Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Kopasz 1
    replied
    PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Lágy rézcsőből csináltam meg a hiányzó csöveket
    A vörösrézcsövet ha pirosra felmelegíted, majd még pirosan hideg vízbe teszed, kilágyul és úgy hajlítod, ahogy akarod.
    PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    szerzek majd be ezekből az olajokbó
    Vannak más gyártóknak is megfelelő olajai, nemcsak a MOL -os a jó.

    Leave a comment:


  • PLali
    replied
    Kopasz 1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az olaj típusait én írtam rá a képre, eredetileg nincsenek rajta. Ezeket az olajakat szoktam használni, már 50 év szakmai tapasztalattal, minden gond nélkül. A MOL TCL 22 megfelel a régi O-20 adalékolt orsóolaj tulajdonságainak, a MOL Multi SW 32 pedig a régi G-30 -as gépolajnak, amit ezekhez a gépekhez előszoktak írni. Csatolom az EMU 200 esztergagépnek az olajfeltöltési táblázatát, ami ugyanúgy szóróolajozású főorsószekrényes, mint az EMU 170-1000.
    Köszönöm a választ, szerzek majd be ezekből az olajokból.
    Ma meg megcsináltam a lakatszekrény olajozását, úgy néz ki sikerült, működik. Youtube-on találtam egy videót hasonló problémát oldottak meg. Lágy rézcsőből csináltam meg a hiányzó csöveket, ahogy a videóban is megoldották.

    Leave a comment:


  • Kopasz 1
    replied
    PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    olajok típusai hiányoznak.
    Az olaj típusait én írtam rá a képre, eredetileg nincsenek rajta. Ezeket az olajakat szoktam használni, már 50 év szakmai tapasztalattal, minden gond nélkül. A MOL TCL 22 megfelel a régi O-20 adalékolt orsóolaj tulajdonságainak, a MOL Multi SW 32 pedig a régi G-30 -as gépolajnak, amit ezekhez a gépekhez előszoktak írni. Csatolom az EMU 200 esztergagépnek az olajfeltöltési táblázatát, ami ugyanúgy szóróolajozású főorsószekrényes, mint az EMU 170-1000.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • PLali
    replied
    Kopasz 1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A főorsóházba, mivel szóró olajozása van, ilyenekbe éna MOL TCL 22 -t szoktam beletenni.
    https://mol.hu/hu/kenoanyag-es-autoa...jok/mol-tcl-22
    Még sosem volt baj vele.
    A lakatszekrénybe, és a többi helyre, ahol csepegtető olajozás illetve dugattyús szivattyús olajozása van, kicsit sűrűbb olajat szoktam tenni, mivel itt lényeges az olaj kenőhelyen maradása, tapadása. Ilyen a MOL Multi SW 32.
    https://mol.hu/hu/kenoanyag-es-autoa...ol-multi-sw-32
    Ezt a gépkönyvet megkaphatnám valahogy,? Ami nekem van az régebbi szerintem. Például ez az oldal sem így néz ki benne, olajok típusai hiányoznak.
    Köszönöm
    Szétszedtem a lakatszekrényt, jól láttam, semmi olaj nem volt benne. Az dugattyús olajozó szerkezet benne van, és működik is, csak pár cső hiányzik. ezeket a hiányzó csöveket pótolom és utána remélem jó lesz. Gépzsírral voltak csak megkenve a fogaskerekek, de így a forgó tengelyek a perselyekkel nem is kaptak kenést. Nem tudom miért gondolta valaki, hogy így is jó lesz...Majd holnap pár képet még csinálok, remélem sikerül össze hozni.

    Leave a comment:


  • PLali
    replied
    köszönöm a választ. Keresek ezekből az olajokból kisebb kiszerelést.
    Közben megtaláltam a lakatszekrény betöltő nyilást. A rézlemezt eltolva lehet olajat betölteni. Belevilágítva nem látok benne olajat, a fogaskerekek mintha zsírral lennének megkenve. Ezt is szét kell szednem szerintem, jobban megnézni. Remélem az olajozó dugattyú, rézcsövek bennne vannak...

    Leave a comment:


  • Kopasz 1
    replied
    PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Van gepkönyvem, de nem találtam meg benne
    A főorsóházba, mivel szóró olajozása van, ilyenekbe éna MOL TCL 22 -t szoktam beletenni.
    https://mol.hu/hu/kenoanyag-es-autoa...jok/mol-tcl-22
    Még sosem volt baj vele.
    A lakatszekrénybe, és a többi helyre, ahol csepegtető olajozás illetve dugattyús szivattyús olajozása van, kicsit sűrűbb olajat szoktam tenni, mivel itt lényeges az olaj kenőhelyen maradása, tapadása. Ilyen a MOL Multi SW 32.
    https://mol.hu/hu/kenoanyag-es-autoa...ol-multi-sw-32
    Attached Files

    Leave a comment:


  • PLali
    replied
    Kopasz 1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Van gépkönyved? Abban benne kell, hogy legyen, hova milyen és mennyi olaj kell. Szerintem a fentebb említett 15W40 motorolaj nem jó bele, nem teljesíti a fogaskerékhajtás feltételeit.. Ettől még a hidraulikaolaj is jobb, mivel annak az alapolaja gépolaj, csak nyomástűrő és habzásgátló adalék van benne. De a gépkönyvben benne kell, hogy legyenek a feltöltési adatok. Lesz egy kis időm, utánanézek.
    Köszönöm a választ. Van gepkönyvem, de nem találtam meg benne, viszont egy facebook csoportban igen. A lakatszekrénybe 1,5 l olajat kell tölteni. Többen használják a gépet motorolajjal, biztos nem a legjobb. Utána nézek majd, hogy hol lehet kisebb kiszerelésben orsóolajat venni es hogy a lakatszekrénybe mi a pontos belevaló olaj.

