Közlemény

Collapse
No announcement yet.

K55 avagy az "orosz csoda"

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    K55 avagy az "orosz csoda"

    Ha nem haragszotok nekiállok pár szóban leírni miből indultam el, és majd remélem mi lesz a vége.. Tehát minden 2019.12.30. napon kezdődött, ekkor került hozzám egy Pest megyei kisvárosból, a jobb időket is látott 1957-es K55. A motor eredetileg egy állatorvosi "szolgálati" masina volt. A tulajdonos halála után a vázból kiszedték a blokkot, a kerekeket, és így került fel a padlásra kb 30 évre. Sajnos idő közben a kerekek "elkoptak" gyanítom kiskocsi lett belőlük :-( A motor pedig alkatrészbázis lett, rengeteg olyan csavar van rajta amiről hiányzik például az anya vagy az alátét :-) Hogy a gázszektorral mi lett na az sem tiszta. Ami viszont nagy öröm volt, a padláson töltött idő miatt a váz festése a kisebb korróziókkal és a kevés krómozott rész málásával együtt egész jól megmaradt. A motort pedig valóban csak kibonthatták a vázból mert az összes bowden, elektromos vezeték eredeti bilux kapcsoló és a P35 kapcsolódoboz kulcsostul csak hanyagul rá volt dobva. Az egész blokk bontatlan volt és ez nagy öröm. Hát ebből indulunk.. Click image for larger version

Name:	IMG_20191230_093923.jpg
Views:	893
Size:	194.8 KB
ID:	221111
    Titus, Che és sepy kedvelte ezt.

    #2
    Az újév utáni napokban indult annak a felmérése, hogy mi is hiányzik, illetve hogy miből is "élünk" Ami nagy öröm a váz és a motorszám stimmel a nyaktáblán lévővel. A blokk valóban bontatlan és hiánytalan belülről is, benne a ki tudja hány éves olaj maradványaival.. és itt jött az első orosz turpisság.. a blokk M1M típusú ez már a "fejlettebb" változat a K55 evolúciójában, ellenben a dinamó ami benne van még "korai" azaz az M1A blokkhoz való szénkefés darab, típusa G35 Sebaj gondolom nem akarták a már legyártott darabokat kidobálni, így a korai M1M be beépítésre kerültek.. bár nem is tudom tyúk e vagy tojás :-D
    A váz egész jó állapotú, 2 liter brigéciol segítségével sikerült fellazítani a kővé vált olajos mocskot, ami alatt viszont élénk színben pompázott a csodaszép orosz traktorkék szín. Rajta néhány fontos darab is megmaradt, mint pédául a gyári kürt és a teljes hátsó fék..Ami hiányzik azok a komplett kerekek mindenestül, a teljes kipufogó rendszer, az ülés komplett, a láncvédő a kilóméteróra, és pár "apróság" hát be kell indítani a "csatornákat" beszerzésileg.

    Click image for larger version

Name:	IMG_20191231_120308.jpg
Views:	594
Size:	158.0 KB
ID:	221113Click image for larger version

Name:	IMG_20191231_131020.jpg
Views:	547
Size:	58.8 KB
ID:	221114Click image for larger version

Name:	IMG_20191231_133132.jpg
Views:	548
Size:	43.3 KB
ID:	221115Click image for larger version

Name:	IMG_20191231_133117.jpg
Views:	580
Size:	35.5 KB
ID:	221116Click image for larger version

Name:	IMG_20200108_114318.jpg
Views:	530
Size:	72.6 KB
ID:	221117
    Titus, Che és sepy kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Hát a csatornákon "beindult" az élet és érkeztek szép lassan apróságok.. először két kerék egy veterános kollégától, sajnos féklapok nélkül, de így már mozog a gép:-D Aztán Attila innen a fórumról sietett a segítségemre, de sajna megállapítottuk, hogy az Mz rt 125 már nem "csereszabatos" a K55 el.Eközben a f.. nevű társasági oldalra feltett kereső hirdetéseimre is érkeztek pozitív válaszok. Jött egy eredeti gyári gépkönyv (a magyar fénymásolatban már korábban beszerzésre került), próbáltak segíteni kerékkel, kipufogóval de sajnos ezek nem jöttek össze. Ellenben egy kolléga egy K55 höz tartozó kilométerórát ajánlott , hát nem is hittem hogy az egyik legkurrensebb rész ilyen gyorsan meglehet. De meglett, sőt egy K55 porlasztóval is gazdagabb lettem. Bár van a motoron is, de hát sose baj a több :-D És kiderült egy újabb orosz "anomália" testvéreink a típust 3 féle karbival gyártották, amik levegőtorok méretükben eltérőek, na erről semmit sem tudtam, és semmit sem találtam. A legkorábbi k55 ök a k30 jelű karbival jöttek ki, mely 18 mm levegőtorok méretű (mint a kis-Csepel) A következő széria már a K55 jelű (ez van nekem is) 20 mm légtorkú darabbal lett felszerelve, az ötvenes évek legvégén pedig már K55D típusjelű karburátorral szerelték a K55 motort. Ezzel kapcsolatban nagyon érdekes vita alakult ki a fenti társasági oldalon, ahol rájöttem egy két kollégának a fejében az egész K55 sztori..le a kalappal előttük.
      Click image for larger version

Name:	IMG_20200110_125542.jpg
Views:	556
Size:	49.9 KB
ID:	221119
      Titus, Che és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szép állapotú a fényezés... csak a rozsdát tüntetném el, s a helyeit hozzámattított festékkel javítanám majd egybepolír.

