Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kerti kisgépek szerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    csak ki kellet takaritani meg a karburator membranokat es benzintut cserelni.
    Talán valami hasonlót kell elkövetnem ezen a gépen is. Az mondja édesapám, hogy csak beöntésre indul. Pedig membránt elvileg cserélt benne nem is olyan rég, olyan 40 éves lehet. Kompresszió van benne, más bajuk szokott ezeknek lenni? Click image for larger version

Name:	20200506348.jpg
Views:	211
Size:	969.1 KB
ID:	224364 .

    Komment


      #32
      Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Talán valami hasonlót kell elkövetnem ezen a gépen is. Az mondja édesapám, hogy csak beöntésre indul. Pedig membránt elvileg cserélt benne nem is olyan rég, olyan 40 éves lehet. Kompresszió van benne, más bajuk szokott ezeknek lenni? Click image for larger version

Name:	20200506348.jpg
Views:	211
Size:	969.1 KB
ID:	224364 .
      Jol nez ki szerintem erdemes vele foglalkozni.Tobbnyire a membranok cserejen kivul a karburatort alaposan kitisztitani ki szedni belole a ket allito csavart es at takaritani a kis jaratokat vekony acel drottal amit a gazbovdenbol fejtek le .Erdemes a felujito keszletet komplett venni a karbihoz mert abba tobbnyire van minden pakolasok,benzintu,szurok,stb.Kimosni a benzintankot es a csoveket szuroket cserelni .Ezek utan a behangolasa a motornak L es H allitocsavarokkal az egyik az csak az alapjarat a masikat magas fordulaton allitod .Az olajzo rendszer ugyan ugy tank kimosasa esetleges csuvek csereje olajpumpa lehet membranos vagy a fotengelyrol meghajtva mechanikusan . Ezek nagyon tartos gepek es jo teljestmenyuek kicsit nehezek mert alu otvozetbel keszultek keves a muanyag alkatreszuk.A csovek cserejet azert javaslom mert en mar jartam ugy hogy meglagyultak az evek soran es a vakum hatasara osszeszukultek kivulrol ugyneztek ki mintha epek lennenek belefujva nem szeleltek ,Eggyes modelleknel meg vekony rugo is volt a csovekbe hogy a hjlitasoknal ne torjenek meg ezeket mar reg nem latom az ujabb modelleknel

      Komment


        #33
        movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Jol nez ki szerintem erdemes vele foglalkozni.Tobbnyire a membranok cserejen kivul a karburatort alaposan kitisztitani ki szedni belole a ket allito csavart es at takaritani a kis jaratokat vekony acel drottal amit a gazbovdenbol fejtek le .
        Köszi a megerősítést! A porlasztóval kezdem, aztán az üzemanyag tartállyal is foglalkozom, mert a keveréket azt el szokta engedni ahogy emlékszem. A csövek már nem lehetnek túl jó formában. A nyáron nem foglalkoztam vele, de lassan már itt az ideje a fűrészelésnek, úgyhogy tovább már nem várok. Ha lesz valami fejlemény képpel illusztrálom.

        Komment


          #34
          movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          .A csovek cserejet azert javaslom
          Én a kaszámmal jártam úgy hogy a motor folyamatosan leállt pár percnyi üzemelés után. elvittem szekszervízbe ahol elszarakodtak vele majd' egy hónapot és gyakorlatilag ugyanolyan szar volt. neki álltam magam és látszott hogy a cső mellett szivárog a benzin, pedig új volt. a szakszervíz ( másik) szakboltjában a bótos a katalógusban megnézte milyen cső kell és mondta kétféle van rajt. vettem midkettőbőé 0,4mm a köülömbség, de az elég ahhoz hogy falslevegőt szívjon és hasa lelevegesödik akkor leálljon, majd újrapumpálva meegint menjen egy kicsit. a fűrészeken nincs pumpa ezért nem biztos hogy ekőfordul ilyen de nekem sok volt a tanulópénz, hátha segítek vele valakinek.

          Komment


            #35
            En kisebb nagyobb kihagyasokkal reg ota dolgozom ezekkel a szerszamokkal .Regebben az erdon fakitermelesben az utobbi idoben pedig treeclimbing (kozel 30eve)vagy is lakott teruleti fakitermeles azt hiszem ez a Magyar megfeleloje.Volt sok fureszhez szerncsem de ha normalisan voltak hasznalva jo uzemanyag es olaj alkalmazasa eseten nem volt alkalmam tapasztalni komoly motorhibat.Ellenben az uj fureszeknel az elektromos karburatorokkal szerintem annyira el van szegenyitve a keverek (benzin-levego arany) az idealis fogyasztas es karosanyag kibocsajtas csokkentesre hogy sokkal erzekenywbbek a folyamatos hasznalatra Nekem 3 db Husqvarna xp 550 van a muhelybe besulve a motorjaik ameltikeket mar a gyarto tobb alkalommal garanciaba javitott .Nagyon jol mennek konnyuek keveset fogyasztanak de erzekenyek .Vettem egy aStihl ms261 -et ami ugyan az a kategoria masik gyartotol de mar ezt is kellett javittatni par honap utan ugyan azzal a problemaval.Van olyan fureszem amit meg mindig viszek magammal 1993-gyartasu Echo 5000 ugyan olyan korulmenyek kozott hasznalom es hibatlan olajpumpat csereltem rajta egyszer .

