Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia motoros kerti gépszörny felélesztése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szeretném felújítani vagy valami más megoldással helyettesíteni forrasztás helyett.
    Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    tényleg azzal van-e gond, mert esetleg repedt.
    Így van! Ha a kivezetőt kikerülve megjön a szikra, akkor abból vehetsz egy újat. Ha viszont így sem jelentkezik máshol kell keresgélni a hiba forrását.
    movisz kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      A tekercs most lett újra tekercselve, tehát az biztosan jó, ezért nem akarnám forrasztgatni. Az alkatrészkirályosok oldalán találtam kivezetőt, de most nem kapható állapotot írnak rá sajna.

      Komment


        #18
        Most új a megszakító, a gyujtó tekercs újra van tekercselve, új a gyujtókábel és a gyertya pipa.
        Gyertyát lehet hogy cserélni kell.

        Komment


          #19
          geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A tekercs most lett újra tekercselve, tehát az biztosan jó, ezért nem akarnám forrasztgatni.
          Nem egészen értem. Nem a tekercs miatt kell "forrasztgatni", hanem, hogy ideiglenesen kikerüld a kivezetőt. Próba után már állíthatod is vissza az eredeti állapotot (odapöttyintett forraszt lecsiszolod/melegíted). Ha minden más új, akkor ezt az egyet nem spórolhatod meg, DE: amikor a kivezetőt rendeltem, rendeltem gyertyapipát is ami használhatatlan volt, "nem eresztett át".
          pasetta és mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Forrasztás helyett megblankoltam a gyujtókábelt és rátekertem, talán úgy is kiderül, hogy mi az igazság. Amúgy a mágnest milyen módon lehet felújítani? Tekercsmágnessel, vagy járom mágnessel lehet jobban felújítani a mágneseket? Kinek mi a tapasztalata?
            Jankó51 és pasetta kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Forrasztás helyett megblankoltam a gyujtókábelt és rátekertem, talán úgy is kiderül, hogy mi az igazság. Amúgy a mágnest milyen módon lehet felújítani? Tekercsmágnessel, vagy járom mágnessel lehet jobban felújítani a mágneseket? Kinek mi a tapasztalata?
              Szervusztok! Szerintem a "delejezés" amire gondolsz! Ezt nem tudom, hogy megy.... Ha jól tudom egyenáramú rendszerrel mágnesezik fel a mágneskereket. DE! Én ilyet még csak hallomásból ismerek. Vagy a "Nagy Öregek" tudnak segíteni, vagy a motorszerelők esetleg tudnak tippet adni.
              https://veteran.forum.hu/forum/szere...gnesez%C3%A9se
              Jankó51 kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Delejzni nem kell, mert a csapágygolyós teszten 32 darabot tud megtartani. Na de legalább meg van, hogy mi a baja az enyémnek. A megszakítót szigetelni kell a rugónál, azért nincs szikrám.

                Komment


                  #23
                  Igen, emlékeim szerint a rugó és a megszakító fix része között egy bakelit alátét van, és belül, a csavar és a fix rész között is, továbbá a túloldalon. Ha a rugó érintkezik az üllő részével mindig testelve van, mintha le lenne kapcsolva a gyújtás.
                  movisz, Jankó51 és kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Valaki tudja milyen méretű menetfúró kell a bakelit kivezetőhöz?

                    Komment


                      #25
                      Az a helyzet, hogy most már beindult, de olyan szokatlan jelenséget produkál, hogy berugáskor visszarúg. Mitől lehet ez, illetve van hogy csak 1-2 percig megy alapjáraton és utána leáll, majd nehezen akar indulni.

                      Komment


                        #26
                        Most, hogy levettem a mágnest, látom, hogy el van nyirva a megakasztó pecek a tengelyen, kicserélem, és újra megnézem, lehet az okozta, hogy nehezen indult, és le is állt.

                        Komment


                          #27
                          geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          berugáskor visszarúg. Mitől lehet ez
                          Ez tipikus jele a nagy előgyújtásnak. A tájolócsap kicserélése lehet meg is oldja majd a problémát. Ha nem akkor finomíts még az előgyújtáson.
                          geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          illetve van hogy csak 1-2 percig megy alapjáraton és utána leáll, majd nehezen akar indulni.
                          Ez pedig lehet a dús üzemanyag-levegő keverék miatt van. Ha egy ilyen leállás után ,,kiszellőzteted" a hengert akkor beindul? Illetve milyenek ilyenkor a gyertya érintkezői?
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; Tegnap, 19:41.

