Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kínai robogó gyújtás kivesézése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kínai robogó gyújtás kivesézése

    A meglehetősen drága VAPE helyett lehet már kapni kínai robogó, Quad gyújtást (CY6) átalakítva Pannoniához, Izshez, Jawa-hoz, stb...
    Én is vettem egyet a Pannóniámra, írtam is róla a Fórumon és elégedett vagyok vele!

    Amit a Pannoniához vettem az 11 tekercses, és amit az Izs-hez, az 8 tekercses, ez utóbbit még nem volt időm rászerelni.

    Érdekelne, hogy van-e és ha igen, akkor mekkora a teljesítményük, és nem találok egyikről sem adatot az Interneten sem...

    ...azt sem gondolom, hogy 11:8 arány volna közöttük, mert nem ugyanakkorák a tekercsek...

    Maga a gyújtásegyébként érdekes, mert ha minden igaz, akkor valamelyik Hondához kifejlesztett gyújtás koppintása, de alapvetően 4-ütemű motorokhoz készül. Ezzel együtt is vígan lehet 2-ütemű motorhoz használni, mivel minden fordulatnál ad le szikrát, ami azt jelenti, hogy a 4-ütemű motornál beleszikrázik a kipufogó ütembe...(valami olyasmi rémlik, mint ha a CV kacsa is így működne...)

    Annyit még sikerült róla összeszednem, hogy AC (váltóáramú) CDI-je van, és a különböző típusokon belül a feszültségszabályzó lehet 4-7 pólus közötti...
    Ez először furcsa volt, de én úgy értelmezem, hogy pl. a 11 tekercses alaplap 3 fázisú áramot ad le, és ezért az egyenirányítást/feszültségszabályozást végző feszültségszabályozó csatlakozója több, mint az 1 fázist produkáló 8 tekercses alaplaphoz tartozó feszültségszabályzó...

    Jelenleg az elején vagyok a dolgoknak, és van bennem káosz rendesen ebben a témában, lehet, hogy tévedek...Ha valaki jobban otthon van benne, ne tartsa magába, de olyan kapcsolási rajzokkal én biztos nem leszek előrébb, ami tele van az egyes alkatrészek belsejét felépítő mikroelektronikai elemek részleteivel...
    Az én szintem az, hogy a fizikailag kézbe vehető alkatrészek melyik csatlakozóját hová kell kötni szintű rajz...

    Miután a Pannonia gyújtás modernizálásnál mindig a körül forgunk, hogyan lehetne az irányjelzők miatt megnövelni a generátor teljesítményét, érdekelne, hogy ez mennyi lehet Watt-ban mérve, és égen-földön nem találok rá adatot...Kicsit hasonló, mint amikor a Briggs motoros fűnyíróm hengerűrtartalmával kínlódtam...

    Kérdeztem, már kereskedőt is, írta, hogy sajnos ő sem tudja, hogy hány Wattosak, néztem az említett motorról gépkönyvet, minden van benne, de ez az adat hiányzik...

    Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2019 jan. 22, 23:02.

    #2
    A kinai kymkó motorkában 10W /12v-os izzó volt,lazán rávert a pannóniámra,nappal is látszott a fénye szerintem a volt lehet magas attól fénylik annyira,én is kíváncsi lennék mennyi a valós teljesítménye...Ez a teljesítmény dolog nagyon átverős,én a 220-v os motorokkal jártam úgy,hogy a gyárszalagról leemelt darabokat alakítottam köszörűnek darálónak csempevágónak:amit kértek .az 1000W feliratú motort választottam magamnak köszörűnek.Tengely kikalapál nyers tengelyanyag beprésel két-csúcs között kiesztergál összeszerel,próba hangtalan ugró motor ütés nélküli kétoldalt kilógó tengely jobb bal menettel vége lelapolva ..lemezből kiszúrt motorátmérő leszabva piramis asztali állványnak ,kapcsoló ,kondi ,vezeték belerejtve ahogy kell.Lemez eszt kivág kireszel hornyosra,késtámasz burkolat ami csak kell összeállít,minden elfér:szét,alapoz,fest....összeszerel satupadra felcsavaroz.Próba fúró köszörül csodás !Néhány nap után esztergakés köszörülés fullad megáll újraindul megy kondi csere ugyan az ......Az egy-hónapos munkámat nekiadtam az első kuncsaftomnak aki megjegyezte ,de szép köszörűd van most vetted?Visszaszereltem az eredeti mosógépmotoros köszörűmet aminek az indítórésze le volt égve és berántással indult csak úgy szabadon,majdnem 20-évig szolgált így amíg nem kellett huzamosabban használnom :akkor leégett azóta is burkolat-nélküli szivattyúmotoron köszörülök,még-egyszer nem teszek annyi munkát bele...

    A traktorokat közel 30-éve szerelgetem irigykedve néztem a 450W-osgenerátort a traktorokon,a trabi 180W-os dinamója mindig szívatott.Ma a generátor fele súlyú a tekercsek cérna vékonyak,1100W-nál járunk fele vékonyságú vezetékeléssel nagyon nem értem,szerintem olyan mint a rádióm volt ..4W-két hangfallal a kertben hallgattam a Petőfit ma 100W-os kütyüt az udvaron nem hallani(nem csak én nem hallom..)

    Szerintem a teljesítményét úgy tudod meg,ha próbálgatod nagyobb izzókkal mikor kezd a vezeték melegedni ,az biztos az az első ha túlterhelünk valamit.

