Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Kedves Sepi :a jó minőségű csavar szinte mind mángorolt.Nagyot változott a világ már nem kell a gépek felett görnyedni míg elkészül napi 2000/db esztergált csavar.
Az automaták már gyorsabbak megbízhatóbbak!
wsievers, zahi és 3 további látogató kedvelte ezt.
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Volt itt a tesco szerszám kérdés. Barkács tevékenységem meghatározó élménye, amikor megtudtam, hogy létezik edzett bit és kobaltos fúró. Ott jött el a nap, amikor rá kellett jönnöm, hogy nem minden csavar egyforma, mert többé nem a csavar darálta le a bitet, hanem fordítva. Nem beszélve a fúrás kozben elhajlott és propellerként csapkodó vídiáról, valamint a félbetőrt csőfogóról és kalapácsfejről.
Az ilyen csavarfejet hengeresfelyű hornyos csavarnak hívják. Lazítási módja elnyalt fej esetén is a következő:
- Végy egy masszív csavarhúzót, aminek üthető a vége, s illeszd a maradék horonyba.
- Üss rá embereset egy félkezes kalapáccsal. Még ismételd meg háromszor.
- Utána póbáld BEHAJTNI! Ha sikerül, tiéd a csavar, mert kifelé is jönni fog a megroppant menet miatt!
- ha nem, akkor köszörülj kúposra egy tüskét és illeszd a horony széléhez.
- Óramutató járásával szemben sózz oda a kalapáccsal és tied a csavar.
- Ha nem, akkor fúrdd le a fejét és vegyél másikat. D-fejű csavarak is hívják.
Elfelejtettem írni, hogy ilyenkor az a jó csavarhúzó, amelyikre kisméretű villáskulccsal rá lehet segíteni. Amikor ütöd, akkor is elő kell feszíteni a szerszámot. Ha nincs ilyen csavarhúzód, akkor lapos végű tüskével tarts rá és üss a fejére. A lényeg, hogy az alu-acél kapcsolat megroppanjon. Utána zsírozott csavarokkal szereld vissza.
Amikor ütöd, akkor is elő kell feszíteni a szerszámot.
Praktikus, ha előtte még növesztesz vagy két három kezet pluszba, hogy tudjál mindent egyszerre fogni. Ha meg éjszaka csinálnád, a viharlámpát akaszthatod a ........ ( szögre )
Ha meg éjszaka csinálnád, a viharlámpát akaszthatod a ...
Most kedvet is kaptam a dologhoz, mindjárt indulok is a műhelybe.
Na jó, várok holnap kora reggelig. Akkor még elviselhető a hőmérséklet. Ebben a hőségben direkt nem fogtam neki, mert amikor a ... szögön is folyik az izzadság, akkor valahogy a türelmem is kevesebb. Azt pedig nem vezet jóra
Praktikus, ha előtte még növesztesz vagy két három kezet pluszba, hogy tudjál mindent egyszerre fogni. Ha meg éjszaka csinálnád, a viharlámpát akaszthatod a ... (szögre)
Ti nem hisztek Jokernak pedig el próbálta magyarázni, hogy létezik egy szerkezet, úgyneevezett ütvecsavarozó, és máris nem kell polippá változni a feladat megoldásához.
- Végy egy masszív csavarhúzót, aminek üthető a vége, s illeszd a maradék horonyba.
- Üss rá embereset egy félkezes kalapáccsal. Még ismételd meg háromszor.
- Utána póbáld BEHAJTNI! Ha sikerül, tiéd a csavar, mert kifelé is jönni fog a megroppant menet miatt!
- ha nem, akkor köszörülj kúposra egy tüskét és illeszd a horony széléhez.
Kipróbáltam, az első három lépés teljesen rendben volt
Menet közben megértettem a befelé hajtás lényegét is :-)
Megvolt az a finom kattanás ami a győzelem előjele. De sajnos kifelé nem ment. Hiába az akadós csavarhúzó, annyira el volt nyalva a horony, hogy még az is kifordult belőle, még mielőtt erőt tudtam volna kifejteni. A negyedik lépést nem tudtam alkalmazni, nem volt elég hely hozzá, félkörben magas perem volt mellette...
Úgyhogy maradt a kifúrás. Pontozóval megütöttem, 2-es, 4-es, majd 6-os fúróval megfúrtam. A csavar feje szépen kijött. 10 csavarból ez az egy volt ilyen makacs, a többit sikerült megindítani.
Még leszedem a kuplungot és egyéb sallangokat, aztán következik a széthúzás. Kap új csapágyakat, szimeringeket, na meg ki tudja mit rejteget a bele... Mindenesetre nem jó előjel, hogy az olajleeresztő csavar mágnese tele volt nagyobb méretű fémforgácsokkal
Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 júl. 07, 10:14.
Komment