Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Robogó elektromosság veteránra

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Attached Files
    sinter, ptm004 és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      ApaE, akkor itt van egy piaci rés amit be lehetne tömni. 😀
      ha jól értem akkor csak a ket kis tekercs kell pluszban a gyujtotekercs helyére. Egy szeg a lendkerekbe es kész.
      mikor indul a protogyartas?
      kedvelte ezt.

      Komment


        sinter és ptm004 kedvelte ezt.

        Komment


          Újabb helyzetjelentés a frontvonalról:

          Tegnapi nap tesztvezetésre került a sor!! Kb 30 km-t mentem a géppel kissebb megállókat beiktatva, és semmiféle probléma nem merült fel a gyújtással kapcsolatosan. Úgyhogy mostmár befejező szakaszához kezd érni a project.
          sepy, heeegany és 5 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            Rettenetesen ráuntam, hogy állandóan otthagy a motor (Pannónia) gyújtásprobléma miatt. És annál azért többet közlekedek vele, hogy állandóan szétszedjem és állítgassam. Átolvastam itt a kapcsolódó témákat.

            Mivel itt a yamaha jog 2ja és 3kj jött szóba, én is azt veszem alapul.
            Kérdéseim:
            - a gyújtásalaplapot és hozzá a blokkot is farigcsálni kell, avagy csak egy közdarabot legyártatni, amivel a kettő összeköthető?
            - a yamaha lendkerék kúpos részét bővíteni kell, vagy le kell fúrni és egy teljesen új kúpos idomot kell oda esztergáltatni?
            - Lehet kapni utángyártott alaplapot (meg minden egységet) sokkal kedvezőbb áron, mint a bontottat kínálják. Van erről vélemény?
            - Többen írták a yamaha lendkerék megsúlyozását, mások pedig nem. Akik nem csinálták, van már tapasztalat?

            Komment


              Rettenetesen ráuntam, hogy állandóan otthagy a motor (Pannónia) gyújtásprobléma miatt.
              Ha megismered a rendszert megbízható,nekem elnyírta az éket út-közben szemre odaforgattam meghúztam az anyát és egyenletes fordulaton hazamentem vele.Szó szerint aki nem hajlandó megismerni a motort annak nem való tudnod kell mikor dugulás mikor gyújtás miatt nem megy!!!Sokszor egy gyertya szívatja az embert
              Amugy azt javasolom ha lehet a lendkerék eredeti agyrészére ültesd az ujat.
              Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2015 okt. 28, 18:42.
              apacsavo, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                bokor28
                Rettenetesen ráuntam, hogy állandóan otthagy a motor (Pannónia) gyújtásprobléma miatt.
                Mi a gond vele? A kondi csere nem hozott megoldást? A D-Csepelnél én is kínlódtam, de ott az éket nyírta el mindig. A Pannóniánál nincsen ilyen gondom!

                Szerintem van még Pannónia alaplapom, tudok egyet küldeni! Ha találsz végre egy jót, nem lesz vele gond.

                Én is cserében gondolkozom, de én az index miatt. Csak az a VAPE tényleg iszonyú drága...
                sepy és zahi kedvelte ezt.

                Komment


                  Azt megoldotta. Csak a hónapok szívatása most jött ki. Én ezzel mennék több száz, ezer km-t, de mindig ott van az a kicsi ördög, aminek a gyújtás a fő okozója. És ez nem fog változni. Köszönöm, alaplapom van bőven tartalékban.
                  Vape túlárazott, nem gondolkodok benne (azért a 100 watt nem semmi...).

                  Keresek valami értelmes esztergályost, meg nézegetem a kész robogó gyújtásokat. Ha 55w kijön, akkor az nekem bőven elég.
                  Van egy másik út, amit a többiek már részben/teljesen megvalósítottak: még egy tekercs gyújtóáramot termelni, jeladó-jelfogó felerősítése, kis elektronika, külső gyújtótrafó (a jelfogón kívül nekem ez sokkal egyszerűbb).

                  Ha már index. A múltkor elkezdett kísérletet még folytatom (alkatrészbeszerzés folyik), szerintem ki fog jönni egy LED-es index is a dologból. http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...html#post73187
                  Lemezjáték és zahi kedvelte ezt.

                  Komment


                    Ha annyira,dinamót akartok miért nem a gyárit?A lendkerekes gyújtás miatt lett a pannonia legenda.Számtalan gyújtáshibás motort"javítottam",de csak felcsiszoltam a megszakítót kicseréltem forrasztással a vezetékeket és lemostam nitró-hígítóval az egész kócerájt beállítottam és jó lett!Csak összebarmolt tekercset kellett kicserélnem azon kívül csak a trutyi okoz galibát. Nem értem mi rossz benne.....A gyújtása örök életű,törött gyűrűvel kopott karbival hazavisz,aksi nélkül,ezért maradt fenn!