            Komment


              #36
              Click image for larger version

Name:	IMG_20200929_132627884_HDR.jpg
Views:	217
Size:	1.13 MB
ID:	224914 Ma ment a deszka vagas igy legalabb tobb haszna lessz a fanal mint hagy ni elrohadni

              Komment


                #37
                Ma reggelre mit talaltam a garazs ajto elott Click image for larger version

Name:	IMG_20201109_082409184.jpg
Views:	160
Size:	1.06 MB
ID:	225397 mar a kozelben lakok nagyreszenel dolgoztam mivel itt sok elhagyatott kert es udvar van .Ugyan is a fiatalok nagyresze a csaladi kertes hazbol elkoltoztek a varosi kenyelmesebb lakasokba .Igy a nagyresze idosek az itt lakoknak es nam birjak rendbetartani a kertet.Tobbnyire hozzam jonnek ha valami bajuk van ,meg tudjak hogy szeretem a regi szerszamokat . Click image for larger version

Name:	IMG_20201109_082343878.jpg
Views:	154
Size:	1,016.1 KB
ID:	225398

                Komment


                  #38
                  Click image for larger version

Name:	IMG_20201109_204757917.jpg
Views:	182
Size:	938.1 KB
ID:	225414 Kicsit letakaritottam a benzincso szet mallott azt ki csereltem ,a lanc es a vezeto ossze volt ragadva alig birtam szetszedni .De beindult csak az alapjaratot nem tartja de nem is erdekes ugysem lessz hasznalva.Ellenben szerelek kwt Husqvarna 236 -ost .Az egyik mehetett 20 percet ,a masik tobbet kicsivel kompatibilisek peobaltam egy jot ossze rakni ,de gyatra szerkezetek Click image for larger version

Name:	IMG_20201109_182300525.jpg
Views:	146
Size:	782.6 KB
ID:	225415 Click image for larger version

Name:	IMG_20201109_182306154.jpg
Views:	149
Size:	881.2 KB
ID:	225416

                  Komment


                    #39
                    A Stihl fűrésszel pár fejlemény. Szétszedve a beöntésre indulás magyarázata valószínűleg az, hogy a porlasztó és a henger közötti gumicső el van repedve.
                    Elég sötét a kép, de erről van szó: Click image for larger version  Name:	IMG_20201208_183438.jpg Views:	0 Size:	428.9 KB ID:	225731
                    Aztán megnéztem tisztítás után az üzemanyag szivárgást az itt tanult krétás megoldással. Alul az öntvények találkozásánál van a gond.
                    Erre valami benzinálló ragasztó lesz a megoldás. Van valakinek bevált ragaszó tippje ilyesmire?
                    Attached Files

                    Komment


                      #40
                      Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Van valakinek bevált ragaszó tippje ilyesmire?
                      Van...Curill tömítőpaszta.

                      Komment


                        #41
                        Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Curill tömítőpaszta.
                        Köszi szépen! Előbb intézem a szívócsövet, ez majd a végső simítás lenne. Szerencsére könnyen hozzáférhető helyen van, de a művelet után pl betonon nem ajánlott a fűrész járatása. Valaki jól elkoptatta így is.

                        Komment


                          #42
                          Én erre esküszöm!
                          Két egyforma csíkot kinyomsz, összekevered és rögtön kenheted rá 4 percen belül megköt, szoba hőmérsékleten 2 óra múlva megmunkálható, reszelhető csiszolható. csak fémtiszta érdesített feleületre tapad jól.

                          Komment


                            #43
                            maradona67 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Én erre esküszöm!
                            Köszönöm maradona! Ez is jónak látszik.

                            Komment


                              #44
                              Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ez is jónak látszik.
                              Titus. Ez nem csak annak látszik hanem jó is. 15 éve használom síkfelületek korrigálására, tömítő felületek kipótlására, víz, olaj, álló. 300 C¸hő álló.
                              A megfelelő előkészítés a legfontosabb zsír, olaj, por mentes felérdesített felületen tapad meg nagyon jól, keverés után max 4 percig használható, ha nagyobb felületre kell vastagabban akkor több rétegben is felrakható, kenhető. ha valami nem tiszta kérdezz.

                              Komment


                                #45
                                maradona67 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                ha valami nem tiszta kérdezz.


                                Rendben, köszi! Bár nagyjából le is írtál mindent

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X