Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
A kúppal kezdtem reggel. A Csepelé nem olyan mint a Yamaháé. Esztergán csináltam meg. A lendkerék agya maradt ebbe másoltam bele a Csepel kúpját.
Ezt hogyan csináltad ? Hogyan tudtad kimérni a beszerelt főtengely kúpszögét ? Én is hasonlóval küzdök ( küzdenék ) de ha nincs a kezembe a főtengely , bele sem kezdek. Egy központos közdarab kéne a AWO kúpja, és a Jog lendkerék közé, de ha meg mindig kiveszem felpróbálni, abból minden lesz, csak egytengelyűség nem !
Egymás mellett volt a két lendkerék és egy tolómérő. Megmértem a kicsi, a nagy átmérőket és a hosszúságokat. Utána papír ceruza sinus tétel, és kiszámoltam a Csepel kúpszögét. Az esztergán ennyivel kell elállítani a kéziszánt. Utána befogtam egy Csepel lendkereket a gépbe és megcsináltam a finombeállítást ehhez a kúphoz. Egy finom fogással átmentem a Csepel kúpján és rápróbáltam a főtengely kúpjára hogy biztos stimmel e minden. Na ez jó lett, úgyhogy utána befogtam a Jog lendkerekét "osztán uccuneki" Hát nagyjából ennyi.
Micsoda? Méghogy nem tudományos? Hát vót ott minden kéremszépen! Méregetés, számolgatás, kísérletezés, még egy másik számológépet is kellett szereznem mert a régin nem tudtam szögfüggvényt számolni.
Újabb helyzetjelentés a frontvonalból:
Ma felkerült a plusz súly a lendkerékre, és láss csodát újból olyan volt rúgni a motort mint régen. És lett alapjárat is. Cirka 500 g került rá de még ebből jön le valamennyi.
demeter, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.
Újabb helyzetjelentés a frontvonalból:
Ma felkerült a plusz súly a lendkerékre, és láss csodát újból olyan volt rúgni a motort mint régen. És lett alapjárat is. Cirka 500 g került rá de még ebből jön le valamennyi.
És a centírozással kapcsolatban sikerült dűlőre jutni?
Igen. A nagyját én megcsinálom itthon, már amit megtudok, a többit Pesten. Pl az úgymond kiegyensúlyozó kúpot már itthon elkészítem egy rossz főtengelyből, mert ennek segítségével szabályzom le az utólagosan rátett súlyt.
Nem gyűrű hanem tárcsa, ami a hűtőventi helyére van rögzítve és az agy kiálló része központosítja.
Jól értem, hogy előnye az alapjarati kiegyenlítés, hátránya a lassabb gázreakció?
Így is lehet értelmezni, de igazából az volt a bajom hogy nagyon nehezen lehetett berúgni a motort, néha olyat rúgott vissza hogy csak úgy sajgott a talpam (lehet nem papucsban kellett volna) és ha beindult akkor meg nem volt alapjárata.
Most jóval lejjebb tudom venni az alapjáratát mint eddig, és szépen egyenletesen jár. Ráadásul mindezt úgy hogy a lendkerék retesz nélkül van fenn csak úgy saccra, tehát az előgyújtása nincs pontosan belőve.
Tessék parancsolni , aki centíroztatni szeretné a lendkerekét , az ilyen felszereléssel kell hogy rendelkezzen : ez egy babetta mágnes , Honda 350 F re alakítva . Nekem ez adta az erőt a 4 hengerhez . Azért az jól látszik mekkora s..r a babetta , mert csak úgy össze vissza vannak beöntve a mágnesek . Első nekifutásra amikor simán feltettük , 2 perc alatt kiv...te a répám . Szerintem kevés használat után szét is dőlt volna az egész motor -----pedik milyen kicsi kis vasdarab , és milyen kevés lett kiszedve hogy jó legyen . Ja , a nagy vasdarab meg a lehúzó --és tároló ! Mert talán eddig nem esett szó róla ---de lendkereket , mágnest -nem tárolunk "üresen " ---csak álló és forgó részt együtt !
Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2014 okt. 04, 11:46.
szét is dőlt volna az egész motor -----pedik milyen kicsi kis vasdarab , és milyen kevés lett kiszedve hogy jó legyen . Ja , a nagy vasdarab meg a lehúzó --és tároló ! Mert talán eddig nem esett szó róla ---de lendkereket , mágnest -nem tárolunk „üresen” ---csak álló és forgó részt együtt !
Szia!
Honnan tudtátok, hogy mennyit kell a lendkerékből elvenni? Sűrűség és térfogat alapján számoltátok vagy addig furkáltátok, míg jó nem lett?
Ja , ja furkálgattuk ,furkálkattuk --aztán eccer csak jólett .
Köszi a képeket!
Azt már értem hogy kell egy kúpot csinálni a lendkerékhez,és hogy mélyedések fúrásával lehet a lenkereket centirozni.
Azt viszont még nem hogy min kell a centírozást csinálni? Milyen berendezés kell hozzá?
Komment