                    Ja,hogy állandó figyelmet igényel:ha nem tetszik vegyél ujj motort!!

                    Ne várd,hogy 100w-ot világitson és tartsa a 90-et mert:az már nem PANNONIA ........
                    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2015 okt. 28, 22:19.
                    apacsavo, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      " Az ember mindíg jobbat vár ..."
                      Gondolom a nagyobb gyújtás-teljesítmény, erősebb szikra a cél ,ami stabilabb alapjáratot , jobb hideg indíthatóságot , és nem utolsó sorban a magasabb fesz , és teljesítmény miatt jobb fényű lámpákat eredményezne ... az eddigieknél kevesebb karbantartás mellett , mivel kizárnák a mozgó , kopó ,beégő , elkoszolódó , szigeteléshibás alkatrészeket ...
                      bokor28 és Fergusson kedvelte ezt.

                      Komment


                        Köszönöm Zahinak a választ.
                        Valójában nem szerettem volna ilyen jellegű kérdéseket kapni. Ez a legenda furcsa dolog. Az emberi agy a nagyon rossz emlékeket ösztönösen kizárja az emlékezésből.
                        Családomban is él a legenda, hogy a TLF több időt töltött kosárban szétszedve, mint az úton, valamint jó néhányszor otthagyta őket. Ha ennek a motornak a legendája a tartósságról és a megbízhatóságról szólna, talán több maradt volna fenn. Nem beszélve arról, hogy az alkatrészek elöregedtek, az utángyártottak nem túl jók.

                        Ezek az átalakítások nem atomfizika nehézségűek.
                        Esetleg ha valaki csinált már ilyet, a fenti kérdésem még él.
                        mátéapu kedvelte ezt.

                        Komment


                          Családomban is él a legenda, hogy a TLF több időt töltött kosárban szétszedve, mint az úton, valamint jó néhányszor otthagyta őket.
                          Ha elvitték volna kötelező szervizre őket,ha nem öntöttek volna mindenféle olajat a benzinbe és a blokkokba ha nem hagyták volna kint a fa-alatt ha nem vittek volna szekrényt,téglát az oldalasban.........Igen és a kistraktorok szerintem is a Jawa,MZ-jobb és mégsem maradtak meg csak a pannoniás kisgépek Nekem is ilyen van.....
                          Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2015 okt. 29, 06:58.
                          zahi, apacsavo és 3 további látogató kedvelte ezt.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            A szükség nagy úr. Amúgy bitang nehéz kiszedni belőle.

                            Click image for larger version

Name:	2013-06-08 10.00.45.jpg
Views:	1
Size:	200.8 KB
ID:	147509
                            movisz, St.Z.350 és 3 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              Mateapu egy nagyon lényegest kihagytál mely előzően leírt és ezeknek a gépeknek az ellensége volt és ma is az 90-100 as elképzelt utazó!A lassú/ a többihez képest/fordulat miatt volt tartós motor hiszen elejében még a főtengelyt sem centírozták ki pl. Kis fordulat és a hozzá tartozó" nagy nyomaték" miatt volt oly sikeres. Ma ezt a sort bontják meg sokan anyag módosítás nélkül. Lehet Panonniával is versenyezni csak akkor a blokkban súlyos anyag választásokat módosításokat kell tenni ami olyan mint a lavina pénzügyileg.
                              mátéapu, St.Z.350 és 2 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                Szomorúan írom mert a Pannónia nagy kedvencem!Első vadi új mocim volt!1972 Januárjában toltam haza a Vasedény-ből!De tény hogy már akkoriban is egy igen elavult konstrukcióval!Főleg az elektronikai része!Az enyém pár száz kilóméter után adta meg magát!De volt egy nagy motoros barátom(Danuviás!) Ő megjavította!Gyújtó tekercset cserélt benne.Jobb híján Danuviáét rakta bele!Évekig ment még utánna!Télen-nyáron!(Akkor még télen is motoroztam!)A világítás egyenesen szánalmas volt!Akkor féltem legjobban mikor kezdett jól világítani mert akkor biztos hogy nemsokára kiégett a ,,tompika" de reflektorral sokáig bírta!Lejjebb nyomtam a lámpa fejet és uccu tovább!Sajnos ez van amit a ,,mateapu" írt!........ha nem bírod,cseréld!Én PL:az ETZ-met szívesen elcserélem érte!
                                St.Z.350, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X