Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kocka EAN 340/1000 eszterga felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Igen mint kasznisok mi is így becéztük anno / valójában húzó kalapács/. Sok hozzáférhetetlen helynél lemezt co val oda heftelve segített. Később jött a gyári sokkal drágább forrasztós megoldás. Bizony a Hős kórban csak az emberi lelemény segített!
    Kopasz 1, Jankó51 és Dogoargentino kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Két retesz kész, csapágyak megvannak,szimeringre és 6-os reteszanyagra várok, és megy össze
      Kopasz 1 és movisz kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Az összerakásnál a főorsócsapágynál a gyűrű(fél) helyett inkább bájlonglemezt tégy a persely és a ház közé kiablakolva az olajzásnak.A gyűrűzéssel az a baj,hogy a első anyát már nem lehet jól meghúzni mert alig van kint menet,emiatt rugózik a főorsó....Így is elmegy évekig,de legjobb lenne csapágyasra átalakítani,annak a módját viszont nem ismerem.
        Kopasz 1 és Dogoargentino kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #19
          Szia Mátéapu!
          mi az a bájlong lemez?
          Belülről zárt teret képezni, hogy az olajat megtartsa a csapágy? Kerepestarcsa?
          köszönöm:Csaba
          Kopasz 1 kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Dogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            mi az a bájlong lemez?
            Hézagolólemez,trombitalemez.Kopott siklócsapágyak szegnyeregmagasság,kerekre szabva golyóscsapágyak hézagolására használtuk,külömböző vsatagságban lehetett kapni,réz, alpaka,anyagból volt ,de jó a vékony acéllemez is.Lényeg a perselyt körülfogó lemezt kivágod ahol horony furat van,hogy ne gátolja az olajzást és a szerelést.

            Ja igen ezt a megoldást:mókolásnak is hívják
            Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2022 jan. 11, 10:55.
            Kopasz 1 és Dogoargentino kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #21
              Ok így már értem!
              sörös doboz ugyan ezt tudja, bár a Kőbányai a legjobb!!
              Félre a tréfát,a sikló csapágy hasítékán is kell nagyobbítani nem?
              Illetve mire való a filc?

              Komment


                #22
                Szervusztok!
                Dogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Illetve mire való a filc?
                Olaj és porfogó! Védi a felületét a tengelynek, egyrészt kenést biztosít, másrészt a külső port fogja meg. Szimering elődje. Ha bután fogalmaztam javítsatok ki!

                Komment


                  #23
                  Dogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  sikló csapágy hasítékán is kell nagyobbítani nem?
                  Nem a furata hozzákopott a főorsóhoz! A külső átmérőt kellene növelni annyival,hogy az anyák ne ütközzenek fel,erre szolgált a félgyűrű ami túlméretesnek tűnik.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #24
                    Nekiálltam az összeszerelésnek. A közlő tengely retesze nagyon szuper passzos.

                    Komment


                      #25
                      Az orsón lévő agy lötyögése is teljesen megszűnt az új retesznek köszönhetően

                      Komment


                        #26
                        Orsó házat kitakarítottam, új korában volt ilyen. Volt benne egy meggymag,fogak bronzdarabok és egy dorni vége, szóval kapott bőven!

                        Komment


                          #27
                          Kicsike érdekesség.... Így lett kilopva a gyárból?

                          Komment


                            #28
                            Orsó visszaépítése előtt sikló csapágy bejlagulása. Fontos a márka hűség!!!

                            Komment


                              #29
                              Egészen meglepő amit tapasztaltam az orsó beállítása után: Elég passzos az igaz,de nincs ütés,0.01,lógás orsó belsejébe behejezett 70cm-es csővel emelve minimális 0,01-0,02mm. Az orsó mindkét végén. Remélem hogy a passzoság is megszűnik huzamosabb járatás után. Folyt köv

                              Komment


                                #30
                                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Az összerakásnál a főorsócsapágynál a gyűrű(fél) helyett inkább bájlonglemezt tégy a persely és a ház közé kiablakolva az olajzásnak.A gyűrűzéssel az a baj,hogy a első anyát már nem lehet jól meghúzni mert alig van kint menet,emiatt rugózik a főorsó....Így is elmegy évekig,de legjobb lenne csapágyasra átalakítani,annak a módját viszont nem ismerem.
                                Visszatérve erre a fél gyűrű re, továbbra sem értem... Hiszen a kúpos oldala tehát ahol feszíti az anya a csapágyat bele a házba,orsó ház külső felén van. A belső rögzítő anya viszont a belső oldalon ül fel a csapágy peremén. Tehát én azt gondolom, hogy onnan egy hézagoló gyűrű hiányzik és ezt pótolták ezzel a féllel. Lehet rosszul gondolom, nincs rajzom sajnos

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X