                          Komment


                            #28
                            geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Az a helyzet, hogy most már beindult, de olyan szokatlan jelenséget produkál, hogy berugáskor visszarúg. Mitől lehet ez, illetve van hogy csak 1-2 percig megy alapjáraton és utána leáll, majd nehezen akar indulni.
                            Mindenki volt kezdő ,nem szégyen - végig kell menni minden fázison .

                            Mikor azt szeretnénk ,hogy egy régi típusú motor működjön .sajnos"mindent "ellenőrizni kell mert nem ismerjük az előzményeket semmit ...vagyis akármit jelenthet egy rövid idejű beindulok megállok jelenség . Egy Pannóniánál véleményem szerint ,ha nincs törés és egyéb a kopáson kivüli sérülés ,működnie kell !!! lehet gyenge mert kopott de mennie kell !! Gyujtás legyen a ,helyén ,legyen üzemanyag , menni fog !!! Mese a gyenge mágnes ,kopott tűszelep ,kopott henger ,lógó siber ,stb... attól még ha a helyén vannak az alkatrészek menni fog igaz nem lészen erő benne de megy !!!

                            Mikor megbízhatóságot és maxi teljesítményt akarunk : akkor minden alkatrészt maxi megbízhatóra kell cserélni :ez ennyire egyszerű .....Vape gyújtás ,új karbi ,fúrt henger, új csapágyak, hibátlan tömítések ,spéci főtengely stb.. és akkor boldogság.....

                            Nincs türelmem magam és mások ismétlésére !!! Keress az előző hsz . -okban és sokféle módon le van írva mi a megoldás !! Ne fogd másra ,ha nem igazodsz el rajta a többség az elődök leírásaiból és könyvekből tanult meg motort szerelni .

                            Itt a lehetőség előtted is .

                            Mikor valamit nem tudsz értelmezni kérdezz :biztosan segítünk !!!!!
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #29
                              Köszi skacok!

                              Igen, az egész jelenséget az a fránya elnyírt csap okozta. Most még azt kell kideríteni, hogy mitől nyíródott el, már-már azt reméltem, hogy végeztem, de sajna most megint kezdhetek előlről mindent, hogy jó legyen. Azt csináltam eddig, hogy a teljes gyújtást újra tekercseltem, a megszakítót szigeteltem és meg is lett a keresett szikrázás, új kivezetőt raktamrá, és addig játszottam az alaplapokkal, hogy szuper legyen a gyújtás. Összeraktam, kipróbáltam egy rövid házkörüli sétálással, semmi gond nem adódott. Miután a házat megkerültem, leállítottam, az új leállító kapcsolóval. A gondok és visszarúgás, meg az összes jelenség csak másnap kezdődött. Újra állítottam a gyújtást, úgy tünt jó lett, megint ment egy félórát hibátlanul, de újra előjött, hogy leállt és nehezen indult. Most levettem a lendkereket, és láttam, hogy el van nyírva a csap teljesen egybe olvadt a főtengely anyagával. Most ki kell fúrni, hogy másikat tehessek bele, és rá kell jönni, hogy miért nyírodott el.

                              Komment


                                #30
                                geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                és rá kell jönni, hogy miért nyírodott el.
                                Szervusztok! A tömör válasz TEHETETLENSÉGI erő. Az a ludas. Kicsit ( nem sokkal) erősebb anyagból csináld a csapot. Megoldás lehet a dekompresszor szelep beépítése a hengerfejbe. Ennek a segítségével állítod le, akkor TALÁN ( feltételezem) a fellépő sűrítésből adódó, tengelyt megfogó erő nem fog hírtelen blokkolni. Ezért a csapra ható, mágneskerék lendületi tehetetlensége nem nyírja el a csapot. HŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰ "gyerekek"! Vissza olvasva Olyan tudományos tökfőzeléket írtam, hogy attól még én is megijedek

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X