    Leave a comment:


  • Kopasz 1
    replied
    PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    csak itt sem tudom a feltöltési olajszintet. Majd valahonnét megpróbálom kideríteni.
    Van gépkönyved? Abban benne kell, hogy legyen, hova milyen és mennyi olaj kell. Szerintem a fentebb említett 15W40 motorolaj nem jó bele, nem teljesíti a fogaskerékhajtás feltételeit.. Ettől még a hidraulikaolaj is jobb, mivel annak az alapolaja gépolaj, csak nyomástűrő és habzásgátló adalék van benne. De a gépkönyvben benne kell, hogy legyenek a feltöltési adatok. Lesz egy kis időm, utánanézek.

    Leave a comment:


  • PLali
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Gőzöm sincs!

    Szerintem,ha sem betöltő,sem leeresztő nincs akkor alkalmi kenőnyílások vannak,ha alá kukkantassz legalább meglátod az állapotát.
    Megnezem majd, elöször a lakatszekrényben cserélek olajat, csak itt sem tudom a feltöltési olajszintet. Majd valahonnét megpróbálom kideríteni.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A Norton szekrény az csak az olajozó szelencéken keresztül kap olajat? Itt nincs olajtartály, nem kell olajat cserélni, ha jól gondolom.
    Köszönöm
    Gőzöm sincs!

    Szerintem,ha sem betöltő,sem leeresztő nincs akkor alkalmi kenőnyílások vannak,ha alá kukkantassz legalább meglátod az állapotát.

    Leave a comment:


  • PLali
    replied
    Másik kérdésem még az lenne, ha nem vagyok pofátlan a sok kérdéssel, hogy szeretném a lakatszekrényben is lecserélni az olajat. A gépkönyvben nem találtam leírást, ahogy néztem alul van egy lemez, amit 6 csavar fog, itt kell leengedni az olajat? Meddig kell tölteni olajjal? Az orsóházba 15W40-es motorolajat töltöttem, a lakatszekrénybe is megfelel ez?
    A Norton szekrény az csak az olajozó szelencéken keresztül kap olajat? Itt nincs olajtartály, nem kell olajat cserélni, ha jól gondolom.
    Köszönöm

    Leave a comment:


  • PLali
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Lehet nem pontos a meghatározás.
    Mikor egy anyag üt ,vagy ovális és nem tudjuk tovább központosítani,nem tudjuk körkörösre szabályozni a méret miatt, foltos marad,erre értettem,hogy 3/4-része a felületnek legyen simítva,hogy minél kevésbé vedd méret alá,mert igy beállitható a tokmány kb 0,02 m/m futása.
    Köszönöm, most már világos.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Azt a részét nem teljesen értem, hogy az illesztőperemet 3/4 résznyit szabályozzam fel.
    Lehet nem pontos a meghatározás.
    Mikor egy anyag üt ,vagy ovális és nem tudjuk tovább központosítani,nem tudjuk körkörösre szabályozni a méret miatt, foltos marad,erre értettem,hogy 3/4-része a felületnek legyen simítva,hogy minél kevésbé vedd méret alá,mert igy beállitható a tokmány kb 0,02 m/m futása.

    Leave a comment:


  • PLali
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A tokmányhibátlan részén órázd le a futását,ha üt:szereld le a tokmányt és a hátlapot és a hátlap tökéletes visszarögzítése után órázd le ha üt szabályozd fel az oldalt tisztára az illesztőperemet3/4 résznyit ezután felcsavaroz a tokmány és órával kicentíroz a csavarok szilárdságához szabva huzd utánna majd a pofákat beszerelve szabályozható,én egy vékony alátétet szoritok a pofa legbelső bordájánál úgy szabályzom,ezután az a bordát leköszörülöm.A tokmány szorításakor a legjobb állapotú diónál történjen és ezután minden szoritásnál csak ezt az általunk megjelöltet használjuk a pontosság miatt.A tokmányt érdemes előtte fémtisztára kitakarítani és műszerolajjal,esetleg vd.40.el megkenni a forgó alkatrészeket csak csínján mert minden beleragad.
    Mátéapu, köszönöm a válaszodat, hasznos infókat kaptam.
    Azt a részét nem teljesen értem, hogy az illesztőperemet 3/4 résznyit szabályozzam fel. Ezt elmagyaráznád?
    A pofák szabályozását késsel csinálod?
    köszönöm

    Leave a comment:


  • PLali
    replied
    Köszönöm a sok hasznos tanácsot!

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information