Ha nem haragszotok nekiállok pár szóban leírni miből indultam el, és majd remélem mi lesz a vége.. Tehát minden 2019.12.30. napon kezdődött, ekkor került hozzám egy Pest megyei kisvárosból, a jobb időket is látott 1957-es K55. A motor eredetileg egy állatorvosi "szolgálati" masina volt. A tulajdonos halála után a vázból kiszedték a blokkot, a kerekeket, és így került fel a padlásra kb 30 évre. Sajnos idő közben a kerekek "elkoptak" gyanítom kiskocsi lett belőlük :-( A motor pedig alkatrészbázis lett, rengeteg olyan csavar van rajta amiről hiányzik például az anya vagy az alátét :-) Hogy a gázszektorral mi lett na az sem tiszta. Ami viszont nagy öröm volt, a padláson töltött idő miatt a váz festése a kisebb korróziókkal és a kevés krómozott rész málásával együtt egész jól megmaradt. A motort pedig valóban csak kibonthatták a vázból mert az összes bowden, elektromos vezeték eredeti bilux kapcsoló és a P35 kapcsolódoboz kulcsostul csak hanyagul rá volt dobva. Az egész blokk bontatlan volt és ez nagy öröm. Hát ebből indulunk..
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
K55 avagy az "orosz csoda"
Collapse
X
-
Az újév utáni napokban indult annak a felmérése, hogy mi is hiányzik, illetve hogy miből is "élünk" Ami nagy öröm a váz és a motorszám stimmel a nyaktáblán lévővel. A blokk valóban bontatlan és hiánytalan belülről is, benne a ki tudja hány éves olaj maradványaival.. és itt jött az első orosz turpisság.. a blokk M1M típusú ez már a "fejlettebb" változat a K55 evolúciójában, ellenben a dinamó ami benne van még "korai" azaz az M1A blokkhoz való szénkefés darab, típusa G35 Sebaj gondolom nem akarták a már legyártott darabokat kidobálni, így a korai M1M be beépítésre kerültek.. bár nem is tudom tyúk e vagy tojás :-D
A váz egész jó állapotú, 2 liter brigéciol segítségével sikerült fellazítani a kővé vált olajos mocskot, ami alatt viszont élénk színben pompázott a csodaszép orosz traktorkék szín. Rajta néhány fontos darab is megmaradt, mint pédául a gyári kürt és a teljes hátsó fék..Ami hiányzik azok a komplett kerekek mindenestül, a teljes kipufogó rendszer, az ülés komplett, a láncvédő a kilóméteróra, és pár "apróság" hát be kell indítani a "csatornákat" beszerzésileg.
- 3 likes
-
Hát a csatornákon "beindult" az élet és érkeztek szép lassan apróságok.. először két kerék egy veterános kollégától, sajnos féklapok nélkül, de így már mozog a gép:-D Aztán Attila innen a fórumról sietett a segítségemre, de sajna megállapítottuk, hogy az Mz rt 125 már nem "csereszabatos" a K55 el.Eközben a f.. nevű társasági oldalra feltett kereső hirdetéseimre is érkeztek pozitív válaszok. Jött egy eredeti gyári gépkönyv (a magyar fénymásolatban már korábban beszerzésre került), próbáltak segíteni kerékkel, kipufogóval de sajnos ezek nem jöttek össze. Ellenben egy kolléga egy K55 höz tartozó kilométerórát ajánlott , hát nem is hittem hogy az egyik legkurrensebb rész ilyen gyorsan meglehet. De meglett, sőt egy K55 porlasztóval is gazdagabb lettem. Bár van a motoron is, de hát sose baj a több :-D És kiderült egy újabb orosz "anomália" testvéreink a típust 3 féle karbival gyártották, amik levegőtorok méretükben eltérőek, na erről semmit sem tudtam, és semmit sem találtam. A legkorábbi k55 ök a k30 jelű karbival jöttek ki, mely 18 mm levegőtorok méretű (mint a kis-Csepel) A következő széria már a K55 jelű (ez van nekem is) 20 mm légtorkú darabbal lett felszerelve, az ötvenes évek legvégén pedig már K55D típusjelű karburátorral szerelték a K55 motort. Ezzel kapcsolatban nagyon érdekes vita alakult ki a fenti társasági oldalon, ahol rájöttem egy két kollégának a fejében az egész K55 sztori..le a kalappal előttük.
- 5 likes
Komment
-
Gratulálok,szépen halad a gyűjtögetés és úgy tűnik lassan neked is összejön a 2db.,-ha akarod,ha nem.Nekem még nem sikerült beszélni azzal az emberrel,aki a kerekeket ajánlgatta régebben,de ami késik az nem múlik.Télen még az orrom sem szeretem kidugni az utcából csak,ha nagyon muszáj,a kerekes emberrel meg az ócskapiacon lehet találkozni néha,de gondolom télidőben Ő is inkább otthon gubbaszt.
Komment
-
Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzép állapotú a fényezés... csak a rozsdát tüntetném el, s a helyeit hozzámattított festékkel javítanám majd egybepolír.
Igen én is ezen gondolkodtam, sőt egy restaurátor ismerősömnek van valami festékvédő anyaga.. lekened áthatol a festéken és polimerizálódik, elvileg nem változtat a tónuson restaurátorok használják. Majd egy kis részem előpróbázom.
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseGratulálok,szépen halad a gyűjtögetés és úgy tűnik lassan neked is összejön a 2db.,-ha akarod,ha nem.Nekem még nem sikerült beszélni azzal az emberrel,aki a kerekeket ajánlgatta régebben,de ami késik az nem múlik.Télen még az orrom sem szeretem kidugni az utcából csak,ha nagyon muszáj,a kerekes emberrel meg az ócskapiacon lehet találkozni néha,de gondolom télidőben Ő is inkább otthon gubbaszt.
Igen alakul az alkatrésztömeg :-D De van amiből nem is baj ha van pót.. hál isten van egy márkatárs akinek jópár olyan dolog kéne amiből már most többem van (pl fékpedál) a kerekek érdekelnek ettől függetlenül
Komment
-
Öröm van, érkezett egy "donor" olyan kurrens alkatrészekkel, amely az enyémről pont hiányzik.. sőt így már olyan is van amiből pót-pót alkatrész lesz :-D A lámpatök és a benne lévő gyári (talán meo) ellenőrző címke megér egy misét. Nagyon örülök a komplett kipufogó, az ülés, a lámpa már nem hiányzik. Keréktengelyek és tengelyhézagolók is megvannak, a blokkban is még sokminden.
- 1 like
Komment
-
Érdekes a körbordás hfej. Ebből hipp-hopp motor lehet.movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseDe hat az Bettie Page
Komment
-
Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉrdekes a körbordás hfej. Ebből hipp-hopp motor lehet. Hogy Te miket tudsz!?
De ki az a Betti Page? :-D :-D
Komment
-
ritt74 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseDe ki az a Betti Page? :-D :-D
- 2 likes
Komment
-
Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseOly valaki akiről érdemes volt matricát (is) gyártani. Én is csak puskáztam.. Wiki..
Komment
-
ritt74 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMá meglestem én is, na szétoffoljuk a javítási naplómat Bettiért :-D :-D
Komment
Komment