A meglehetősen drága VAPE helyett lehet már kapni kínai robogó, Quad gyújtást (CY6) átalakítva Pannoniához, Izshez, Jawa-hoz, stb...
Én is vettem egyet a Pannóniámra, írtam is róla a Fórumon és elégedett vagyok vele!
Amit a Pannoniához vettem az 11 tekercses, és amit az Izs-hez, az 8 tekercses, ez utóbbit még nem volt időm rászerelni.
Érdekelne, hogy van-e és ha igen, akkor mekkora a teljesítményük, és nem találok egyikről sem adatot az Interneten sem...
...azt sem gondolom, hogy 11:8 arány volna közöttük, mert nem ugyanakkorák a tekercsek...
Maga a gyújtásegyébként érdekes, mert ha minden igaz, akkor valamelyik Hondához kifejlesztett gyújtás koppintása, de alapvetően 4-ütemű motorokhoz készül. Ezzel együtt is vígan lehet 2-ütemű motorhoz használni, mivel minden fordulatnál ad le szikrát, ami azt jelenti, hogy a 4-ütemű motornál beleszikrázik a kipufogó ütembe...(valami olyasmi rémlik, mint ha a CV kacsa is így működne...)
Annyit még sikerült róla összeszednem, hogy AC (váltóáramú) CDI-je van, és a különböző típusokon belül a feszültségszabályzó lehet 4-7 pólus közötti...
Ez először furcsa volt, de én úgy értelmezem, hogy pl. a 11 tekercses alaplap 3 fázisú áramot ad le, és ezért az egyenirányítást/feszültségszabályozást végző feszültségszabályozó csatlakozója több, mint az 1 fázist produkáló 8 tekercses alaplaphoz tartozó feszültségszabályzó...
Jelenleg az elején vagyok a dolgoknak, és van bennem káosz rendesen ebben a témában, lehet, hogy tévedek...Ha valaki jobban otthon van benne, ne tartsa magába, de olyan kapcsolási rajzokkal én biztos nem leszek előrébb, ami tele van az egyes alkatrészek belsejét felépítő mikroelektronikai elemek részleteivel...
Az én szintem az, hogy a fizikailag kézbe vehető alkatrészek melyik csatlakozóját hová kell kötni szintű rajz...
Miután a Pannonia gyújtás modernizálásnál mindig a körül forgunk, hogyan lehetne az irányjelzők miatt megnövelni a generátor teljesítményét, érdekelne, hogy ez mennyi lehet Watt-ban mérve, és égen-földön nem találok rá adatot...Kicsit hasonló, mint amikor a Briggs motoros fűnyíróm hengerűrtartalmával kínlódtam...
Kérdeztem, már kereskedőt is, írta, hogy sajnos ő sem tudja, hogy hány Wattosak, néztem az említett motorról gépkönyvet, minden van benne, de ez az adat hiányzik...
Én is vettem egyet a Pannóniámra, írtam is róla a Fórumon és elégedett vagyok vele!
Amit a Pannoniához vettem az 11 tekercses, és amit az Izs-hez, az 8 tekercses, ez utóbbit még nem volt időm rászerelni.
Érdekelne, hogy van-e és ha igen, akkor mekkora a teljesítményük, és nem találok egyikről sem adatot az Interneten sem...
...azt sem gondolom, hogy 11:8 arány volna közöttük, mert nem ugyanakkorák a tekercsek...
Maga a gyújtásegyébként érdekes, mert ha minden igaz, akkor valamelyik Hondához kifejlesztett gyújtás koppintása, de alapvetően 4-ütemű motorokhoz készül. Ezzel együtt is vígan lehet 2-ütemű motorhoz használni, mivel minden fordulatnál ad le szikrát, ami azt jelenti, hogy a 4-ütemű motornál beleszikrázik a kipufogó ütembe...(valami olyasmi rémlik, mint ha a CV kacsa is így működne...)
Annyit még sikerült róla összeszednem, hogy AC (váltóáramú) CDI-je van, és a különböző típusokon belül a feszültségszabályzó lehet 4-7 pólus közötti...
Ez először furcsa volt, de én úgy értelmezem, hogy pl. a 11 tekercses alaplap 3 fázisú áramot ad le, és ezért az egyenirányítást/feszültségszabályozást végző feszültségszabályozó csatlakozója több, mint az 1 fázist produkáló 8 tekercses alaplaphoz tartozó feszültségszabályzó...
Jelenleg az elején vagyok a dolgoknak, és van bennem káosz rendesen ebben a témában, lehet, hogy tévedek...Ha valaki jobban otthon van benne, ne tartsa magába, de olyan kapcsolási rajzokkal én biztos nem leszek előrébb, ami tele van az egyes alkatrészek belsejét felépítő mikroelektronikai elemek részleteivel...
Az én szintem az, hogy a fizikailag kézbe vehető alkatrészek melyik csatlakozóját hová kell kötni szintű rajz...
Miután a Pannonia gyújtás modernizálásnál mindig a körül forgunk, hogyan lehetne az irányjelzők miatt megnövelni a generátor teljesítményét, érdekelne, hogy ez mennyi lehet Watt-ban mérve, és égen-földön nem találok rá adatot...Kicsit hasonló, mint amikor a Briggs motoros fűnyíróm hengerűrtartalmával kínlódtam...
Kérdeztem, már kereskedőt is, írta, hogy sajnos ő sem tudja, hogy hány Wattosak, néztem az említett motorról gépkönyvet, minden van benne, de ez az adat hiányzik...
Komment