Sziasztok!
Arra gondoltam, hogy nyitok én is egy naplót a felújításról. Talán van olyan, aki kíváncsi rá, meg hát ha jobban belegondolok, így tulajdonképpen a felmerülő kérdéseket is egy helyen tudom kezelni.
Lassan haladok, mert a munkám mellett kevés időm és energiám jut erre, de legalább így nem terhelek senkit a túl gyakori posztokkal!![Szemforgató (Szarkasztikus)](https://veteran.forum.hu/core/images/smilies/rolleyes.png)
Pár szó elöljáróban, a történet kedvéért: A motort 1972-ben gyártották, és 1986-ig még bizonyíthatóan forgalomban volt. Ez szerintem szép teljesítmény tőle, és a gazdáitól. (Mert volt több is az évek alatt.) Szerencsére elkerülte a kor motorjainak nagy hányadát érintő transzformálódás, és nem lett belőle kistraktor, vagy kapálógép. Sem kézikocsi... Így megérte, hogy már a szebb napokról lemondva, egy pajta mélyén szunnyadásából felébresztve hozzám kerüljön, 2011-ben.
Amikor elhoztam, nem volt indítható állapotban, és mivel eleve a teljes felújítás volt tervben, nem is éreztem szükségét a próbálkozásnak. Nagy kezdeti lendülettel neki is álltam a bebontásnak.
Nagyjából így kezdte nálam a pályafutását, itt már az ülést és a légszűrő fedelét levettem:
![IMG_3305.jpg](filedata/fetch?filedataid=37105)
![Click image for larger version
Name: IMG_3305.jpg
Views: 330
Size: 115.0 KB
ID: 225482](filedata/fetch?id=225482&d=1605424374&type=medium)
Nem sok idő telt el, és már így nézett ki:
![IMG_3332.jpg](filedata/fetch?filedataid=37107)
Ezután leszórtam a vázat és a fényezendő elemeket. A kiszemelt fényezőt megkértem, hogy fújja le nekem ezeket (egy kis lakatolást követően) töltő-alapozóval, megelőzendő a visszarozsdásodást. Ez annyira nem sikerült, mert hosszas ígérgetés és várakozás után is csak a váz, és a tank kapta meg a kért fedőréteget. Elhoztam mindent inkább, majd más megcsinálja.
Áttekintettem, hogy mikre lesz szükség, milyen alkatrészeket kell feltétlenül megvenni, és melyek azok, amikkel jobban járok, ha inkább megveszem, mint felújítom.
Néhány dolgot be is szereztem, elkezdtem az adatgyűjtést is. További alkatrészek kerültek bedolgozásra.
2012-ben aztán megtorpant a projekt, a kezdeti lendület egyéb okok miatt megtorpant. Ezen nem aggódtam, mert a Pancsi nem kért enni, eltettem pihenni a raktárba.
Aztán idén végre kicsit változtak a dolgok, így 8 év altatás után előszedtem az öreglányt, és újból foglalkozom vele.
A vázat és a kitámasztót össze kell igazítani, kikopott mindkettő...
![Click image for larger version
Name: kitamaszto.jpg
Views: 204
Size: 461.4 KB
ID: 225484](filedata/fetch?id=225484&d=1605424490&type=medium)
A kisebb alkatrészeket, csavarokat gyorsan lehorganyoztattam, mint például ezeket is:
![Click image for larger version
Name: 1.jpg
Views: 238
Size: 357.9 KB
ID: 225485](filedata/fetch?id=225485&d=1605424538&type=medium)
![Click image for larger version
Name: 2.jpg
Views: 202
Size: 612.3 KB
ID: 225486](filedata/fetch?id=225486&d=1605424549&type=medium)
Hogy aztán a színeket hogy találtam el? Hmmm... Azt már tudom, hogy a fékkarokat krómozni szokták.
Leadtam pár holmit a krómozóknak is:
A fékpedálnál nem tudtam eldönteni, melyik kell majd, megcsináljuk mindkettőt.
Lett közben sok új gumialkatrész, és a legutóbbi lőrinci börzén megrendelt fűzött kerekek is megérkeztek.
Foglalkoztam közben a teleszkópcsövekkel is:
Kicsit igazítottam rajtuk:
A felső a félkész, az alsó már majdnem kész. Mentek ők is a galvanizáló műhelybe.
Kicsit előszedtem a fékeket, rájuk fér egy felújítás:
![Click image for larger version
Name: 6.jpg
Views: 227
Size: 320.2 KB
ID: 225490](filedata/fetch?id=225490&d=1605424611&type=medium)
A féktámlákat is letisztítottam, le voltak festve. A festék alatt az egyik támlán krómozás is volt, de már csak nyomokban. Ezt eltávolítottam, de most itt akadt egy kis dilemma: krómoztassam le? Hogy gyári(as)?
