Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Kopasz 1
    replied
    Lacaa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Egy olyan kérdésem lenne, hogy valaki használja a gépét egy fázisra kötött három fázisú motorral?
    Szia Lacaa! Az a helyzet, hogy egy fázissal, állandó kondenzátorral, kb. 1/3 résszel gyengébb lesz a motorod. Tehát, például egy 2 KW -os 3 fázisú motor 1 fázisra kötve kb. 1,5 KW -os lesz. Gyakorlatba áttéve, durván nézve, ha eddig tudtál 3 fázissal esztergálni mondjuk 2 mm. -es fogással, 1 fázissal már csak kb. 1,5 mm. -es fogással tudsz esztergálni. De ezek durva példák, de körülbelül ez a helyzet.

    Leave a comment:


  • Lacaa
    replied
    Üdvözlöm az Urakat! ÚJ vagyok itt. Egy olyan kérdésem lenne, hogy valaki használja a gépét egy fázisra kötött három fázisú motorral? Nekem egy Schlesinger esztergám van "szegről végről" rokona az EAN-nek.

    Leave a comment:


  • A_László
    replied
    Szevasztok! Van valakinek tapasztalata abban, hogy EAN 170-ről, hogy lehet leszerelni a lakatszekrényt? Van benne az a négyzet keresztmetszetű rúd, ami az előtolást kikapcsolja. Nem működik és megnézném mi a baj.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Valószínűleg az olaj alatt ott lesz a víz is lehet évek alatt öszegyűlt az emulzió tetején,én is olajat használok menetvágásnál fúrásnál,annak valahová le kell folyni....

    A cégemnél javítás jellegű esztergáláshoz,hidraulika olajat használok emulzió helyett : közel 20-éve,nem kell bajlódni az emulziócserével,csak a lefolyót kell az üledéktől tisztítani.Nem BÜDÖSÖDIK,és keni a szánokat....

    Leave a comment:


  • Siferi
    replied
    Sziasztok,

    Nemrég fedeztem fel a nemrég vásárolt padomnál, hogy az orsóház alatti lábában valamiért 50 mm magasan olaj áll.
    Mivel még tapasztalatlan vagyok ezen a területen, azt szeretném kérdezni, hogy emögött valami megfontoltság és szándékosság állhat vagy csak simán összefojt oda sok év alatt?
    Az én értésem alapján itt maximum emulziónak kellene lennie. A szivattyú ki van kötve és én sem tervezem a használatát, de el tudom képzelni, hogy régen valamiféle állagmegóvás miatt ilyen esetekben töltöttek oda valamennyi olajat.
    Köszönöm a válaszokat!
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Siferi
    replied
    A_László eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szervusztok! EAN 170/1000 eszterga esetén a főorsó lévő menet (ahol a tokmánytárcsa rögzül) milyen méretű? Jól tudom, hogy M60x5,5?
    Szia.
    A 170/1000-es a gépkönyv szerint az általad említett M60x5,5 teljesen jó.
    Igazából a ma jelenleg is járatos ISO262 is ezt rendeli az M60-as metrikus menethez alapból.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    es a mester rogton szaladt keresni az elkovetot .
    Én mikor tanultam:oktató elvtárs,nevelő elvtárs,tanár elvtársnő....volt a megszólítás.

    Azt az átkozott"mester"-szót próbálták kitörölni,azután a mestervizsga mégis kivívta a a szó tiszteletét !

    Leave a comment:


  • movisz
    replied
    Az is igaz a szijjak meg nyuszitettek es a mester rogton szaladt keresni az elkovetot .

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    csak a kitámasztott tokmány foroghatott le.
    Higgyél movisz-nak..volt az a fordulat és irányváltás ami lelazította.Élveztem ,hogy visít a szíj...... tudom... utólag az is meglett feszítve.

    Leave a comment:


  • emu
    replied
    movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    En emlekszem ra hogy hamarebb megalljon adtal neki egy kis hatramenetet es volt hogy a tokmany ott porgott a vazon ha nem allt ki a tokmanypofa akkor ott elporgott maganak ha kialltak a pofak akkor szaladt le a geprol




    Érettségi vizsgamunkánk a föorsó homlokfelületének hántolása ami úgy lett lemeozva, hogy csak a kitámasztott tokmány foroghatott le.

    Leave a comment:


  • movisz
    replied
    En emlekszem ra hogy hamarebb megalljon adtal neki egy kis hatramenetet es volt hogy a tokmany ott porgott a vazon ha nem allt ki a tokmanypofa akkor ott elporgott maganak ha kialltak a pofak akkor szaladt le a geprol

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Kerimjade eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    de ez sem olvasható jól
    Szégyenlem:egy életet faragtam a vasat,de ezt a táblázatot(sem hasonlót)nem használtam........Menet ügyben :mindőnknek igaza van ! Ez nem EAN szerintem E2....akármié:van ritka menet ami ezen esetben M 40x4 m/m-es,a rögzítőholander "sűrű:Bal M 60x2-es.

    Ezek szerint valós lehet az EAN-on 60x5,5-ös is.

    Emlékszem egyszer,tanuló koromban letekeredett.. véletlenül..viszont voltak bajonettzáras kivitelűek is.
    Attached Files
    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2021 márc. 09, 18:49.

    Leave a comment:


  • Kerimjade
    replied
    Ezt egy másik fórumon kaptam, de ez sem olvasható jól. Szóval ha valaki tud segíteni, kérem legyen szíves! Köszönöm!

    Click image for larger version

Name:	EAN géptábla 01.JPG
Views:	815
Size:	159.5 KB
ID:	226702

    Leave a comment:


  • Kerimjade
    replied
    Kopasz 1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szia Kerimjade!
    Semmi gond.
    Fényképem sajnos nincs a tábláról, de elküldöm privátban a gépkönyvét.
    Sajnos nekem is csak fénymásolt van. Talán tudod használni.
    Szia!

    Köszönöm, nagyon kedves vagy!

    Sajna mindenképpen valami jó fotó kellene róla, mert le akarom gyártatni, és ahhoz először fel kellene mérnem.

    Leave a comment:


  • Kopasz 1
    replied
    Szia Kerimjade!
    Semmi gond.
    Fényképem sajnos nincs a tábláról, de elküldöm privátban a gépkönyvét.
    Sajnos nekem is csak fénymásolt van. Talán tudod használni.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Kopasz 1; 2021 márc. 08, 17:07.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information