral,
                Az első órában négyszer cseréltem olajat, utána kezdődött a kíméletes járatás. Kb 0,5-1 óra mulva bekopogott a motor, amit a hajtókar szűkebbre vételével.. utána dörzsárazással és hántolással orvosoltam. A motor szépen járt,de kb 1 óra mulva úgy füstölte az olajat hogy sírtam tőle rotálás közben. Prsze a kipuff pont az orrom hegyére irányul.

                Komment


                  #9
                  pityesz001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A gyári honda motorral,
                  A gyári honda motorok is kínában készülnek.Valóban a feliratokon gyártó:CHINA szerepel,valószínüleg ellenőrzött minőség lehet.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #10
                    Szia,
                    a hajtóművet is operáltad? Már csak azért, ha így szét van rámolva, érdemes a hajtást is babrálni. úgy látom, berta dugattyút kap...

                    Komment


                      #11
                      Szia, igen a hajtóművet múszáj volt szétszednem, mivel a tömitések át eresztettek, Berta azt nem tudom , de magyar dugattyút kapott,
                      Közben donornak vettem egy másik ugyanilyen gépet amin a motor jó állapotban volt, letakarítottam és levettem a hengerfejet, sok üzemóra még nem volt benne, az már volt felújitva Meteor dugattyúval van szerelve, szimeringet és tömitéseket cseréltem benne, csapágyak hajtókar dugattyú illesztése tökéletes, ennek a kompressziója már emelve volt mert a hengerfejből volt lesztergálva,
                      Még a tankhoz a gumibakkok hiányoznak és csomagolom el,

                      Komment


                        #12
                        Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Kb 0,5-1 óra mulva bekopogott a motor
                        Sajnálom, biztos gyárilag is hibás lehetet,

                        Komment


                          #13
                          Jártam úgy egy MPM kétütemű motoros válltós kisgéppel ,megkértek szedjem rendbe nehezem indult ,zakatolva ment.
                          a motor teljes szétszedése után zárt helyen a csapágy mögött esztergaforgácsot találtam a csapágy darabosam ment a hengerpalást dugó gyűrű sérült,a főtengelycsapágyak nem egytipusú,de ukrán márkájuak voltak(én bontottam meg a motort először,igaz igyekeztem nyom nélkül tenni,de a csavarfejeken észrevehető a javítás).A tulaj nem sajnálta a pénzt uj hanger dugóval,skf-c-csapágy,vitonsimering,azóta karbantartással megy a gép több mint tiz éve....
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #14
                            Én még így nemjártam, Bár énis igyekszem tőlem telhető legjobb módon rendbehozni a gépeket amiket csinálok,
                            Közben beszereztem gyári robi racsnis kerekeket 12", súlyokkal együtt,
                            És rendbe raktam a szarvkormány állitó rudazatot mert csak egy köracél volt beletolva,

                            Komment


                              #15
                              Ezt a gépet vettem, donornak főként a mankó kerék, a motor burkolat, nagy vaskörmöskerék, és 4-es kapatag miatt,

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X