Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Robogó elektromosság veteránra

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Robogó elektromosság veteránra

    Gondolom mást is foglalkoztat ez a kérdés, több helyen lehet látni, hogy veteránra modern robogó generátort-gyújtást szerelnek fel.Én személy szerint drágállom a VAPE rendszerét, nagykerben kb 20000Ft körül megvehetőek a szükséges alkatrészek, a beépítés pedig tapasztalt és kellően felszerelt egyénnek nem okoz gondot.
    DE- senkitől sem sikerült még megtudnom, pontosan melyik típusú motor alkatrészét kell beszereznem- ami méretében passzolna mondjuk az 559-es Jawamba. Az MZ,Pannónia egyszerűbb hiszen ott több a hely...
    Click image for larger version

Name:	BIG_0009534703.jpg
Views:	1
Size:	106.3 KB
ID:	154795Click image for larger version

Name:	BIG_0009534707.jpg
Views:	1
Size:	81.7 KB
ID:	154796



    Click image for larger version

Name:	Képkivágás.PNG
Views:	1
Size:	151.3 KB
ID:	154797

    Tehát akinek van konkrét infója,az ne tartsa magában!

    #2
    Voszhodé? Én az Izsbe azt akarok...de ha te pont robogóét akarsz. Hát nem tudom, olyat kellene választani, ami elég olcsó cucc, és a legkevesebb átalakítással felmegy a régi helyére.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Ez engem is érdekelne de kétütemű kéthengeresbe (CZ 350). Esetleg Trabanthoz gyártottak ilyet? Előre is köszi a választ.

      Komment


        #4
        Úgy rémlik mintha gyártottak volna HALL jeladós gyújtást a trabihoz...(ebbe most nem vagyok 100%-ig biztos, kicsit megfakult e téren a tudásom ).
        Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2012 okt. 22, 09:31.

        Komment


          #5
          Itt nem elsősorban a gyújtásról van szó! A régi 6V 45W-os dinamóval lehetetlen résztvenni a mai forgalomban, állandó világítás mellett. A robogó generátora 12V kb 100W Nem az a kérdés, hogy hogyan, hanem hogy MILYEN ALKATRÉSZT KELL MEGVENNI HOZZÁ!!
          sepy kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Ja vagy úgy... Első körben a dinamóval kezdenék inkább valamit, ha nem lehet csak ezután állnék neki "berkácsolni". Ami meg az alkatrészeket illeti rátapintottál a lényegre. Itt az a kérdés hogy mit mivel és mennyire építettek össze... Ezt max kapcsolási rajz alapján lehetne kideríteni.

            Komment


              #7
              Úgy rémlik mintha gyártottak volna HALL jeladós gyújtást a trabihoz... (ebbe most nem vagyok 100%-ig biztos, kicsit megfakult e téren a tudásom ).
              Igen gyártottak hozzá. Nekem a szöcskében olyan van. Egy szilícium lap rajta az áramkörrel meg egy bakelit gyűrű a tengely végére amin van a jeladó mágnes. 3 vezeték megy rá, egy test és egy egy a két trafóra. Jó hozzá a sima megszakítós gyújtáshoz való Simson trafó is. Nekem is azzal megy.
              Utoljára szerkesztve a következő által: gilersx; 2012 okt. 22, 14:45.

              Komment


                #8
                Ja vagy úgy... Első körben a dinamóval kezdenék inkább valamit, ha nem lehet csak ezután állnék neki „berkácsolni”. Ami meg az alkatrészeket illeti rátapintottál a lényegre. Itt az a kérdés hogy mit mivel és mennyire építettek össze... Ezt max kapcsolási rajz alapján lehetne kideríteni.
                Én az IZSemre egy Yamaha Jog R gyújtást faragok, már csak annyi hiányzik hogy az ék helyzetét összehangoljam a lendkerék jeladó mágnesével és a jeladó tekerccsel, valamint megtudjam az eredeti előgyújtás értékét a robogónak.

                Click image for larger version

Name:	Fénykép2222.jpg
Views:	1
Size:	195.1 KB
ID:	133119Click image for larger version

Name:	Fénykép2376.jpg
Views:	1
Size:	191.6 KB
ID:	133120

                Leírás
                Leríás2
                Leírás3
                Utoljára szerkesztve a következő által: gilersx; 2012 okt. 22, 14:54.

                Komment


                  #9
                  gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  egy Yamaha Jog R gyújtást faragok
                  Népszerű a Jog, én is azt tervezek belefaragni a Pannoniába...

                  ami méretében passzolna mondjuk az 559-es Jawamba
                  Én sajnos nem tudok mondani adatot - nincs esetleg a közelben robogóbontó, ahol körül lehetne nézni? Pl. kiviszed a blokkot, aztán néhányat belepróbáltok a polcról.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    #10
                    ami méretében passzolna mondjuk az 559-es Jawamba
                    A Yamaha Jog lendkerék átmérője 10cm körül van a Yog R pedig 11cm. A második képen a Jog gyújtása van felrakva, ezek szerin az belefér.
                    Attached Files

                    Komment


                      #11
                      Erről már volt szó, itt:
                      http://veteran.forum.hu/szerelesi-ke...ltositani-615/
                      Meg ezt is nézd meg:
                      http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...pannonia-1055/

                      remélem nem lőttem le a poént
                      You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

                      Komment


                        #12
                        gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Én az IZSemre egy Yamaha Jog R gyújtást faragok, már csak annyi hiányzik hogy az ék helyzetét összehangoljam a lendkerék jeladó mágnesével és a jeladó tekerccsel, valamint megtudjam az eredeti előgyújtás értékét a robogónak.

                        [ATTACH=CONFIG]10983[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]10984[/ATTACH]

                        Leírás
                        Leríás2
                        Leírás3
                        Én pont az ilyen macera elkerülése miatt döntöttem úgy hogy inkább az izzókat cserélem le valami hatékonyabbra. Az állandó mágneses generátor viszont szivatós darabnak bizonyult...

                        Komment


                          #13
                          Engem inkább az motiviál, hogy indul aksi nélkül is, nincs benne mechanikus kopó alkatrész, elektronikusan változik majd az előgyújtás, nagyobb lesz a szikraenergia, és berúgásnál ha visszarúg nem töri el a talpam. Az öreg akitől a másik izsem van, mikor beszéltem vele mesélte hogy már azért nem bír motorozni, mert az IZS annyira szétrúgta a talpát hogy már nehezen tudja csak beindítani.

                          Komment


                            #14
                            gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Igen gyártottak hozzá. Nekem a szöcskében olyan van. Egy szilícium lap rajta az áramkörrel meg egy bakelit gyűrű a tengely végére amin van a jeladó mágnes. 3 vezeték megy rá, egy test és egy egy a két trafóra. Jó hozzá a sima megszakítós gyújtáshoz való Simson trafó is. Nekem is azzal megy.
                            Találtam egy videót, ez lenne az, amiről írsz?
                            Jawa - CZ - Trabant Ignition - YouTube

                            Szerinted hol lehet ilyet kapni?

                            Komment


                              #15
                              De mi az a soros port ott?
                              You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X