Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kocka EAN 340/1000 eszterga felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Dogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Így huzattam ki a kupakokat
    Brezonkiszedővel sokkal egyszerűbb, és és sokkal könnyebb is, jelentősen kisebb erővel ki lehet szedni a kupakokat, brezonokat, kúpszegeket, tengelyeket, stb.
    mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      #47
      Dogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Mindent nem írtam le de az összes csapágyat és reteszt cserélem,folyt köv
      Ha már egyszer szét van szedve, a későbbi problémák, idegeskedések elkerülése érdekében nagyon célszerű kicserélni őket.
      Tengelyeken csapágyhelykopást, bordás tengelyeken bordakopást is ellenőrizd.
      Tengelyek csapágykopását, ha a tengely többi része megfelelő, vékonyfalú persely felrögzítésével (pl. Loctite 638, loctite 603, stb.) is meg lehet oldani, nem feltétlen kell tengelyt cserélni.
      Dogoargentino, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        de legjobb lenne csapágyasra átalakítani,annak a módját viszont nem ismerem.
        Az a baj ezeknél a gépeknél az ilyen megoldásoknál, hogy nincs elég hely a gépágyban a hengergörgős csapágynak.
        Nem marad megfelelő vastagságú és merevségű gépágy a csapágy körül, ezáltal sokat veszít a merevségéből, beremeghet a főorsó.
        A sikló, vagy bronzcsapágy sokkal merevebben vezeti, tartja a főorsót, mint a hengergörgős csapágy.
        Az esztergályosok ezért is tartják sokkal "jobb" gépeknek a siklócsapágyas főorsójú gépeket, mint az úgynevezett csapágyas főorsójú gépeket.
        mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          #49
          pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ha bután fogalmaztam javítsatok ki!
          Nagyon jól fogalmaztál és a feladatát is jól leírtad.
          pasetta kedvelte ezt.

          Komment


            #50
            Dogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Kicsike érdekesség...
            Mire gondolsz? ezen kisméretű képen nem látom. Lehet, hogy én vagyok vaksi?.....

            Komment


              #51
              Dogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Orsó visszaépítése előtt sikló csapágy bejlagulása.
              Lehet, hogy én látom rosszul, de a bájlaglemeznek a csapágy teljes külső oldalát le kellene fednie, a menetek kivételével.
              Ellenkező esetben bebillenésre adhat okot.
              mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                #52
                Dogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Elég passzos az igaz,de nincs ütés,0.01,lógás orsó belsejébe behejezett 70cm-es csővel emelve minimális 0,01-0,02mm. Az orsó mindkét végén.
                Siklócsapágynál kevésnek tartom az 0,01 mm -es holtjátékot, nincs elég hely a kenőolaj számára.
                Alacsony fordulaton kezdve (kb. 500), kb. negyed órát járatva sűrűn ellenőrizni kell a csapágymelegedést.
                Kezedet ráteszed a mellső és hátsó csapágy felett a gépágyra, és ha melegnek ítéled, (kb. 50°C), akkor lazítani kell a csapágyon megszorulás, berágódás miatt.
                Ugyanezt megismétled "magasabb" fordulatokon is.
                Én így szoktam ellenőrizni a csapágybeállításokat, eddig még bevált, nem volt gondom vele:
                Attached Files
                Utoljára szerkesztve a következő által: Kopasz 1; 2022 jan. 16, 09:44.
                mátéapu kedvelte ezt.

                Komment


                  #53
                  Dogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  De ami a leg kétségbe ejtő az a vezérorsóm kopottsaga,a tokmánynál.
                  Mindig ott a legkopottabb minden, az ágy az orsók, stb., ott van a legtöbbet használva.

                  Komment


                    #54
                    Dogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    íme egy jo ötlet a végéret: pozicionáló csap kiszedő kézi készülék!
                    Ezt, vagy ilyen hasonlót hívjuk mi töcskölőnek, vagy brezonkiszedőnek, vagy hoki kalapácsnak.

                    Komment


                      #55
                      Sikerült megszereznem a mellső illetve hátsó csapágyak gépkönyvi rajzait:
                      Attached Files

                      Komment


                        #56
                        Kopasz 1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Mire gondolsz? ezen kisméretű képen nem látom. Lehet, hogy én vagyok vaksi?.....
                        SELEJT felirat van beütve

                        Komment


                          #57
                          Kopasz 1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ezt, vagy ilyen hasonlót hívjuk mi töcskölőnek, vagy brezonkiszedőnek, vagy hoki kalapácsnak.
                          Ez csak egy colos crova dugó,amin keresztül egy 5-ös csavarral és egy anyával kihúzható a csap

                          Komment


                            #58
                            Kopasz 1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Lehet, hogy én látom rosszul, de a bájlaglemeznek a csapágy teljes külső oldalát le kellene fednie, a menetek kivételével.
                            Ellenkező esetben bebillenésre adhat okot.
                            Természetesen körben hézagoltam!

                            Komment


                              #59
                              Ma kiszedtem a központi kenés elosztó tömbjét,nem fogta semmi mert a pumpa, amihez rögzül leszakadt a szekrény aljáról (még a menet is kiszakadt). A pumpa belseje,a dugattyú és a rugó a szekrény alján a retekben volt. A pumpa alján megtaláltam az alsó golyót (szelepet). A tömbben meg lett a felső szelep egy másik golyó rugóval. A baj csak az volt hogy a rugó fordítva volt bele rakva, ugyanis a rugó szakállának a golyó felé kell néznie különben nem nyomja azt az ülékre.
                              A tömb és a csövek átjárhatóak

                              Komment


                                #60

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X