Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Két éve álló teljesen modern 4 ütemű beindítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Két éve álló teljesen modern 4 ütemű beindítása

    Sziasztok!

    Hozzánk került az első négyütemű gépezet az eddigi DKW-IZS tengelytől erősen eltérve ez szinte új 2005-ös gép, de két éve áll már és nem tudom, hogy mire kéne figyelni az első beindítási kísérleteinknél, ha kéne egyáltalán... olaj van benne elég, bár lehet, hogy az ezer km-es nagy szervíz óta le se tojták (már 15k körül van benne), mert nem biztató a színe... de úgyis melegen kell leengedni így nincs más megoldás...

    DOHC, hengerenként 4 szelepes elég egység V motorja van, még karbis (lehet hogy az is szét kéne szedni, mert valami lerakódás lehet benne bőven... csak nem szerencsés helyen van szerelhetőség szempontjából...)

    Gondolom minden utolsó csepp olaj ennyi idő alatt visszafolyt a karterba és csontszáraz lehet a hengerfal is, de szabad-e ilyenkor csak úgy ráindítani vagy nem?

    Válaszaitokat köszönöm előre is!
    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

    #2
    Forgasd át először a motort gyertya nélkül jó sokszor, aztán meg szivatóval kevesebbszer az első indítási kísérlet előtt.
    korompaiistvan és stalker kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Köszönöm szépen! Ennyi elég lesz, semmi speciális műveletet nem kell véghezvinni ilyen hosszú állás után?
      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

      Komment


        #4
        stalker kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          a mai kiváló benzinek hatására
          Tényleg, szó van erről a Totalbike-on is.

          Komment


            #6
            Köszönöm ismét válaszaitokat! Az nem gond, hogy feltehetően tökszáraz ilyenkor a bütyköstengely?
            Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

            Komment


              #7
              Nem tudom önindítós-e vagy berúgós a motorod, de ha "üresbe" jól megforgatod, az olajszivattyúnak működnie kell azon az alacsony fordulaton is ahhoz hogy eljusson az olaj a kenendő helyekre.
              Ettől kíméletesebb nem jut eszembe, persze ha totál szétkapod és mindent kimosva, jól átolajozva összerakod, abból nem lehet baj.
              stalker kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Köszönöm, önindítós. Eszerint gyertya ki egy kis olaj a nyílásokon be, majd még nem becsavart gyertyával pakoljam kettesbe-hármasba és az utcán toljam ide-oda?
                Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                Komment


                  #9
                  stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  gyertya ki egy kis olaj a nyílásokon be, majd még nem becsavart gyertyával pakoljam kettesbe-hármasba és az utcán toljam ide-oda?
                  Szerintem erre akart demeter utalni. A gyertya szerintem tök mindegy, hogy be van-e csavarva vagy nincs, mert amíg nem adod rá a gyújtást semmi nem változik. Esetleg nehezebb lesz tolni A vezérműtengely kopása ilyen esetben pedig csak elméletileg merül fel. Ha két megmunkált fémdarabot egymáson elgördítesz mondjuk 100-szor, nem hiszem, hogy változás következne be az anyagban. Az olajszivattyúnak, meg azonnal működnie kell ahogy a főtengely elindul.
                  stalker és wsievers kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Szervusz Stalker!

                    Amennyiben nekem kellene csinálni,a következőképp tenném.

                    1. Tank teljes takarítás

                    2. porlasztó teljes,minden részletre kiterjedő takarítás.

                    3. A motor jobbra,balra elfektetése,úgy 15-15-percig,akkumulátor és üzemanyag nélkül.

                    4. A gyertya furatokon át olaj a hengerekbe.

                    5. Szelepdekli le olaj a bütykökhöz és csapágyakhoz,-majd dekli vissza.

                    6. Gyengéd forgatás,ha mód van rá, a főtengelyen keresztül,értelemszerűen a forgásirányba,ha nincs tolás.

                    7. Amennyiben jól forog,akku vissza és gyertya nélkül,-hu-tyu-tyú,-hu-tyu-tyú,......

                    8. Amikor már jól mozog,benzin,akku és próbálni bereccsenteni,de finoman,-mintha lóval pettingelnél!

                    Megfeledkeztem a vezérműlánc és annak kerekeinek olajlecsorgatással történő kenéséről,melynek érintenie kell a spanolót és azt az íves láncvezetőt,vagy minek nevezzem,de ott van és végül a légszűrő tisztítását,vagy cseréjét is meg kell csinálni,az
                    indítás előtt.

                    Amennyiben elindul,a felmelegedés után,olajcsere.


                    Üdvözlettel:Che
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2012 dec. 09, 23:18. Oka: Pótlás

                    Komment


                      #11
                      Szervusz. A karburátor tisztítását biztosan nem úszod meg. A tankból sem ártana teljesen eltávolítani a maradék benzinféleséget. Az alapjárati csatorna , vagy fúvóka valószínűleg részlegesen "elkoszolódott". Az abból adódik, hogy az adagolt bió % az előírásoknak megfelelően egyre több. Régebben , a kutas benzinszámlákon feltüntették az arányt. Ennek az adaléknak köszönhető a hosszabb idejű állás utáni kényszerű "takarítás" következik . Többek között a mechanikus órák is ezért nem indíthatók hosszú állás után , mivel az olajban magas a növényi tartalom - beszáradnak. Gyertyák nélküli önöndítózás elegendő - szerintem , bár a könnyen hozzáférhető helyek mozgatás előtti külső olajozása biztosan ideálisabb megoldás . Egyébként én ,ha hosszú időre elteszek motort , akkor előtte a tankból leszedem a növényi adalékos üzemanyagot és 2-3 liter ólmozott "hagyományos" benzint töltök bele és megyek egy kört . Könnyen hozzáférhető és kézzel leszerelhető úszóháznál , még ki is engedem a bentlévő üzemanyagot. Olajat meg az előírás szerint , vagy kilóméter , vagy időintervallum szerint kell cserélni, mivel lejár a "szavatossága" . Üdvözlettel.
                      Che és kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Nem, én arra akartam utalni, hogy a gyertyakivétel által ne lassítsa fölöslegesen a kompresszió a forgást.
                        A szivatóval indítózással/berúgózással meg a szívócső, hengerek feltöltése lenne a cél benzinnel.

                        Komment


                          #13
                          dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          és 2-3 liter ólmozott „hagyományos” benzint töltök bele
                          Honnan szerzel, azt áruld el...Repülőbenzin?
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #14
                            Szervusz. A "kagylós" régi tradicionális cég árul ólmozott benzint. 2 m3 a minimum , amit kiszállítanak...... Valóban olyan eszközbe használatos , aminek a főtengely végén légcsavar van. Az 1000 lóerőshöz 200 liter kell óránként ( + a kb. 2-5 liter olaj ), de 200 Le körüli is lenyel 40 litert - természetesen a használati módozatok függvényében. Üdvözlettel.

                            Komment


                              #15
                              dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              de 200 Le körüli is lenyel 40 litert - természetesen a használati módozatok függvényében
                              Sőt, a 150-es Cessna (a 200 köbhüvelykes, 100 lóerős motorjával) is lenyel 25 litert egy óra alatt.

                              Idehaza forgalmaznak a kék 100LL-en kívül másféle repbenzint is?
                              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X