Ja, és a csavarok között viszonylag kevés 14-es hatlapfejű volt. Ugye jól tudom, hogy a 13-as nem eredeti csavarméret?
Egyenlőre ennyit, majd jön a következő tartalom is!![Kacsint](https://veteran.forum.hu/core/images/smilies/wink.png)
Arra gondoltam, hogy nyitok én is egy naplót a felújításról. Talán van olyan, aki kíváncsi rá, meg hát ha jobban belegondolok, így tulajdonképpen a felmerülő kérdéseket is egy helyen tudom kezelni.
Lassan haladok, mert a munkám mellett kevés időm és energiám jut erre, de legalább így nem terhelek senkit a túl gyakori posztokkal!
![Szemforgató (Szarkasztikus)](https://veteran.forum.hu/core/images/smilies/rolleyes.png)
Pár szó elöljáróban, a történet kedvéért: A motort 1972-ben gyártották, és 1986-ig még bizonyíthatóan forgalomban volt. Ez szerintem szép teljesítmény tőle, és a gazdáitól. (Mert volt több is az évek alatt.) Szerencsére elkerülte a kor motorjainak nagy hányadát érintő transzformálódás, és nem lett belőle kistraktor, vagy kapálógép. Sem kézikocsi... Így megérte, hogy már a szebb napokról lemondva, egy pajta mélyén szunnyadásából felébresztve hozzám kerüljön, 2011-ben.
Amikor elhoztam, nem volt indítható állapotban, és mivel eleve a teljes felújítás volt tervben, nem is éreztem szükségét a próbálkozásnak. Nagy kezdeti lendülettel neki is álltam a bebontásnak.
Nagyjából így kezdte nálam a pályafutását, itt már az ülést és a légszűrő fedelét levettem:
Nem sok idő telt el, és már így nézett ki:
Ezután leszórtam a vázat és a fényezendő elemeket. A kiszemelt fényezőt megkértem, hogy fújja le nekem ezeket (egy kis lakatolást követően) töltő-alapozóval, megelőzendő a visszarozsdásodást. Ez annyira nem sikerült, mert hosszas ígérgetés és várakozás után is csak a váz, és a tank kapta meg a kért fedőréteget. Elhoztam mindent inkább, majd más megcsinálja.
Áttekintettem, hogy mikre lesz szükség, milyen alkatrészeket kell feltétlenül megvenni, és melyek azok, amikkel jobban járok, ha inkább megveszem, mint felújítom.
Néhány dolgot be is szereztem, elkezdtem az adatgyűjtést is. További alkatrészek kerültek bedolgozásra.
2012-ben aztán megtorpant a projekt, a kezdeti lendület egyéb okok miatt megtorpant. Ezen nem aggódtam, mert a Pancsi nem kért enni, eltettem pihenni a raktárba.
Aztán idén végre kicsit változtak a dolgok, így 8 év altatás után előszedtem az öreglányt, és újból foglalkozom vele.
A vázat és a kitámasztót össze kell igazítani, kikopott mindkettő...
A kisebb alkatrészeket, csavarokat gyorsan lehorganyoztattam, mint például ezeket is:
Hogy aztán a színeket hogy találtam el? Hmmm... Azt már tudom, hogy a fékkarokat krómozni szokták.
Leadtam pár holmit a krómozóknak is:
A fékpedálnál nem tudtam eldönteni, melyik kell majd, megcsináljuk mindkettőt.
Lett közben sok új gumialkatrész, és a legutóbbi lőrinci börzén megrendelt fűzött kerekek is megérkeztek.
Foglalkoztam közben a teleszkópcsövekkel is:
Kicsit igazítottam rajtuk:
A felső a félkész, az alsó már majdnem kész. Mentek ők is a galvanizáló műhelybe.
Kicsit előszedtem a fékeket, rájuk fér egy felújítás:
A féktámlákat is letisztítottam, le voltak festve. A festék alatt az egyik támlán krómozás is volt, de már csak nyomokban. Ezt eltávolítottam, de most itt akadt egy kis dilemma: krómoztassam le? Hogy gyári(as)?
Ja, és a csavarok között viszonylag kevés 14-es hatlapfejű volt. Ugye jól tudom, hogy a 13-as nem eredeti csavarméret?
Egyenlőre ennyit, majd jön a következő tartalom is!
![Kacsint](https://veteran.forum.hu/core/images/smilies/wink.png)
Komment