        Komment


          #5
          Gratulálok,szépen halad a gyűjtögetés és úgy tűnik lassan neked is összejön a 2db.,-ha akarod,ha nem.Nekem még nem sikerült beszélni azzal az emberrel,aki a kerekeket ajánlgatta régebben,de ami késik az nem múlik.Télen még az orrom sem szeretem kidugni az utcából csak,ha nagyon muszáj,a kerekes emberrel meg az ócskapiacon lehet találkozni néha,de gondolom télidőben Ő is inkább otthon gubbaszt.

          Komment


            #6
            Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Szép állapotú a fényezés... csak a rozsdát tüntetném el, s a helyeit hozzámattított festékkel javítanám majd egybepolír.
            Üdv Atti
            Igen én is ezen gondolkodtam, sőt egy restaurátor ismerősömnek van valami festékvédő anyaga.. lekened áthatol a festéken és polimerizálódik, elvileg nem változtat a tónuson restaurátorok használják. Majd egy kis részem előpróbázom.

            Komment


              #7
              Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Gratulálok,szépen halad a gyűjtögetés és úgy tűnik lassan neked is összejön a 2db.,-ha akarod,ha nem.Nekem még nem sikerült beszélni azzal az emberrel,aki a kerekeket ajánlgatta régebben,de ami késik az nem múlik.Télen még az orrom sem szeretem kidugni az utcából csak,ha nagyon muszáj,a kerekes emberrel meg az ócskapiacon lehet találkozni néha,de gondolom télidőben Ő is inkább otthon gubbaszt.
              Üdv Che

              Igen alakul az alkatrésztömeg :-D De van amiből nem is baj ha van pót.. hál isten van egy márkatárs akinek jópár olyan dolog kéne amiből már most többem van (pl fékpedál) a kerekek érdekelnek ettől függetlenül

              Komment


                #8
                Na összevadásztam a féklapokat is, így már "mobilis" a masina :-D
                Hogy az a ku..a meztelen csajos matrica miért kellett rá..... a kutyám sem érti.
                Click image for larger version

Name:	IMG_20200111_105936.jpg
Views:	543
Size:	159.3 KB
ID:	221146Click image for larger version

Name:	IMG_20200111_110033.jpg
Views:	522
Size:	154.0 KB
ID:	221147Click image for larger version

Name:	IMG_20200111_110115.jpg
Views:	532
Size:	152.4 KB
ID:	221148

                Komment


                  #9
                  De hat az Bettie Page

                  Komment


                    #10
                    Öröm van, érkezett egy "donor" olyan kurrens alkatrészekkel, amely az enyémről pont hiányzik.. sőt így már olyan is van amiből pót-pót alkatrész lesz :-D A lámpatök és a benne lévő gyári (talán meo) ellenőrző címke megér egy misét. Nagyon örülök a komplett kipufogó, az ülés, a lámpa már nem hiányzik. Keréktengelyek és tengelyhézagolók is megvannak, a blokkban is még sokminden.
                    Click image for larger version

Name:	IMG_20200112_120434.jpg
Views:	534
Size:	78.1 KB
ID:	221166Click image for larger version

Name:	IMG_20200112_120447.jpg
Views:	531
Size:	82.1 KB
ID:	221167Click image for larger version

Name:	IMG_20200112_143050.jpg
Views:	509
Size:	23.7 KB
ID:	221168Click image for larger version

Name:	IMG_20200112_143039.jpg
Views:	511
Size:	30.6 KB
ID:	221169Click image for larger version

Name:	IMG_20200112_143109.jpg
Views:	498
Size:	43.0 KB
ID:	221170Click image for larger version

Name:	IMG_20200112_142835.jpg
Views:	498
Size:	61.8 KB
ID:	221171

                    Komment


                      #11
                      Érdekes a körbordás hfej. Ebből hipp-hopp motor lehet.
                      movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      De hat az Bettie Page
                      Hogy Te miket tudsz!?

                      Komment


                        #12
                        Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Érdekes a körbordás hfej. Ebből hipp-hopp motor lehet. Hogy Te miket tudsz!?
                        Az nem típustiszta, jött még egy másik blokk is szóval a kettőből kijön 1.. ami gáz, dinamó egyiken sincs De végül is van egy komplett blokkom ez a pót. Ezen a matricás dolgon csak néztem :-D
                        De ki az a Betti Page? :-D :-D

                        Komment


                          #13
                          ritt74 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          De ki az a Betti Page? :-D :-D
                          Oly valaki akiről érdemes volt matricát (is) gyártani. Én is csak puskáztam.. Wiki..

                          Komment


                            #14
                            Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Oly valaki akiről érdemes volt matricát (is) gyártani. Én is csak puskáztam.. Wiki..
                            Má meglestem én is, na szétoffoljuk a javítási naplómat Bettiért :-D :-D

                            Komment


                              #15
                              ritt74 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Má meglestem én is, na szétoffoljuk a javítási naplómat Bettiért :-D :-D
                              Szerintem a modiknak is tetszeni fog. On: Gratulálok jól haladsz! A restaurációs varázslötyiről egy recept jól jönne.. A festegetéssel kapcsolatban: ha odáig jutsz.. átugrasz és megbeszéljük... van egy alkimista Kécskén, jó anyagokat jó szinekben keverget.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X