Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Kopasz 1
    replied
    Dogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    milyen olaj dukál az EAN kockákba
    Mivel a gépkönyv szerint dugattyús szivattyú nyomja az olajat, ISO VGA 20 - ISO VGA 30 sűrűségű olajjal nem tudsz nagyot tévedni. Javaslom a MOL TCL 22, vagy a MOL TCL 32 olajokat, vagy ezeknek valamelyik más megfelelőjét. A gépkönyvben nem találtam erre utaló adatot. Mi annak idején G30 gépolajjal szoktuk feltölteni. Ennél sűrűbbet ne tegyél bele a főorsó siklócsapágyai miatt. A lakatszekrénybe mehet kicsit sűrűbb, 46-ös olaj. Ilyen a MOL TCL 46. https://mol.hu/hu/kenoanyag-es-autoa...rszamgepolajok
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Kopasz 1
    replied
    Dogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    EAN 340 karbantartás
    Most kezded? Vagy már megy egy ideje?

    Leave a comment:


  • Dogoargentino
    replied
    Tisztelettel szeretném a tagságot kérdezni, hogy milyen olaj dukál az EAN kockákba?
    köszönöm Köbli Csaba

    Leave a comment:


  • Dogoargentino
    replied
    EAN 340 karbantartás

    Leave a comment:


  • Kopasz 1
    replied
    PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    csigakerék kicsit beleérjen az olajba
    Addig kell tölteni, hogy a csiga vagy a csigakerék tengelyének az alját éppenhogy csak ne érje el az olaj. Így nem tud kifolyni az olaj. A csiga már felhordja az olajat a csigakerékre, ami továbbkeni a többi alkatrészt. Az alkatrészekről lefolyó olaj pedig keni a csapágyhelyeket.

    Leave a comment:


  • PLali
    replied
    Most már annyira nem csöpög, olvastam, hogy ha túltöltöm akkor is csöpög. Addig kellene tölten elvileg, hogy a csigakerék kicsit beleérjen az olajba. De ugye szintjelző nincs, így nehéz eltalálni.

    Leave a comment:


  • Kopasz 1
    replied
    PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Majd csinálok egy képet mire gondolok
    Nagy valószínűséggel filces, vagy "O" gyűrűs tömítési megoldás lehet itt, ami elkopott. Cserélni kell. Kép alapján gondolom, mert nem látok szimering helyet, hacsak belül nincs. Szétszedéskor kiderül.

    Leave a comment:


  • PLali
    replied

    Leave a comment:


  • PLali
    replied
    Kopasz 1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A vonóorsó hüvelye az nem hüvely szokott lenni, hanem a kihajtótengely vége, ami meghajtja a vonóorsót. Általában a "norton" szekrény házában a kihajtótengely csapágyazása mellett van egy szimering. Lehet, hogy a tiédből hiányzik?
    Köszönöm a választ. Nem a norton szekrény kihajtó tengelyénél, hanem a lakatszekrénynél látok erősebb csepegést. Ahol a vonóorsó át van vezetve a lakatszekrényben lévő hüvelyen. Majd csinálok egy képet mire gondolok, lehet nem jól írom le.

    Leave a comment:


  • Kopasz 1
    replied
    PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    vonóorsó az egy hüvelybe megy bele, amiben van egy retesz, azzal hajt. De hol van ott szimering?
    A vonóorsó hüvelye az nem hüvely szokott lenni, hanem a kihajtótengely vége, ami meghajtja a vonóorsót. Általában a "norton" szekrény házában a kihajtótengely csapágyazása mellett van egy szimering. Lehet, hogy a tiédből hiányzik?

    Leave a comment:


  • PLali
    replied
    Meglatom mennyire fog folyni, aztan szétszedem mégegyszer a lakatszekrényt, tengelyeknél még nem vészes a folyás, vonóorsónál ott jobban csöpög. Láttam a lakatszekrény alján a csigát, meg a vonóorsó az egy hüvelybe megy bele, amiben van egy retesz, azzal hajt. De hol van ott szimering?
    köszi

    Leave a comment:


  • Kopasz 1
    replied
    PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    lakatszekrénynél a tengelyeknél és a vonóorsónál szivárog az olaj
    A vonóorsónál valószínű szimeringet kell cserélni az áthajásnál (csigánál).
    A tengelyeknél perselycserével lehet megoldani a problémát.
    Lehet, hogy a tengelyvégeket és a csigánál a szimering helyét fel kell szabályozni a bekopás miatt.
    Csak utána lesz jó a tömítettség.

    Leave a comment:


  • PLali
    replied
    Összeraktam a gépet és ma ki is próbáltam. Egyenlőre motorolajat töltöttem bele, majd lecserélem. Müködik minden, csak a lakatszekrénynél a tengelyeknél és a vonóorsónál szivárog az olaj. Nem folyik, csak szivárog. Gondolom a perselyek amikben forognak a tengelyek már kopottak. Lehet ezt valahogy javítani? Új perselyeket kellene csinálni?

    Leave a comment:


  • Kopasz 1
    replied
    PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    főorsóházba megfelelne szerintem, nem tudom esetleg a lakatszekrénybe is jó lehetne
    Főorsóházba sűrűnek találom a 46 -os olajat. Máshova teljesen jó.
    Főorsóházba még jó lehet a MOL Spinol 15. Ez van 10 literes kiszerelésben is.

    Leave a comment:


  • PLali
    replied
    Ezt az olajat találtam 10 l-es kiszerelésben, főorsóházba megfelelne szerintem, nem tudom esetleg a lakatszekrénybe is jó lehetne?
    https://mol.hu/hu/kenoanyag-es-autoa...jok/mol-tcl-46

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information