Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Mr.X.
    replied
    miszteriksz33@gmail.com Köszönöm!

    Leave a comment:


  • Kopasz 1
    replied
    Mr.X. eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Köszönöm! Végre előrébb vagyok pár információval.
    Gondolom gépkönyved sincs hozzá. Ha adsz egy e-mail címet, elküldöm az enyémet. Benne vannak például fogaskerékadatok és sok más.

    Leave a comment:


  • Mr.X.
    replied
    Köszönöm! Végre előrébb vagyok pár információval.

    Leave a comment:


  • Kopasz 1
    replied
    Mr.X. eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Próbálom
    Összehasonlítással szerintem ugyanaz, csak más évjárat. Az én képemen lévőn több fokozat van, de az alján lévők mm. -ben ugyanazok.

    Leave a comment:


  • Mr.X.
    replied
    Próbálom

    Leave a comment:


  • Kopasz 1
    replied
    Mr.X. eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Egyik táblán egy NSZG felirat látható halványan,alatta 000123 egy másikba beütve.
    Erről a tábláról tennél fel képet?
    Az első képeden lévő váltókeréktáblázat szinte ugyanaz, mint az EAN 170 -en lévőé, habár a képeden lévő adatok nem olvashatók.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Mr.X.
    replied
    Egyik táblán egy NSZG felirat látható halványan,alatta 000123 egy másikba beütve.
    Nem tudom az segítség-e a pontosításban.
    Igazából véletlen akadt az utamba a gép,és olyan áron adták,hogy nem mondhattam rá nemet.
    Mindene működik,de hogy mennyire elhasznált majd kiderül.

    Leave a comment:


  • Kopasz 1
    replied
    Mr.X. eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szeretném megtudni ennek a gépnek a pontos típusát.
    Ez EAN 170 -re hasonlít.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Ez a gép az EAN lehet750-es,lehet 1000-es a befogható hosszúságot jelenti.

    Minden idősebb szaki:tanulógépe ! Véleményem szerint a legtöbb :agyon van nyúzva,ugyanúgy mint egy kresszoktató-autó,még mindig megy ,de.......viszont van belőlük néhány nagyon jó állapotban.

    Leave a comment:


  • Mr.X.
    replied
    Szép jó napot mindenkinek!
    Szeretném megtudni ennek a gépnek a pontos típusát.
    Minden infót,jó tanácsot,észrevételt,kritikát várok.
    Köszönöm.

    Leave a comment:


  • Lacaa
    replied
    Kopasz 1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szép jó reggelt! A külső, tokmány felőli oldalon kell lazítani, a belső oldalon pedig húzni. Mennyit lóg most a főorsó? Mérőórával rámértél?
    Köszönöm a segítséget!

    Leave a comment:


  • Lacaa
    replied
    Kopasz 1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szép jó reggelt! A külső, tokmány felőli oldalon kell lazítani, a belső oldalon pedig húzni. Mennyit lóg most a főorsó? Mérőórával rámértél?
    Jó estét! Nem mértem, megmunkáláskor hangos, illetve nem nagyon langyosodik be( a hátsóval ellentétben)

    Leave a comment:


  • Kopasz 1
    replied
    Lacaa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    két oldalról 1-1 anya fogja de nem tudom melyiket lazítsam és melyiket húzzam
    Szép jó reggelt! A külső, tokmány felőli oldalon kell lazítani, a belső oldalon pedig húzni. Mennyit lóg most a főorsó? Mérőórával rámértél?

    Leave a comment:


  • Lacaa
    replied
    Jó Estét! Pár hozzászólással előbb csatoltam egy képet az esztergámról. Olyan kérdésem lenne, hogy a tokmány felőli siklócsapágyon szeretnék feszíteni, csak éppen azt nem tudom hogy a csapágy hogy helyezkedik el az orsóházban. Ugye két oldalról 1-1 anya fogja de nem tudom melyiket lazítsam és melyiket húzzam. Esetleg tudtok segíteni?

    Leave a comment:


  • Lacaa
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szintén a háború előttre saccolom a megmunkálásokból. A lakatszekrényem előlapja hibás volt ólommal volt kiöntve lefestve túl sima volt ,ezek a hibapótlások igen régiek.maga a lapos szíj hajtás transzmissziós tehnológiára utal,stabil motor,gőzgépmeghajtás,esetleg központi villanymotor.A vezérorsó emelkedése Pi-vel osztható volt:nehéz volt kiszámolni a menetekhez a fogaskerék áttételt.
    Igen a csapágy bronzból készült ,kúpos külsővel.
    Igen! A csapágy alakját értem, megvallom őszintén, az enyémen még nem húztam, lehet az segít, mert most kicsit rezegős hangja van (nem mértem meg a főorsó lógását) , de ha ne adj Isten nem lehet már a csapágyat így beállítani akkor gondolom hántolni kellene, ami pedig amatőrként gondolom kivitelezhetetlen. Mindenesetre engem lenyűgöznek ezek a régi esztergák. (az iskolám műhelyének az egyik sarkában egy E3N el kezdtem el tanulni a forgácsolás művészetet, illetve egy darab kocka EAN is maradt az állományban egy párszor azzal is gömbölyítettem az anyagot)

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information