Dogoargentino eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kocka EAN 340/1000 eszterga felújítása
Collapse
X
-
Dogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMindent nem írtam le de az összes csapágyat és reteszt cserélem,folyt köv
Tengelyeken csapágyhelykopást, bordás tengelyeken bordakopást is ellenőrizd.
Tengelyek csapágykopását, ha a tengely többi része megfelelő, vékonyfalú persely felrögzítésével (pl. Loctite 638, loctite 603, stb.) is meg lehet oldani, nem feltétlen kell tengelyt cserélni.Dogoargentino, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.
- 4 likes
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésede legjobb lenne csapágyasra átalakítani,annak a módját viszont nem ismerem.
Nem marad megfelelő vastagságú és merevségű gépágy a csapágy körül, ezáltal sokat veszít a merevségéből, beremeghet a főorsó.
A sikló, vagy bronzcsapágy sokkal merevebben vezeti, tartja a főorsót, mint a hengergörgős csapágy.
Az esztergályosok ezért is tartják sokkal "jobb" gépeknek a siklócsapágyas főorsójú gépeket, mint az úgynevezett csapágyas főorsójú gépeket.
mátéapu kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa bután fogalmaztam javítsatok ki!pasetta kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Dogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKicsike érdekesség...
Komment
-
Dogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseOrsó visszaépítése előtt sikló csapágy bejlagulása.
Ellenkező esetben bebillenésre adhat okot.mátéapu kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Dogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseElég passzos az igaz,de nincs ütés,0.01,lógás orsó belsejébe behejezett 70cm-es csővel emelve minimális 0,01-0,02mm. Az orsó mindkét végén.
Alacsony fordulaton kezdve (kb. 500), kb. negyed órát járatva sűrűn ellenőrizni kell a csapágymelegedést.
Kezedet ráteszed a mellső és hátsó csapágy felett a gépágyra, és ha melegnek ítéled, (kb. 50°C), akkor lazítani kell a csapágyon megszorulás, berágódás miatt.
Ugyanezt megismétled "magasabb" fordulatokon is.
Én így szoktam ellenőrizni a csapágybeállításokat, eddig még bevált, nem volt gondom vele:Utoljára szerkesztve a következő által: Kopasz 1; 2022 jan. 16, 10:44.mátéapu kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Dogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseDe ami a leg kétségbe ejtő az a vezérorsóm kopottsaga,a tokmánynál.
- 1 like
Komment
-
Dogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseíme egy jo ötlet a végéret: pozicionáló csap kiszedő kézi készülék!
Komment
-
Kopasz 1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMire gondolsz? ezen kisméretű képen nem látom. Lehet, hogy én vagyok vaksi?.....
- 1 like
Komment
-
Kopasz 1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEzt, vagy ilyen hasonlót hívjuk mi töcskölőnek, vagy brezonkiszedőnek, vagy hoki kalapácsnak.
- 1 like
Komment
-
Kopasz 1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseLehet, hogy én látom rosszul, de a bájlaglemeznek a csapágy teljes külső oldalát le kellene fednie, a menetek kivételével.
Ellenkező esetben bebillenésre adhat okot.
- 2 likes
Komment
-
Ma kiszedtem a központi kenés elosztó tömbjét,nem fogta semmi mert a pumpa, amihez rögzül leszakadt a szekrény aljáról (még a menet is kiszakadt). A pumpa belseje,a dugattyú és a rugó a szekrény alján a retekben volt. A pumpa alján megtaláltam az alsó golyót (szelepet). A tömbben meg lett a felső szelep egy másik golyó rugóval. A baj csak az volt hogy a rugó fordítva volt bele rakva, ugyanis a rugó szakállának a golyó felé kell néznie különben nem nyomja azt az ülékre.
A tömb és a csövek átjárhatóak1 kép
- 2 likes
Komment
Komment