Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Akkor esztergálj egyet (úgy értem egy réz házba menetes betéttel üveg szép darab lenne),ha minden annyira egyszerű lenne:nem kellenének szakemberek !
Végső esetben ilyesmi megoldásra gondoltam én is.
Csak ugye a fő probléma az idő. Vagyis annak hiánya...
2 hónapja annyi időm se volt hogy a motoromat normálisan megcsinálja. A marógépet meg csak a por lepi azóta is...
Szóval még az sincs kizárva hogy valamelyik hazai webáruházból veszek majd egyet.
Szerintem is gyártani kell,-hacsak nem találunk valahol elfekvőben,mert biztos van,csak nem tudjuk hol.Idáig minden eredmény nélkül kutakodtam a neten,van is több oldalon,de nekem elsősorban a méreteiben és egyik-másik az árban sem felel meg.
A menet méretei,nagy valószínűséggel,a táblázat szerint:G1"-11(a méretek mm.-ben,külső átm.:33.25;emelkedés mm.-ben:2,31;magátm.:30.75)
Sokat gondolkoztam azon,hogy miért van eltérés az általam mért 3 db. ablakban és arra a végkövetkeztetésre jutottam,hogy a fröccsöntés folyamán nem tartották be a technológiát.Pontosabban a fröccsöntésnél nem volt elegendő az utánnyomás,valamint a szerszámból előbb került kivételre,mint az ablakok hőmérséklete a zsugorodási határ alá csökkenjen,ezért a szerszámból az eltávolítás után tovább zsugorodtak.A régebbi dugattyús fröccsgépeknél,de még a csigásnál is a fenti hibák gyakran előfordultak,ha a munkások nem figyeltek kellően oda,illetve a normaidő csökkentése miatt,vagy egyéb ok,pl a hűtővíz magasabb hőmérséklete miatt könnyen előfordulhattak ilyen problémák.
annyi időm se volt hogy a motoromat normálisan megcsinálja.
Ne sértődj meg,de tuningolni fejleszteni egy jól működő gépet :ráérő időben kell nem szezonban...tedd vissza amikkel jól működik és használd,ha lesz rá időd majd továbbfejleszted.A marógép is ez a kategória szerintem,attól készülhetsz a javítására felszerelések,szerszámok beszerzésére.
Ne sértődj meg,de tuningolni fejleszteni egy jól működő gépet :ráérő időben kell nem szezonban...tedd vissza amikkel jól működik és használd,ha lesz rá időd majd továbbfejleszted.A marógép is ez a kategória szerintem,attól készülhetsz a javítására felszerelések,szerszámok beszerzésére.
Ott van a padláson szépen kipucolva, beállítva, becsomagolva a gyári karbi. De azért ilyen könnyen nem adom fel
Ma felkeltem, a 3D-s nyomtató új vezérlőjéhez terveztem tartókat meg dobozt (azt is megvettem már lassan fél éve, de még itt lepi a por a dobozban...). Aztán ebéd után nyomtatás indít. Közben meg gumisütő formát faragtam a karbi szívótorkához. Amit vettme hozzá egy rakás szar. Szóval inkább terveztem egy normálisat. Jövő héten meg viszem a gumisütőshöz.
Egyúttal megcsináltam a 30-as karbihoz is a sütőformát. És remélem hogy jó lesz
(na meg pár perc és elkészül a nyomtatás is. Aztán irány aludni, holnap meló, korán kell kelni...)
Ne égesd a gyertyát mindkét végén,mert hamar elfogy,-csak nyugisan!Úgy gondolom,hogy itt mindenkinek sok a terve és ezen felül van jó néhány olyan dolog ami különböző okok miatt nincs befejezve,de majd be lesz egyszer.Kell foglalkozni a családdal is,nemcsak a srófok világában élni.Remélem a tyúkjaitok tojnak rendesen és a veteményes is virul!
Kedves Józsi bátyám! A paradicsomot ma este raktuk ki a kertbe,mert egy szép nagy amcsi vasnak ( HD J 1928) az alapozását be kellett fejeznem. Kb 50 palánta került a földbe,de holnap fojt következik a paprikákkal... de lehet lámpafénynél. A tyúkok teljesítményére nincs panasz,xxxl-s tojásokat gyártanak, a 11 tyúktól napi 9 átlaggal. A szőlőt nem érkeztem metszeni,de lehet ez volt a szerencsém mert 5-7x annyi fürtöt nevelt..viszont a zöldmunkát már nem hanyagolhatom. Sokat lassultam ahogyan elteltek az évek, de szerencsére még bírom.. s annál többet nem csinálok.
Egy kis fejlemény gép ügyben Igaz mostanában időm nem sok volt (kocsi vétel és annak a használhatóvá tétele jó sok időbe telik... Hülye németek nem tudnak autót tervezni...)