    Közben eszembe jutott az ellenőrzés módja,persze parasztésszel:voltmérő ráköt pannónia beindít gáz rögzít 13,5-14vnál lámpával és kezd terhelni 10 w-os próbalámpákkal mikor leesik a feszültség az a határ:kiváncsi vagyok mit bír....
    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2019 jan. 23, 04:25.
    Lemezjáték kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Én szintén előtte állok. Nézegettem a gyujtás rajzát, s alaphelyzetben +-ot kapcsol a fesszabályzóra, s -t szakít a gyujtótrafóról. Ezt egyszerre kell művelnie a működéshez. Én azt agyaltam ki,hogy + vezérszállal --t kapcsoltatok egy relével,s így a gyujtkulcs lenyomásával --t, s +t egyszerre tudok kapcsolni amire a kapcsoló egyébként nem lenne képes. Pannóniáról lévén szó. Vagy okosabb ötlet? Mert elfogadom....

      Komment


        #4
        Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Pannóniáról lévén szó. Vagy okosabb ötlet? Mert elfogadom....
        Én már felszereltem egy 11 tekercseset a Pannóniára. Előbányászom hozzá a rajzot, most tudok küldeni egyet, amit az Internetről szedtem le.
        Gyakorlatilag a bal oldalon lévő dolgok kellenek.

        A 8 tekercsesről is van rajzom. Ha gondolod, ez alapján tudjuk folytatni a diskurzust.

        Van a kill switch vezeték, ami a CDI bal felső sarkából indul és a gyújtáskapcsolóhoz megy (fekete-fehér/Black-white) vezeték.
        Ezt kell letestelni és leáll a gép. Én a Pannónia gyújtáskapcsolójának testelő vezeték csatlakozásához kötöttem.

        A 2-es vezeték végére kötöttem az új rendszer leállító vezetékéhez, az 51-esre az akkumulátort meg az új rendszer fesszabályozójából kijövő egyenáramot, és az 59-est leszigeteltem, pihen a visszaalakításig. (A lámpában a szelén előtti biztosítót is kiszedtem.)
        Attached Files
        Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2019 jan. 29, 21:51.
        Che és mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A 2-es vezeték végére kötöttem az új rendszer leállító vezetékéhez,
          Ez tiszta.. köszi szépen! Nálam annyival bonyolultabb hogy gyárilag dinamós volt a gép. Most a napokban vettem elő a szettet.. persze a csatik egymással nem csatlakoztathatók,de azt megoldom. Az akkori gyári rendszernél ez mindenképp hatékonyabb.Persze ezt majd bizonyítania kell..

          Komment


            #6
            Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Nálam annyival bonyolultabb hogy gyárilag dinamós volt a gép. Most a napokban vettem elő a szettet.. persze a csatik egymással nem csatlakoztathatók,de azt megoldom.
            Akkor hasonló cipőben járok, mert az Izs 49-re akarok tenni egy 8 tekercseset. Meg a korábban használt késes csatlakozók helyett a Vaterán most vettem 4mm átmérőjű hüvelyes csatlakozót kis szilikon tokokkal.

            Szerettem volna úgy megoldani, hogy minél élethűbb legyen, így működjön a töltésjelző lámpa, és le lehessen kapcsolni a gyújtást a gyújtáskapcsoló 0 állásával, de nem igazán tudom így bekötni.
            Leállításra marad a dekompresszor, vagy egy külön nyomógomb...

            A töltésjelző lámpára nincsen ötletem, valami komparátorról olvastam, de nekem ez már magas...

            ui: 1) Te sem tudsz adatot ezeknek a tekercseknek a teljesítményéről?

            2) Milyen keresztmetszetű vezetékeket használsz? (Én 0,5 v. 0,75 mm2-re gondoltam

            3) Kellene vagy 10 féle színű vezeték, ami nem volna gond, ha megvennék színenként 200 m-t. Nem tud valaki olyan boltot, ahol 0,5 v. 0,75 mm2-es sodrott réz vezetékből kisebb tételt (pl. 5-5 m is adnak el?
            Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2019 jan. 29, 22:35.

            Komment


              #7
              1: Nem tudok. 2: 0,75 , 1 , 1,5 . 3: A legtöbb villamossági boltban lemérik méterre a kívánt színű vezetéket. Én a környéken három boltból válogatom hogy legyen elegendő szín. A vezetékköteget általában ( vagy hasonlóan) a bosch színminta alapján állítom össze, így könnyebb a számozás szerinti bekötés.
              Lemezjáték és mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Én a környéken három boltból válogatom hogy legyen elegendő szín. A vezetékköteget általában ( vagy hasonlóan) a bosch színminta alapján állítom össze, így könnyebb a számozás szerinti bekötés.
                A Te környéked ugyan nem az én környékem, de érdekelne miféle boltok ezek, hátha mifelénk is van (országos hálózat) mert a villanyszerelő boltokban max 6-7 féle szín van
                Lemezjáték kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  max 6-7 féle szín van
                  Az már pont elég. Vagy Te űrhajót építesz? 1 Barna:- 2piros: + 3Narancs: vezérelt (kapcsolt)+ 4zöld tompított+ hátsó lámpa 5 kék refi A másik két szín bármi. Kb ennyi egy öreg motor vezetékelése.
                  mátéapu kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Az már pont elég. Vagy Te űrhajót építesz?
                    Nem, majd egyszer FIATot talán.

                    Komment


                      #11
                      emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      majd egyszer
                      Ezek szerint van idő.. Autónál szintén. Külön kötegekben megy a bekötési pontokra így elég lehet a hét szín, de persze azé lehet szinesebbé tenni.

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X