Viszont a marógép a helyén (mondjuk az már régóta)
Elektromos rendszer kicsit gatyába rázva(24V DC részhez egy új, kapcsoló üzemű táp), előtolómű olaj visszavezető csövei cserélve/javítva, végálláskapcsolók megjavítva, bekötve (kivéve az asztalé. Ha minden igaz azt a ciklusvezérlés kapcsolói kapcsolgatják. Ez még egy következő nekifutás lesz ) Főkapcsoló cserélve, üzemjelző lámpák cserélve, hűtővíz szivattyú a tekercselős embernél...
Valamint sikerült vennem egy osztófejet is nemrégiben
Már csak egy kis lengődarut kell építenem a marógép mellé, és akkor még talán használni is fogom tudni
Vasárnap itt volt egy haverom, aztán az lett a vége hogy szétkaptuk a vertikál fejet.
Amikor vettem a felső csapágyház nem nézett ki túl jól...
Öntvény az egész, a felső pereméből egy darab letörve és még pár helyen végigrepedve... Na meg az a 2mm-es bajlágolás se volt túl biztató. Szóval szétkaptuk.
Szerelés közben még tört pár helyen ahol repedt volt, szóval javítás felejtős... Na de ma szóltak hogy kész az új, ami azért egy picit jobban néz ki
Szóval ez megvan. A két csapágy közül az egysorost cserélem. A kétsoros jónak tűnik, szóval megy vissza a helyére.
Ez a két csapágy és a csapágyház tartja a szöghajtás fogaskerekét. És ezért volt a csapágyház hézagolva kívülről.
Lehet, hogy egyszer már cserélték benne a szöghajtást, az új fogaskerekek pedig más foghézagot kívántak. Persze erre annó Esztergomban gondoltak a mérnökök, a fogaskerék alatt van egy 3mm-es hézagoló, szóval a megoldás egyszerű, azt cserélem 1mm-es lemezre (2mm-es volt a hézagoló alatta). Így elvileg jó kellene hogy legyen.
Viszont fény derült egy másik, ennél komolyabb problémára is.
A fejet finoman lehet mozgatni 40mm-t. Az oldalán van gyárilag egy kis tekerő (erről az hiányzik még) a tekerő hajt egy csiga-fogaskerék párt, az meg egy csiga fogasléc párt ami a fejet mozgatja. És itt a probléma...
Úgy gondolom hogy egyszer eléggé odaverték a fejet amit ez a kis öntvénydarab bánt. A 4 tartócsavarból egy élte túl, a többi elnyíródott a 2 tájolócsappal együtt. Szóval lesz mit kifúrni...
Esztergomi Gépgyárat hívtam, segítőkészek, de ennek az alkatrésznek a gyári rajza csak mikrofilmen van meg. Valahol... Persze digitalizálják ha szeretném, 10e-ftért. Hát, végső esetben az lesz.
Most viszont asszem először rajzolok...
Holnap mehet vissza a csapágyház a helyére. Bár előtte kicsit kell igazítani rajta itt-ott A fej tetején van egy kis olajtartály aminek a teteje kicsit szét van verve... (párszor melléütöttek) Ez keni a felső csapágyakat és azt ami alatta van(felső csapágyház tetején és oldalán a furat valamint az alján a bevágás. Ott csorog ki). Itt viszont felmerült bennem egy kérdés: A szöghajtás fogaskerekeinél van egy elég nagy, menetes dugó. Úgy gondolom hogy annak az a szerepe hogy ott lehet zsírozni. Viszont fentről meg oda csorog az olaj. Bár az pont a fogaskerék tetejére csorog, de az alján vannak a fogak... Alatta meg ugye ott vannak a befogó csapágyai. Azokat még mondjuk nem szedtem szét. Majd valamikor...
(annak a vége is el van verve. Hogy szét tudjuk szedni elég sokat kelletett csiszolni rajta sarokcsiszolóval, azt a részt mindenképp le akarom esztergálni normálisan)
Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2019 febr. 22, 22:52.
Ajánlom,hogy fúrj szembe két menetet ,vagy hármat a holt térbe lehúzónak vagy kitolócsavaroknak,ha hézagolás miatt ki kell venned,már nem kell vágózni és nem sérül a perem...A kis fogasléc pedig fúráshoz van ....ha nagyon kell:elkészítheted magadnak is ezért van marógéped,legalább gyakorolsz! Tényleg kevesen használják,azért nem volt kijavítva,körsztalon sorozatmunkánál gyorsabb mint a függőleges szán de kevés darabnál szinte értelmetlen,én lezárnám egy fedéllel,és a fontos részekkel törődnék,szánok,előtolások,sebességek,meghajtás.
Lehet csak az irigység beszél...
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment